Industria transporturilor şi logisticii se confruntă cu o serie de provocări atât la nivel naţional cât şi
internaţional ce vizează în special forţa de muncă şi costurile asociate acesteia, care influenţează în
mod negativ rezultatele şi performanţele companiilor din domeniu.
Potrivit reprezentanţilor companiei Dumagas Transport, cele mai mari probleme care afectează industria de românească de transport sunt următoarele:
1. Lipsa şoferilor profesionişti, pregătiţi şi adaptaţi exigenţelor clienţilor, care să opereze cu aparate şi tehnologie modernă, să comunice corect, rapid şi în timp util, tineri care să îşi dorească să înceapă o carieră în acest domeniu.
2. Concurenţa acerbă a firmelor de transport din alte ţări comunitare care importă şoferi pregătiţi sau înregistrează camioane în România, dar în schimb nu servesc piaţa şi clienţii de aici. Această concurenţă este dublată de o serie de restricţii noi impuse la nivelul costurilor salariale şi operaţionale în ţările lor de origine (Franţa, Germania, Belgia etc.) – de exemplu, legea MiLog (salariul minim impus de Germania şi probabil urmat în viitor de alte ţări; pauze obligatorii la hotel impuse de Franţa, Belgia şi urmate la fel de alte ţări; controale nejustificat de stricte în ţări precum Elveţia, Franţa sau Austria, aplicate disproporţionat firmelor de transport din estul Europei.
3. Legislaţia română cu privire la plata diurnei şoferilor este neclară şi ar putea aduce costuri nejustificat de mari în viitorul apropiat – riscul impozitării diurnei şi creşterea costurilor directe de
operare.
4. Costul nejustificat de mare al asigurărilor obligatorii RCA ar putea crea un precedent şi muta o parte din flotă şi operaţiuni în una din ţările vecine.
5. Recuperarea cu dificultate a accizei la motorină reprezintă un alt blocaj în managementul numerarului şi în dezvoltarea firmelor mici şi mijlocii.
Comentați?