Toyota, care a rămas și în 2024 cel mai mare producător auto, este și cea mai valoroasă marcă de automobile din lume, potrivit clasamentului Global 500, realizat de Brand Finance, compania britanică de consultanță în strategie și în evaluarea mărcilor.
Cu 10,8 miliarde de vehicule vândute în 2024, Toyota și-a păstrat, pentru al cincilea an consecutiv, statutul de cel mai mare constructor auto la nivel mondial. Deși vânzările au înregistrat o scădere de 3,7% pe parcursul anului, aceasta a fost insuficientă pentru a piarde prima poziție.
Aceste cifre de vânzări i-au permis companiei japoneze să fie, de fapt, și cel mai apreciat producător de automobile din lume, cu o valoare de piață de 64,7 miliarde de dolari, în creștere cu 23% comparativ cu anul anterior. Analiștii arată că acest avans se datorează atât numărului mare de autovehicule vândute, cât și strategiei construite în jurul vehiculelor hibride.
În topul celor mai valoroase mărci auto din lume, Mercedes-Benz este pe locul 2, cu o valoare de piață de 53 de miliarde de dolari, în scădere cu 11%, ca urmare a faptului că obiectivele de afaceri ale mărcii vedete nu au fost îndeplinite.
Pe locul 3 se află Tesla, care a suferit o scădere semnificativă a valorii sale, cu 26%, la 42,99 de miliarde de dolari, Cu alte cuvinte, valoarea sa de piață s-a diminuat cu 15,3 mld. dolari. Între obiectivele de vânzări neîndeplinite și concurența din ce în ce mai puternică din partea producătorilor chinezi, marca lui Elon Musk a avut un an complicat în 2024.
BMW se află pe poziția a 4-a, cu o valoare de piață în creștere cu 3,7%, până la 42,5 mld de dolari.
În Top 10 branduri auto, urmează în ordine : Porsche (41,4 mld dolari, în scădere cu 4,6%), Volkswagen (31,4 mld. dolari, -7%), Honda (28,3 mld. dolari, +9%), Hyundai (26,4 mld. dolari), Ford (22,9 mld. dolari, +9%) și Audi (16,9 mld dolari).
Pe locul 11 s-a plasat Ferrari (14,4 mld. dolari, +36%), iar imediat se află BYD, singura marcă din China prezentă în Global 500. În ultimii cinci ani, valoarea constructorului auto chinez a crescut de aproape cinci ori, de la 3,1 mld. dolari în 2020 la 14 mld. dolari în 2024.
”Industria auto se află la o răscruce. Vânzările globale de vehicule electrice continuă să avanseze, dar creșterea a încetinit pe piețe cheie precum SUA și Europa. Incertitudinea politicilor, reglementările în schimbare și provocările lanțului de aprovizionare remodelează strategiile din industrie. Între timp, China s-a afirmat ca principalul exportator de mașini la nivel mondial, valorificându-și dominația în producția de baterii pentru vehicule electrice și având prețuri competitive pentru a câștiga cotă de piață. Producătorii auto tradiționali trebuie să găsească un echilibru între menținerea profitabilității și investiția în tehnologia care va defini viitorul mobilității”, arată Alex Haigh, Managing Director Brand Finance, Asia Pacific.
Brand Finance lansează, de asemenea, noi evaluari privind sectorul componentelor auto, o industrie care se confruntă cu reduceri de locuri de muncă și cu deficitul de semiconductori. Bosch își păstrează poziția de cel mai valoros brand, cu o valoare a mărcii de 7,3 miliarde dolari. Potrivit consultanților, marca se concentrează pe tehnologia inteligentă a anvelopelor, standardizarea cipurilor auto și extinderea regională în India.
CITEȘTE ȘI:
Nokian Tyres își reînnoiește oferta pentru dube în gama destinată Europei Centrale
O nouă etapă pentru proiectul de modernizare a DN 67C – Transalpina
Comentați?