Advertisement

Test drive Citroen C-Elysee
Home Piaţa auto Autoturisme Test drive Citroen C-Elysee

Test drive Citroen C-Elysee

După 4 ani, Citroën îmbunătățește sedanul low-cost C-Elysée care beneficiază acum de un sistem multimedia modern și trei tetiere separate în spate. Test drive Citroen C-Elysee 1.6 BlueHDI în echiparea de top Shine. Foto: Adrian Cobzașu

Dacia Logan a devenit o țintă pentru mulți producători care au încercat să concureze cu sedanul low-cost dezvoltat de Renault. Rivali au apărut, dar toți sunt mai scumpi decât Dacia. Și grupul PSA a mai avut tentative în acest sens dar fostul 206 Sedan produs în Iran și dezvoltat din fostul hatch 206 a fost un eșec.
În 2013, PSA a luat taurul de coarne și a dezvoltat două sedanuri de sine stătătoare – C-Elysée la Citroën și 301 la Peugeot – produse la Vigo în Spania care utilizau rețeta Logan. Singura diferență era că aveau preț mai mare decât Logan, nu aveau versiuni pe GPL și nici un sistem multimedia decent. Nici ca taxi nu erau o soluție pentru a fi utilizate deoarece în spate nu existau decât două tetiere foarte mici, profilate direct din spătarul banchetei, care nu se puteau regla și ajungeau doar până la gâtul pasagerilor, afectând nivelul de siguranță al acestora.

 

Test drive Citroen C-Elysee La începutul anului, PSA a operat un facelift la cele două sedanuri low-cost care a remediat principalele minusuri. C-Elysée are acum trei tetiere spate separate și reglabile pe înălțime. Apoi, la versiunile Feel și Shine este disponibil un sistem multimedia Citroën Connect Radio cu ecran tactil de 7 inch, 4 boxe, Bluetooth, Mirror Link și USB (520 euro la Feel, 364 euro la Shine) care poate fi upgradat și cu sistem de navigație (845 euro la Feel, 689 euro la Shine). Problema este că acestea au prețuri destul de mari comparativ cu sistemul omolog de la Dacia care are tot ecran tactil de 7 inch și care este cel puțin la fel de rapid. Doar grafica este ceva mai plăcută la C-Elysée, dar diferența de preț e semnificativă.

 

 

Test drive Citroen C-Elysee
În continuare din ofertă lipsește o versiune GPL, dar și un diesel mai mic singurul diesel disponibil fiind cel de 1,6 litri și 100 CP pe care l-am avut și pentru test. Cu ocazia faceliftului, Citroën a operat și câteva modificări de design. C-Elysée se prezintă acum cu o parte frontală nouă la care, conform noului curent de design, farurile se prelungesc până în grila radiatorului, stopurile noi au efect 3D și au apărut două noi modele de jante de 16 inch și două culori noi gri Acier și albastru Lazuli, ultima prezentă și pe mașina noastră de test.

 

 

Test drive Citroen C-ElyseePrețul acestei versiuni, de 12.200 euro, este cu 2.600 euro mai mare decât al Daciei Logan 1.5 dCi/90 CP în echiparea de Laureate. Pentru un model low-cost este o diferență mare, dar Citroën are totuși câteva argumente solide. În primul rând, dieselul de 100 CP este mai viguros decât cel de 90 CP de la Logan și oferă performanțe dinamice clar mai bune (accelerație 0-100 km/h 10,8 sec față de 11,8 la Logan, viteză maximă 183 față de 173 km/h la Logan). Însă față de alte modele Peugeot, ca de exemplu 208 și 2008, motorul este mai zgomotos pentru că nu are nici capac de protecție, iar compartimentul motor nu este izolat fonic.

 

 
Test drive Citroen C-ElyseeApoi, C-Elysée are un tren de rulare mai ferm decât Logan și nu se înclină la fel de mult pe viraje însă trecerea peste denivelări scurte nu este la fel de fină ca la Dacia. În schimb, interiorul este mai elegant decât la Logan și nu te mai simți deloc ca într-un model low-cost. Cel puțin din acest punct de vedere se justifică diferența de bani față de Logan. Sigur, predomină plasticele tari dar asta se întâmplă și în multe mașini de clasă mică care nu sunt low-cost, dar, per total, ambianța este mai elegantă decât la rivalii săi. Inserția lucioasă din centrul planșei de bord arată foarte bine, iar displayul sistemului multimedia și comenzile blocului climatizării automate dau o notă de distincție.

 
Test drive Citroen C-Elysee

În schimb, nu putem să nu remarcăm comenzile pentru toate cele patru geamuri plasate neergonomic, jos, în fața schimbătorului (pentru pasagerii spate sunt tot jos în zona centrală la fel ca la fostul 206) în timp ce Dacia le-a amplasat în locul clasic și ideal în același timp pe ușă. Poziția de condus este mai joasă ca în Logan, iar scaunele oferă o excelentă susținere laterală.

 

 

 

Test drive Citroen C-ElyseeDotarea standard a echipării de top Shine este foarte bună și include climă automată, sistem audio cu Bluetooth și USB, patru geamuri electrice, pilot automat și banchetă fracționabilă. Însă sistemul multimedia costă extra 364 euro fără TVA (689 euro cu navigație) iar jantele de aliaj de 16 inch încă 247 euro. Împreună cu senzorii de parcare spate, prețul urcă de la 12.200 euro fără TVA la circa 13.697 euro, dar cu discountul Citroën și prețul Remat, C-Elysée 1.6 BlueHDI cu dotările de mai sus poate fi achiziționat cu 11.053 euro.

 

 

[mb_verdict]Test drive Citroen C-ElyseePentru segmentul său și nu numai dieselul de 1,6 litri este puternic și economic însă este scump. Pentru cine are nevoie de o mașină care parcurge mulți kilometri extraurban, dieselul e indicat dar în restul situațiilor, o alegere bună este și benzina de bază în trei cilindri de 1,2 litri aspirat și 82 CP combinată cu echiparea medie Feel care este o mașină de flotă foarte bună la un preț rezonabil.[/mb_verdict]
ModelCitroën C-Elysée 1.6 BlueHDI Shine
Motor/ nr. cilindriL4, turbodiesel
Cilindree (cmc)1.560
Putere maximã/turație (CP/rpm)100/3.750
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)254/1.750
Transmisiefațã
Cutie de vitezemanualã, 5 trepte
L/l/h (mm)4.427/1.785/1.466
Ampatament (mm)2.652
Volum portbagaj (l)506
Masã la gol/sarcinã utilã (kg)1.090/495
Accelerație 0-100 km/h (s)10,8
Vitezã maximã (km/h)183
Consum mixt (l/100 km)3,9
Emisii CO2 (g/km)98
Preț (euro fãrã TVA)12.200

*toate prețurile din testele noastre sunt fără TVA

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

MG3
Autoturisme

Test MG3. Sufletul petrecerii!

Comisia Europeană îi mângâie pe creștet. Micuții au emisii de CO2 infime,...

Citroën
Autoturisme

Test Citroën C3 și e-C3. Provocare acceptată!

S-au limpezit apele în grupul Stellantis, iar Citroën a primit poate cel...

AutoturismePiaţa auto

Subaru Forester, a șasea generație, prezentat în România

Prezentat în România la SAB 2024, Subaru Forester este un model cheie...