Advertisement

Combustibilii sintetici
Home Piaţa auto Analize de piață Înmatriculările de vehicule pentru pasageri au scăzut cu 2,5% în T4 2020

Înmatriculările de vehicule pentru pasageri au scăzut cu 2,5% în T4 2020

Înmatriculările de vehicule pentru transportul de pasageri au scăzut cu 2,5% în trimestrul IV al anului 2020, iar înmatriculările pentru autovehiculele de transport marfă au crescut cu 11,1% fata de perioada similara din 2019, a anunțat Institutul Național de Statistică (INS).

Potrivit INS, în trimestrul IV 2020, ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme importate second hand în total înmatriculări noi de autoturisme a fost de 71,7%.

„In trimestrul IV 2020, comparativ cu trimestrul corespunzător din anul 2019, înmatricularile noi de vehicule pentru transportul pasagerilor au înregistrat creștere la categoria mopede și motociclete cu 60,6% și scăderi la categoriile autobuze și microbuze cu 25,9% și autoturisme cu 3,5%”, precizeaza INS.

În ceea ce privește înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate creșteri la toate categoriile astfel: la categoria remorci și semiremorci cu 15,5%, la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 9,9% și la categoria autotractoare, cu 4,7%.

Conform INS, față de trimestrul III 2020, în trimestrul IV, înmatriculările noi de mașini au înregistrat creștere cu 13,4% la vehiculele pentru transportul pasagerilor și cu 4,8% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.

„Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulație, cuprindeau la sfârșitul trimestrului IV 2020, în proporție de 55%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 și în proporție de 12,7%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro”, a mai anunțat Institutul de Statisticî.

Pentru categoria autoturisme, cea mai insemnată pondere a fost deținută de cele conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 35,3%; pentru categoria autobuze și microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 25,8% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede și motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 31,6% au fost clasificate Non-Euro.

Vehiculele conforme cu norma europeana Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporie de 30,9%, cele conforme cu norma Euro 5 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporie de 33%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 27,4% au fost clasificate în norma Non-Euro.

 

CITEȘTE ȘI:

Stadiul realizării documentației tehnice pentru Autostrada Unirii A8

8 noi modificări ale Codului Fiscal și ale Legii contabilității. Propuneri

Suedia introduce test Covid negativ tip PCR la intrarea în țară

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Best Electric Car 2025 Romania

Articole similare

Stellantis
Analize de piață

Stellantis depășește Toyota la vânzările de vehicule hibride în Europa

În primul trimestru al anului 2025, Stellantis a vândut mai multe vehicule...

emisii
Administrare floteAnalize de piață

Doar 27% dintre flote își pot măsura emisiile de CO2. Studiu Alphabet (BMW)

În pofida unei creșteri constante a monitorizării emisiilor, doar 27% dintre flote...

toyota
Analize de piațăBusiness

De ce Toyota rămâne cel mai profitabil producător auto din lume

Profitul net al constructorului auto japonez Toyota în anul fiscal 2024 –...

electrice
Analize de piață

APIA: În luna aprilie, cota de piață a autoturismelor electrice a scăzut la 2,2%

În luna aprilie a anului 2025, față de aceeași perioadă a anului...