Înmatriculările de vehicule pentru transportul de pasageri au scăzut cu 2,5% în trimestrul IV al anului 2020, iar înmatriculările pentru autovehiculele de transport marfă au crescut cu 11,1% fata de perioada similara din 2019, a anunțat Institutul Național de Statistică (INS).
Potrivit INS, în trimestrul IV 2020, ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme importate second hand în total înmatriculări noi de autoturisme a fost de 71,7%.
„In trimestrul IV 2020, comparativ cu trimestrul corespunzător din anul 2019, înmatricularile noi de vehicule pentru transportul pasagerilor au înregistrat creștere la categoria mopede și motociclete cu 60,6% și scăderi la categoriile autobuze și microbuze cu 25,9% și autoturisme cu 3,5%”, precizeaza INS.
În ceea ce privește înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate creșteri la toate categoriile astfel: la categoria remorci și semiremorci cu 15,5%, la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 9,9% și la categoria autotractoare, cu 4,7%.
Conform INS, față de trimestrul III 2020, în trimestrul IV, înmatriculările noi de mașini au înregistrat creștere cu 13,4% la vehiculele pentru transportul pasagerilor și cu 4,8% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.
„Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulație, cuprindeau la sfârșitul trimestrului IV 2020, în proporție de 55%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 și în proporție de 12,7%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro”, a mai anunțat Institutul de Statisticî.
Pentru categoria autoturisme, cea mai insemnată pondere a fost deținută de cele conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 35,3%; pentru categoria autobuze și microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 25,8% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede și motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 31,6% au fost clasificate Non-Euro.
Vehiculele conforme cu norma europeana Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporie de 30,9%, cele conforme cu norma Euro 5 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporie de 33%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 27,4% au fost clasificate în norma Non-Euro.
CITEȘTE ȘI:
Stadiul realizării documentației tehnice pentru Autostrada Unirii A8
8 noi modificări ale Codului Fiscal și ale Legii contabilității. Propuneri
Suedia introduce test Covid negativ tip PCR la intrarea în țară
Comentați?