Top 3 cauze de intrare a maşinilor în service

O cincime dintre maşinile utilizate în leasing operaţional ajung în service-uri pentru reparaţii în afara reviziilor standard, în timp ce 29% se prezintă pentru revizie şi 51% pentru înlocuirea anvelopelor, relevă cel de-al patrulea studiu local realizat de Business Lease România, unul dintre cei mai importanţi furnizori de servicii de mobilitate şi leasing operaţional.



service auto

Studiul Business Lease România a fost realizat prin monitorizarea unui număr de 8.429 de intervenţii în service înregistrate. pe un număr de peste 1.500 de autoturisme. 65% dintre aceste maşini se află în Bucureşti, iar 35% – în restul regiunilor din ţară. 75% dintre şoferi sunt bărbaţi şi 25% sunt femei. Din totalul de maşini pentru care clienţii Business Lease România au optat, primele două poziţii sunt ocupate de mărcile Ford şi Dacia, cu 50%, urmate de Hyundai, cu 13%, Skoda, 12%, şi Volkswagen, cu 10%.

20% dintre maşini ajung în service în afara reviziilor standard

Studiul realizat de către Business Lease arată că, în România, 20% dintre maşini ajung în service pentru reparaţii în afara reviziilor standard (ceea ce reprezintă 21% din costurile totale de întreţinere a maşinii); 29% dintre maşini se prezintă pentru reviziile periodice (46% din costurile totale de întreţinere a maşinii); iar 51% dintre maşini se prezintă la service pentru anvelope – schimb sezonier şi înlocuire de anvelope uzate (ceea ce reprezintă 33% din costurile totale de întreţinere a maşinii).

În majoritatea cazurilor, maşinile merg în service pentru reviziile periodice – revizii, ulei, filtre, fluide, kit de distribuţie – şi pentru schimb de anvelope. Totuşi, în România, studiul Business Lease arată că maşinile ajung în service des şi pentru întreţinere şi reparaţii legate de suspensii. Din cauza calităţii drumurilor, deseori este necesară înlocuirea elementelor de suspensie – bucşe, bielete antiruliu, amortizoare – şi a celor de direcţie – cap de bară, bielete etc.

Separat, odată cu înaintarea în vârstă şi rulajul maşinii, piesele fabricate din cauciuc sau plastic cedează şi necesită înlocuire (furtunuri şi unele cablaje). De asemenea, în urma accidentelor, maşinile ajung în service şi pentru reparaţia elementelor de caroserie avariate.

„20% dintre autovehiculele comandate la noi în leasing operaţional beneficiază de un grad ridicat de tehnologizare (camere auto avansate/sisteme de avertizare anti-coliziune/faruri adaptative/sisteme de infotainment), iar acest procent este în creştere. Clienţii noştri iau tot mai mult în calcul prevenţia accidentelor – fie prin echipări suplimentare ale maşinilor, fie prin cursuri de condus preventiv. Multe dintre aceste investiţii sunt recuperate pe parcurs şi conduc chiar la optimizarea bugetului de reparaţii. Situaţia infrastructurii îşi spune însă cuvântul şi afectează comercial companiile, fie că vorbim de timpii alocaţi deplasărilor sau transporturilor, fie că discutăm de cheltuielile de service. Suntem alături de clienţii noştri şi, prin sistemele noastre performante de monitorizare a flotei şi evaluare a maşinilor, anticipăm şi programăm în service autoturismele, astfel încât conducătorii auto să fie în siguranţă, iar costurile să fie optimizate”, precizează Ioana Grigore, Director Comercial al Business Lease România.

Cifrele studiului arată de asemenea că pentru mentenanţă, în medie, maşinile ajung la service după 25.000 km sau 1 an, după cum prevăd producătorii de autoturisme.

info

Pentru elemente de frânare, care fac parte din categoria consumabilelor, maşinile ajung la service, în medie, după 30.000 – 40.000 km.

Pentru reparaţii care nu fac parte din categoria înlocuirii consumabilelor (piese de suspensie, direcţie etc.) sunt duse la service, în general, maşinile mai vechi de trei ani şi care depăşesc 80.000 – 90.000 km.

Concluzii

Cu toate că autoturismele noi sunt tot mai performante, situaţia infrastructurii din România are un impact semnificativ asupra costurilor de întreţinere şi fiabilităţii oricărui vehicul.

Odată cu învechirea maşinii, valoarea acesteia scade, în timp ce costul total al reparaţiilor creşte semnificativ. În plus, reparaţiile multiple pot genera incidente neplăcute în timpul experienţei la volan.

Acesta este şi motivul pentru care Business Lease, pe baza experienţei acumulate, recomandă utilizarea autoturismelor în regim de leasing operaţional pe o perioadă de maximum 57 de luni, respectiv 160.000 km (alimentare pe benzină) şi 180.000 km (motorină). În acest mod, clienţii Business Lease dispun de o modalitate optimă de folosinţă a maşinilor, atât din punct de vedere economic (costuri), cât şi al unei experienţe sigure şi de calitate în utilizarea vehiculului.

Business Lease este un expert în furnizarea de soluţii complete de Leasing operaţional şi Mobilitate, atât pentru companii mari, cât şi pentru companii mici şi mijlocii. În afară de România şi Olanda, unde are sediul central şi numeroase sucursale regionale, Business Lease este un jucător important în Polonia, Slovacia, Cehia şi Ungaria.

Compania închiriază toate mărcile şi modelele auto la preţ competitiv (TCO) şi este cunoscută pentru furnizarea de servicii excelente. Portofoliul Business Lease Group cuprinde peste 45.000 de contracte. Atenţia acordată clienţilor şi calitatea serviciilor în domeniul mobilităţii reprezintă priorităţile companiei Business Lease, care consideră că o maşină este doar o maşină, însă oamenii sunt cei care fac diferenţa.

 

 

Adaugati comentariu