Transportul rutier de marfă a rămas un sector competitiv şi în 2014, cu mulţi jucători şi puternic dependent de comenzile din transportul internaţional. Topul primelor 10 companii în funcţie de cifra de afaceri este dominat de firme din vestul ţării sau poziţionate în apropierea marilor centre de producţie pentru export. Clasamentul a fost realizat de realizat de RisCo.ro.
Cifra de afaceri a primilor jucători a crescut în medie cu 5-7%, dar evoluţia marjelor de profitabilitate a fost mai volatilă. Nouă dintre companiile din top au raportat creşteri ale cifrei de afaceri, una singură înregistrând scăderi din acest punct de vedere. Doar primele 3 companii şi-au păstrat poziţia în top, iar ocupantele locurilor 4 şi 5 ale anului 2013, Trans Bitum din Oradea şi Waberer`s din Miercurea Ciuc, au părăsit acest clasament, în timp ce Arcese Transport din Cluj şi Gopet din Bucureşti sunt nou intrate, pe poziţiile 9 şi 10.
Aquila Part Prod Com din Ploieşti a rămas lider de piaţă, ca şi în anul 2013. Creşterea numărului de angajaţi de la 1.784 la 1.839 a a avut un efect pozitiv asupra cifrei de afaceri, dar nu şi asupra profitabilităţii societăţii. Astfel, cifra de afaceri însumată în anul 2014, 596,6 milioane lei, a crescut cu 31,6 milioane lei faţă de valoarea din anul 2013, în timp ce profitul net a scăzut cu 2,2 milioane, ajungând în 2014 la 4,2 milioane lei.
Ca şi în 2013, locul 2 este ocupat de Carrion Expedition din Cluj, companie ce a prezentat în 2014 modificări pozitive atât din punct de vedere al cifrei de afaceri, cât şi al profitului şi al numărului de angajaţi. Anul 2014 a fost unul productiv pentru această firmă, întrucât a reuşit să acopere pierderea de 504,2 mii lei şi să obţină un profit de 8,6 milioane lei, iar cifra de afaceri a crescut cu 88,4 milioane lei, la finele anului 2014 fiind de 378,6 milioane lei. De asemenea, şi numărul de angajaţi a crescut comparativ cu 2013, de la 862 la 1.125 de persoane.
Pozitia 3 a clasamentului îi revine, ca şi în 2013, societăţii Transcondor din Arad. Cu o pierdere de 1,3 milioane lei, cu 2,4 milioane lei mai puţin faţă de cea din 2013 şi un număr de angajaţi de 723, cifra de afaceri a acestei companii este în creştere, de la 270,9 milioane lei la 321,9 milioane lei în 2014.
Locul 4 este ocupat de Duvenbeck Logistik din Braşov, care urcă două poziţii faţă de anul 2013. Cu un profit de 9,4 milioane lei, cu 953,6 mii lei mai mult faţă de anul 2013, şi un număr de 641 de angajaţi, cifra de afaceri a acestei companii în anul 2014 a fost de 251,8 milioane lei, cu 42,9 milioane lei mai mult ca în 2013.
Total N S A Sibiu urcă 4 poziţii şi ocupă locul 5 al acestui top. Cifra de afaceri a fost de 197,4 milioane lei, cu 23,9 milioane lei mai mult faţă de valoarea din 2013, iar profitul net de 2,2 milioane lei a scăzut cu 8,4 milioane lei comparativ cu 2013. Numărul angajaţilor a crescut de la 338 la 368.
Ocupanta locului 8 în topul din 2013, International Lazăr Company din Argeş, ajunge pe locul 6 în 2014. Deşi profitul net scade de la 5,03 milioane lei la 3,15 milioane lei, iar numărul angajaţilor a rămas constant la aproximativ 461 de persoane, cifra de afaceri a companiei a crescut cu 12,2 milioane lei faţă de 2013, ajungând la 188,3 milioane lei în 2014.
Locul 7 îi revine companiei Dunca Expediţii din Timiş, care în 2013 a ocupat locul 10 al aceluiaşi clasament. Creşterea numărului de angajaţi de la 613 la 630 de persoane a avut un efect pozitiv atât asupra cifrei de afaceri, cât şi a profitului net total. Cifra de afaceri de 182,4 milioane lei a crescut cu 10,3 milioane lei fata de anul 2013, iar profitul net total al companiei s-a modificat în sens pozitiv, de la 4,06 milioane lei în 2013 la 9,5 milioane lei în 2014.
Dumagas Transport din Dolj ocupă locul 8 al acestui top. Cu o pierdere de 19,9 milioane lei şi o scădere a numărului de angajaţi de la 651 la 548, cifra de afaceri a acestei companii s-a diminuat cu 25,07 milioane leif ata de valoarea din anul 2013, in 2014 aceasta a fost de 171,8 milioane lei.
Ultimele 2 locuri ale acestui clasament sunt ocupate de Arcese Transport din Cluj şi Gopet din Bucureşti, companii ce în 2013 nu au făcut parte din acest clasament. Arcese Transport a însumat până la finele anului 2014 o cifră de afaceri în valoare de 149,7 milioane lei, iar Gopet a avut o cifră de afaceri de 149,7 milioane lei.
RisCo este un produs online prin care companiile şi instituţiile financiare pot verifica rapid, eficient şi automatizat capacitatea de plată şi situaţia financiară a clienţilor lor, situaţia lor juridică şi de plăţi.
„Viziunea RisCo este de a oferi tuturor managerilor informaţii despre companiile din România, astfel încât să putem crea un mediu de afaceri mai sigur şi mai profitabil”, spune Dragoş Cabat, manager www.risco.ro.
Comentați?