În topul BrandZ al celor mai valoroase 100 de mărci, Toyota şi-a păstrat titlul de cel mai puternic brand auto din lume, pentru al şaselea an consecutiv, potrivit raportului realizat de Kantar Millward Brown şi WPP.
Valoarea brandului Toyota a crescut cu 5%, la aproape 30 de miliarde de dolari, datorită cererii puternice de SUV-uri în Europa şi Statele Unite.
În acelaşi timp Mercedes-Benz (+9% la 25,7 miliarde dolari) a devansat BMW (+4%, la 25,6 miliarde dolari) şi a urcat pentru prima oară pe locul al doilea în topul mărcilor auto.
Creşterea Mercedes a fost atribuită performanţelor sale puternice din China, Brazilia şi Rusia, precum şi succesului noii clase E.
În Top 100, Toyota ocupă poziţia 36, Mercedes-Benz, 46, iar BMW, 47.
Ford s-a plasat pe locul 4 în rândul brandurilor auto, valoarea mărcii pierzând 2%, până la 12,7 miliarde de dolari. În Top 100 ocupă locul 96. Este urmat imediat de Honda (+4%, 12,695 mld. dolari), pe poziţia 97.
Deşi nu au prins Top 100, în clasamentul mărcilor auto Nissan ocupă poziţia a 6-a (+1%, 11,43 mld.dolari), Audi (+3%, 9,63 mld. dolari), a 7-a, iar Tesla (+60%, 9,42 mld. dolari), a 8-a.
Ultimele două poziţii în clasamentul brandurilor auto sunt ocupate, în ordine, de Maruti Suzuki (6,38 mld. dolari) şi Volkswagen (5,99 mld. dolari).
Brandul Volkswagen a reintrat, în 2018, în Top 10 branduri auto, după o absenţă de doi ani, cauzată de scandalul Dieselgate. Valoarea de piaţă a mărcii VW a scăzut puternic în ultimul timp, în condiţiile în care în 2015 aceasta înregistra un nivel de 9,3 mld. dolari.
Uber este nou intrat în Top 100, pe locul 81, cu o valoare de piaţă de 16 miliarde de dolari.
Cele mai valoroase 10 branduri din lume sunt în ordine Google (+23%, 302,1 mld. dolari), Apple (+28%, 300,6 mld. dolari), Amazon (+49%, 207,6 mld. dolari), Microsoft (+40%, 201 mld. dolari), Tencent (+65%, 178,99 mld. dolari), Facebook (+25% la 162,1 miliarde dolari), Visa (+31%, 145,6 mld. dolari), McDonald’s (+29% la 126 miliarde dolari), Alibaba (+92% la 113,4 miliarde dolari) şi AT&T (-7% la 106,7 miliarde dolari).
Valoarea totală a brandurilor incluse în topul BrandZ din acest an este de 4.400 de miliarde de dolari, după o creştere record de 21%, echivalentă cu o creştere de aproape 750 de miliarde de dolari.
Comentați?