Advertisement

Dacia Spring
Home Piaţa auto Autoturisme Test Dacia Spring. Cizelare

Test Dacia Spring. Cizelare

Dacă te-ai plâns vreodată de aspectul sau atmosfera spartană de la bordul lui Spring, află că Dacia te-a auzit și a operat o mulțime de modificări în micuțul model electric. Springul de-acum a rămas la fel de mic precum cel de dinainte, dar comportamentul său s-a schimbat sesizabil.

Model nou sau facelift? Dacia îl prezintă ca pe o mașină nouă, eu îți spun că platforma și motoarele au rămas neschimbate. În rest, aproape totul e modificat, iar asta se simte în modul cum merge. Tocmai de aceea n-o
să insist asupra tuturor modificărilor aduse de Spring, pe care le poți descoperi scanând codul QR, ci o să mă concentrez asupra modului în care se conduce noul Spring. Am primit la test versiunea de top, Extreme, și am pornit cu plinul bateriei făcut, pe drumurile naționale și locale din Bordeaux, printre unele dintre cele mai prestigioase podgorii din lume.

Dacia Spring

De departe, primul aspect pe care l-am remarcat a fost legat de volanul reglabil pe înălțime, care chiar reprezintă o diferență majoră în privința găsirii poziției corecte la volan. E drept, eu încă mă plâng de lipsa reglajului pe adâncime, mai ales că, în general, nu-mi găsesc ușor poziția ideală de condus, dar este evident un mare pas în față.

Apoi, pornind la drum, am remarcat că mașina se simte mai închegată pe drumurile de țară pe care leam bătut până la ieșirea pe șoseaua principală, chiar și cu noile jante cu diametru mai mare, de 15 inchi. Plasticele nu zornăie, iar suspensia, care a fost recalibrată, îți dă o senzație de maturitate față de cea de dinainte, ținând Springul mai corect pe trasă, dar fără să renunțe la confort. Pe asfalt, diferențele se adâncesc mai ales pe viraje, unde, cu toate că și înainte de facelift Spring era extrem de sigur (am spus-o și o reafirm fără rezerve), ruliul și feedbackul direcției te descurajau să le abordezi curajos.

Dacia Spring

Acum, mașina e mai legată, talonul mai mic al anvelopei se deformează mai puțin, greutatea a crescut cu doar 14 kg, rămânând sub pragul de o tonă, iar direcția nu mai este la fel de vagă, ci îți dă o idee mai clară despre ce se întâmplă cu aderența roților din față. Iar toate aceste caracteristici adunate creează un sentiment evident mai plăcut, aducând un plus de agilitate întregului ansamblu. Pentru asta, inginerii au dezvoltat o nouă coloană de direcție și un motoraș nou de asistență servo, cu efect mai puțin invaziv.

Dacia Spring

Și volanul a fost schimbat, fiind foarte asemănător cu al lui Duster, iar unora li se poate părea un pic cam mare. Poți să stai liniștit, s-a păstrat același diametru de bracaj, de 9,6 m, care-i asigură lui Spring o manevrabilitate excelentă.

Frânele se comportă la fel, mai ales că anvelopele au rămas tot Linglong și în versiunea cu jante de 15 inchi. Dacă pe uscat n-am ce le reproșa, când le-am testat pe ploaie în București, la versiunea pre-facelift, recunosc că m-am (cam) speriat, și nu mă sperii ușor. Însă în meniu a apărut modul B, care acționează ca o decelerare ceva mai puternică la eliberarea pedalei de accelerație și care își pierde efectul de îndată ce cobori la 10 km/h. Nu e un Single Pedal, fără îndoială, dar are un efect sesizabil. N-au apărut alte trepte intermediare de recuperare a energiei și nici nu poți alege între diferite moduri de rulare, dar fix ăsta este farmecul mașinii, că păstrează simplă întreaga experiență. Iar simplu
nu înseamnă spartan sau trist, așa cum era înainte de facelift, ci mai degrabă inteligent, cu accente colorate în habitaclu și două ecrane noi, remarcabile pentru segmentul mini. Ambele aduc atmosfera de Duster la interiorul lui Spring, iar asta creează un sentiment de maturizare, de elevare.

Spring

La fel și sistemul de sunet, evident mai fidel decât al fostului Spring, însă – atenție! – boxele sunt orizontale și integrate în zona superioară a bordului, iar grilele lor de protecție sunt cam „rare“, iar prin ele pot pătrunde impurități. Deci, ai face bine să pui o plasă mai deasă pentru a evita căderea acestora în difuzor. La fel de important, tapițeria din zona centrală este acum realizată dintr-o stofă, deci nu mai transpiri cum se întâmpla înainte, chiar dacă porneai aerul condiționat. În plus, se simte mai plăcut la atingere.

Multe aspecte pozitive, care culminează cu unul legat de preț. Cel puțin până la sfârșitul acestui an, Dacia va suporta creșterea taxelor vamale aplicate autoturismelor electrice fabricate în China. Iar dacă te decizi să comanzi acum un Spring, nu vei avea surpriza să-l primești cu preț mărit, iar apropo de comenzi, au fost comandate, în medie, câte 100 de exemplare lunar, fără a fi văzut vreun Spring nou „pe viu“, fapt care le dă speranțe oficialilor că situația va căpăta amploare după sosirea fizică a mașinilor România.

Spring

Peste 80% din comenzile de până acum au fost date pentru exemplare de 65 CP, iar termenul de livrare estimat este de una-două luni. Firește, toate au fost comandate pe internet, fapt care, probabil, va permite vânzărilor online să atingă în acest an 50% din vânzările totale.

 

Dacia Spring

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, iulie – august 2024)

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Mobilitate inteligentă de la Software République. Proiectul “U1st Vision”

 

Schaeffler AG a finalizat fuziunea cu Vitesco Technologies Group AG. Ce se întâmplă în România

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Autoturisme

Gama Renault Symbioz se extinde

După deschiderea comenzilor pentru primele trei echipări în luna iunie, Symbioz este...

Autoturisme

Lansarea noului model auto MG ZS HEV+ în România. Inovație, design modern și fiabilitate garantată

MG Motor România anunță lansarea oficială a noului model SUV, MG ZS...

Subaru Crosstrek
Autoturisme

Subaru Crosstrek. Trekking pe patru roți

Aveți nevoie de un vehicul compact care să facă față inclusiv pe...

AutoturismeIndustrie auto

Parcurile auto din România: oferte și tendințe

Parcuri auto din România: oferte și tendințe. Piața autovehiculelor rulate a devenit...