Toyota Concept-i țintește flota urbană

Japonezii nu se mulțumesc să lanseze un singur concept, ci scot la lumină o întragă gamă de vehicule, numită Concept-i. Au început asaltul în ianuarie 2017, când au prezentat un autoturism cu ocazia expoziției CES, iar acum completează gama cu două noi vehicule: Concept-i Ride, perfect adaptat aglomerației urbane și Concept-i Walk, un mic vehicul cu trei roți destinat deplasărilor pe trotuar.



Concept-i

 

Cei care se întreabă ”la ce bun?”, au nevoie doar de puțină imaginație: să luăm drept exemplu o companie de curierat. Fiecare curier are atribuită o zonă. În loc să intre cu microbuzul după fiecare bloc, îl parchează într-o zonă mai liberă, iar apoi continuă livrările pe trei roți, deplasându-se pe trotuar, fără stresul blocării străduțelor sau a altor mașini în parcare.

Întreaga serie Concept-i a fost gândită să fie mai mult decât o simplă metodă de deplasare, devenind un adevărat partener de drum, care înțelege șoferul, fiind capabilă să-I citească emoțiile (mimica feței), să-i determine preferințele și să acționeze în consecință. Practic, vehiculele învață ce-i place șoferului, ”personalizându-se din mers”. Rezultatul? Vehiculul va fi capabil să anticipeze sentimentele șoferului, oferindu-i ceea ce-și dorește înainte ca acesta să o ceară.

Concept-i Ride are o lungime de 2,5 metri și un ampatament de 1,8 metri, iar ușile ”fluture”, împreună cu scaunul care glisează lateral permit urcarea facilă a persoanelor care folosesc scaun cu rotile. După urcare, scaunul poate fi depozitat în spate. Volanul a fost înlocuit de joystickuri, care integrează și comenzile de frânare și accelerare, iar parcarea se realizează automat, fără intervenția șoferului. Autonomia sa se va situa la maximum 150 km.

Concept-i Walk are ampatamentul variabil: pentru a fi stabil la rulare, ampatamentul se extinde, iar pentru a ocupa puțin spațiu, ampatamentul scade la minimum. Alte caracteristici utile sunt podeaua situată jos, care facilitează urcarea și coborârea, prezența unui joystick pentru accelerare, frânare și direcționare (nu se folosește masa corpului, ca în cazul Segway) și capacitatea de a rula autonom. Micuțul vehicul se adresează în principal flotelor de vehicle sharing.

Vehiculele din seria Concept-i vor interacționa permanent, simțindu-și reciproc prezența și acordându-și prioritate de trecere de la caz la caz, pentru fluidizarea circulației. Întreaga serie a niponilor va intra în teste oficiale în trafic în jurul anului 2020. Dacă aveți drum prin Tokyo, le puteți admira pe toate cu ocazia Salonului Auto de la sfârșitul lunii octombrie.

 

Adaugati comentariu