Tot mai mulți constructorii auto își suspendă producţia de vehicule din cauza deficitului mondial de cipuri, pentru aprovizionare aceștia concurând cu industria electronicelor de larg consum, precum telefoanele și laptopurile.
Astfel, în cursul săptămânii viitoare, Renault va suspenda producţia la o uzină din Franţa şi la alte două uzine din Maroc şi România, timp de câteva zile. Nu au fost oferit detalii cu privire la posibilul impact asupra producţiei.
Uzina Dacia din Mioveni şi-a întrerupt deja activitatea din cauza crizei de semiconductori la nivel global, situaţie care afectează 50%-60% din activitatea de producţie şi aproximativ 8.000 de lucrători.
La rândul său, Stellantis, grupul rezultat în urma fuziunii dintre constructorul francez PSA şi cel italian Fiat Chrysler, se confruntă cu o problemă similară. Din cauza penuriei de cipuri, grupul a decis să suspende producţia la uzina de la Eisenach (Germania), unde sunt produse autoturismele marca Opel, precum şi la uzina de la Zaragoza (Spania), unde sunt asamblate modelele Citroen şi Opel.
În acealși timp, General Motors (GM) se pregătește ca din 8 februarie, timp de o săptămână, să oprească producţia la fabricile din Fairfax, Kansas, Ingersoll, Ontario, şi San Luis Potosi, Mexic. Totodată, GM va reduce la jumătate producţia la fabrica Bupyeong 2 din Coreea de Sud, în aceeaşi săptămână.
Citiți articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro
TE-AR MAI PUTEA INTERESA ȘI:
Înmatriculările de vehicule pentru pasageri au scăzut cu 2,5% în T4 2020
Stadiul realizării documentației tehnice pentru Autostrada Unirii A8
8 noi modificări ale Codului Fiscal și ale Legii contabilității. Propuneri
Comentați?