Cei de la VeziCâtFace.ro au realizat o analiză inedită pentru piața de mașini second hand de la noi: pe baza evaluărilor din piața auto second hand, au calculat deprecierea modelelor, pe clase de mașini. Iar rezultatele ni se par relevante, mai ales pentru companiile cu flote auto.
În primul rând, dat fiind că firmele care achiziționează mașini noi pentru flotele auto își schimbă vehiculele, în medie, o dată la 3 ani, trebuie menționat care este devalorizarea medie pe care VeziCâtFace.ro a calculat-o pentru mașinile din România, după o perioadă de 3 ani. Astfel, după trei ani, o mașină care a circulat în România valorează, în medie, 45% din prețul de la cumpărarea ințială (când era mașină nouă). Mașinile diesel se depreciază ceva mai mult decât cele pe benzină, diferența fiind foarte mică – o mașină cu motor diesel valorează, în medie, 44,7% după 3 ani, iar una cu motor pe benzină circa 47,3%, în medie.
Mai interesante, însă, sunt studiile realizate pe fiecare clasă de mașini în parte, iar rezultatele sunt destul de surprinzătoare. De exemplu, la clasa mini cea mai mică depreciere o are micul Smart ForTwo, urmat de două modele coreene. La clasa mică, TOP 5 este dominat de modele japoneze, doar Logan-ul ”insinuându-se” pe locul al doilea. Și clasa medie a berlinelor este dominată tot de mașini japoneze, în timp ce, în categoria SUV-uri și crossover-uri, Duster dovedește cea mai mică depreciere, foarte aproape de două mașini de teren japoneze.
Mai multe detalii și modul în care a fost realizat acest studiu găsiți pe VeziCâtFace.ro
Numărul de vehicule electrice vândute la nivel global în ianuarie 2025 a...
•Ada Ștefan14 februarie 2025Piața auto globală trece printr-o schimbare radicală care o va influența masiv...
•Ada Ștefan13 februarie 2025În anul 2024, România a exportat autoturisme noi în valoare de aproximativ...
•Ada Ștefan13 februarie 2025Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 5,9% în luna ianuarie 2025,...
•Flote Auto10 februarie 2025
Comentați?