Advertisement

Miting-camioane-transport-floteauto
Home Administrare flote Asigurări Transportatorii condiţionează protestul de introducerea preţului de referinţă pentru RCA

Transportatorii condiţionează protestul de introducerea preţului de referinţă pentru RCA

Transportatorii condiţionează amânarea protestului din 15 septembrie de apariţia în Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului a preţului de referinţă pentru poliţele RCA.

O decizie a patronatelor din sector referitoare la amânarea sau nu a protestului urmează să fie anunţată miercuri după-amiază. Dacă solicitările lor nu vor fi aprobate, transportatorii au ameninţat că vor veni joi cu 5.000 de autovehicule în faţa Guvernului României în urma creşterii tarifelor RCA, dar şi în alte 20 de oraşe din ţară.

Am convenit la discuţiile de la Guvern că în Ordonanţa de Urgenţă va apărea precizarea referitoare la îngheţarea tarifului de referinţă a poliţelor RCA pe o durată de şase luni cu posibilitate de prelungire pe încă trei luni. Dacă va apărea acest segment în Ordonanţă, vom discuta şi vom da un comunicat despre ceea ce vom face în continuare. Vorbim despre îngheţarea valorii de daunalitate a RCA. Nu putem da un răspuns referitor la protest, dar, în principiu, putem amâna protestul de mâine (joi — n.r.). Per total, am câştigat un lucru bun atât pentru cetăţeni cât şi pentru transportatori. Repet, vom lua o decizie finală după ora 10:00, să vedem modificările din Ordonanţa de Urgenţă”, a declarat Vasile Ştefănescu, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).

Pe de altă parte, acesta solicită demisia conducerii Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) afirmând că din cauza acesteia s-a ajuns la situaţia actuală.

La rândul său, Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT), a menţionat că după o discuţie cu membrii din teritoriu se va lua o decizie cu privire la amânarea sau nu a protestului din 15 septembrie.

Trebuie să vedem tariful de referinţă de principiu după care vom face o comunicare în acest sens. Vă cerem răgaz ca, după ora 17:00, să comunicăm decizia finală. Acum nu anunţăm că oprim protestele. Nu este normal să ieşim de la Guvern cu acest mesaj, pentru că sunt colegi în teritoriu pe care trebuie să îi respectăm. Respectăm dialogul dar trebuie să facem o analiză internă cu membrii noştri şi abia după aceea vom lua o decizie. Trebuie să convingem Parlamentul ca tariful de referinţă să nu rămână tarif de referinţă doar pe şase luni. Voi cere personal demisia preşedintelui ASF, Mişu Negriţoiu. Este cazul că zboare din acel scaun şi să vină un om cu decenţă care să aplice lege”, a subliniat Augustin Hagiu, preşedintele FORT

Transportatorii rutieri au discutat miercuri dimineaţă cu reprezentanţii Guvernului şi cu cei ai Concurenţei Concurenţei pe legea RCA, cea mai importantă solicitare a acestora fiind legată de preţul de referinţă la asigurarea obligatorie de răspundere civilă.

Senatul a adoptat, marţi, propunerea de lege privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule.

Preşedintele Comisiei pentru buget, Viorel Arcaş, a declarat că nu exista până acum un cadru legislativ care să reglementeze contractul RCA iar principalele modificări vizează introducerea tarifului de referinţă şi înfiinţarea unei societăţi cu capital de stat care să asigure piaţa concurenţială. Sarcina stabilirii tarifului de referinţă pentru RCA revine ASF, iar toate firmele asigurătoare sunt nevoite să îl respecte.

Principala modificare este acel tarif de referinţă, de acolo urmează mai multe modificări, modul cum se stabileşte tariful, sarcina dată ASF de a stabili un tarif de referinţă care duce la limitarea creşterilor la tariful RCA. A doua (modificare — n.r.) este o sarcină dată Guvernului de a se ocupa într-un anumit termen de înfiinţarea unei societăţi sau crearea unei activităţi în cadrul societăţilor de stat — cum este Eximbank — ca să încheie asemenea asigurări. Intrând pe piaţă, concurenţa va fi alta. Bineînţeles cu asigurarea unui profit sau chiar fără profit, dar acoperirea costurilor, pentru că nu trebuie să facă societăţile de stat profit, trebuie să asigure bunăstarea populaţiei. Oricum, se ajunge la un mediu concurenţial mult mai sănătos. La ora actuală nu avem decât nişte operatori privaţi care sunt cam toţi străini, statul nu are”, a afirmat senatorul Viorel Arcaş.

Potrivit raportului comisiei, tariful de referinţă se calculează pe baza daunei medii determinate trimestrial şi comunicate public de către ASF, statistic, pentru fiecare categorie de vehicul în parte, pe baza plăţilor efective de daune achitate de către companiile de asigurări RCA din piaţă şi raportate la frecvenţa statistică a producerii evenimentelor pe categoria segmentelor de vehicule.

De asemenea, pentru determinarea sumei reprezentând prima de asigurare, asiguratorul RCA poate lua în calcul istoricul daunelor plătite în ultimii cinci ani pentru accidente produse prin intermediul vehiculului asigurat.

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

RCA
Asigurări

Piața RCA, în scădere cu 11% în trimestrul I din 2024, la 2,15 miliarde de lei

Volumul primelor brute subscrise pe segmentul RCA de societățile autorizate și reglementate...

auto
Asigurări

Piaţa poliţelor auto a crescut, anul trecut, la 13 miliarde de lei

Valoarea primelor brute subscrise pentru asigurările auto, RCA şi Casco, s-a situat...

tarifele RCA
Asigurări

Tarifele RCA rămân plafonate până la 30 septembrie 2024

Guvernul a decis prelungirea cu trei luni, până la 30 septembrie 2024,...

casco
Asigurări

Aproximativ 2.000 de notificări de daune în baza polițelor CASCO ca urmare a furtunii de săptămâna trecută

Ca urmare a furtunii de săptămâna trecută, companiile de asigurare membre ale...