Mai planturoasă și mai încăpătoare decât sora hatchback, dar fără să ceară un preț mai mare pentru asta, versiunea sedan pare desenată după cerințele companiilor. În test, versiunea Skyactiv-G 2.0 122 CP, cu transmisie manuală. Foto: Bogdan ParaschivDublu impact: companiile care optează pentru Mazda3 Sedan împușcă doi iepuri dintr-o lovitură. În planul imaginii de brand, o flotă formată din focoasa japoneză adaugă ”bile albe” și crește percepția pozitivă pentru companie. În planul utilității, portbagajul extrem de încăpător și ușor de accesat se dovedește perfect adaptat companiilor, care țin mereu în spate materiale, mostre, mărfuri și alte încărcături specifice domeniului de activitate.
Sedanului nu-i poți bate obrazul pe motive de aspect: afișează o estetică desăvârșită, cu linii fluide, pe care hatch-ul, cu a sa sportivitate, se chinuie s-o egaleze fără succes. De fapt, Mazda3 Sedan este, fără doar și poate, cea mai frumoasă ”berlină” din segment.
Interiorul lui Mazda3 Sedan este identic cu al hatch-ului și nu e nimic rău în asta. Materialele premium, scaunele excepțional de confortabile și designul simplu seduc călătorii și scad puternic gradul de oboseală la sfârșitul zilei de lucru. Toate instrumentele sunt dispuse ergonomic, ecranul central de 8,8 inci este așezat la înălțime și are meniu simplificat, iar controllerul rotativ stă perfect în raza de acțiune a mâinii drepte. Ca și la hatch, pasagerii din spate nu primesc nici priză de 12 V, nici mufe USB (doar două în față), nici guri de ventilație, dar beneficiază de cotieră cu suporturi de pahare incluse și de mânere de viraj.
Aceasta este noua Mazda2!
În plus, și spațiul interior este identic cu cel al hatch-ului, pentru că cei 20 cm în plus nu vin dintr-un ampatament extins, ci din consola spate prelungită. E drept, cei mai încăpători rivali au spațiu ceva mai mare. Unii dintre noi ar putea crede că noua generație este chiar mai mică la genunchi decât fosta generație Mazda3, dar totul este o iluzie optică, dată de șezutul banchetei mai lat cu 2 cm. Nu vă temeți, însă: nici pasagerii de 1,80 m nu vor călători înghesuiți, pentru că între cap și plafon mai încap patru degete (înălțime interioară 91 cm).
Povestea de dragoste cu companiile începe în portbagaj: spațiu cât cuprinde, pentru că lungirea consolei spate cu 20 cm față de hatch a adus două beneficii majore. Primul – spațiul pentru bagaje este mai adânc cu 17 cm, deci nu încercați să atingeți spătarul banchetei cu mâna, pentru că nu veți reuși. Al doilea – pentru că se întinde mult în spatele pasajelor roților, lățimea maximă a portbagajului a crescut cu 20 cm, la 130 cm, de aceea puteți încărca fără probleme o trotinetă electrică medie de-a latul portbagajului, în timp ce la hatch o veți poziționa doar pe diagonală.
Înălțimea a rămas identică, 53 cm, dar designerii au coborât marginea de încărcare cu 4 cm (acum are 74 cm). În plus, au apărut în portbagaj și clapete de rabatat spătarul banchetei, o soluție mult mai convenabilă pentru a încărca rapid obiectele lungi. Totuși, nu primiți nici inele de prins plasa pentru fixat bagaje, nici buzunare în lateralele portbagajului, nici priză de 12 V.
Comentați?