80% dintre operatorii de flote cu motorizare mixtă intenționează ca 25% din parcul lor auto să fie compus din vehicule electrice până în 2030, iar 42% intenționează că jumătate sau mai mult din flota lor să fie compusă din mașini ecologice peste 6 ani, potrivit unui studiu realizat de Frost & Sullivan pe piețe din Europa, America de Nord și Asia-Pacific.
„The Commercial EV Transition: Global Insights on a Mixed-Energy Fleet Future”, un sondaj global realizat în 2024, arată că trecerea la o flotă cu motorizare mixtă – care integrează atât vehiculele electrice, cât și vehiculele cu motor cu ardere internă – nu este o schimbare de pe o zi pe alta, ci un proces gradual. Studiul realizat de Frost & Sullivan pentru platforma de comerț global WEX relevă că ratele de adoptare a vehiculelor electrice pot varia semnificativ în funcție de o serie de factori precum regiunea, industria și sfera și dimensiunea unei organizații. Înțelegerea dinamicii de bază poate fi crucială pentru optimizarea operațiunilor și obținerea de beneficii pe termen lung.
„Electrificarea flotelor auto este un proces gradual care implică mai mult decât înlocuirea vehiculelor. Concluziile acestui raport indică faptul că un manager de flotă nu trebuie să se concentrează pe „dacă” sau „când” să facă tranziția, ci pe „cum este cel mai bine”. O strategie cheie este recunoașterea valorii flotelor cu energie mixtă pentru o trecere lină și eficientă la electrificare. O flotă cu motorizare mixtă atenuează riscurile, permițând companiilor să se adapteze, să învețe, și, dacă doresc, să realizeze tranziția completă la mobilitatea electrică atunci când infrastructura este gata”, a explicat Carlos Carriedo, Chief Operating Officer, Americas Payments & Mobility în cadrul WEX.
Potrivit studiului, decarbonizarea este motorul cheie al tranziției. Astfel 70% dintre managerii de flote spun că aceasta este o componentă „importantă” sau „piatra de temelie” a strategiei lor de afaceri și doar 3% nu iau în considerare deloc decarbonizarea. Acest lucru subliniază importanța sa pentru strategiile organizațiilor orientate către economii de costuri, sustenabilitate și imaginea mărcii.
Totodată, sondajul mai arată că eficiența operațională este esențială în timpul tranziției către flotele complet electrice. În pofida provocărilor legate de electrificare, cum ar fi costurile inițiale ridicate, 50% dintre organizațiile chestionate au investit deja în infrastructura de încărcare.
Conform raportului, 78% dintre organizațiile chestionate au stații de încărcare instalate la sediu, deși a fost utilizate pe scară largă și cele publice sau de acasă.
Studiul mai arată că soluțiile digitale inteligente ar putea facilita tranziția energetică, în contextul în care peste jumătate dintre respondenți (58%) fac eforturi cu planificarea rutelor, 49% se confruntă cu probleme în colectarea datelor, iar 40%, cu provocări în integrarea software-ului de management al flotei pentru vehicule termice și cele electrice.
„Concluziile sondajului indică faptul că, deși tranziția la vehiculele electrice este în curs, nu este lipsită de provocări. Cu 78% dintre flote care folosesc stații de încărcare instalate la sediu și 62% utilizând facilități publice, probleme precum identificarea celor mai bune situații de utilizare, a celor mai bune vehicule pentru acele cazuri de utilizare și a celor mai bune strategii de încărcare pentru acele vehicule într-o infrastructură publică și privată sunt semnificative. Strategia de adoptare a unei flote mixte permite companiilor să se adapteze treptat la nuanțele integrării mașinilor electrice, asigurând eficiența operațională pe toată perioada de tranziție”, precizează Jay Collins, responsabil EV & Mobility în cadrul WEX.
Raportul subliniază, de asemenea, implicațiile mai largi ale industriei, menționând că primele trei provocări pentru operatorii de flote sunt costul combustibilului (67%), costurile operaționale (66%) și marjele de profit (59%). Aceste provocări reflectă presiunile managerilor de flote de a gestiona cheltuielile și de a menține profitabilitatea în timpul tranziției la noi tehnologii și practici sustenabile.
La sondajul realizat în perioada februarie – martie 2024 au participat 500 de organizații, care dețineau cel puțin o mașină electrică în flota lor.
WEX are peste 600.000 de clienți cu flote comerciale în întreaga lume, ce dețin peste 19,4 milioane de vehicule.
CITEȘTE ȘI:
Constructorul auto chinez Nio ar vrea să preia fabrica Audi de la Bruxelles
ALD Automotive | LeasePlan își continuă activitatea sub noul nume Ayvens
Comentați?