Oferta de camere DVR de pe piață a ajuns extrem de variată. O simplă căutare pe internet vă va returna zeci de rezultate. Însă deunăzi, mi-a atras atenția o cameră cu funcții și performanțe cu adevărat atipice pentru nivelul său de preț: Nextbase 412GW.
Ce-ți dorești de la o cameră DVR? În primul rând, să înregistreze filme de calitate, cu rezoluție bună, care să te scoată din bucluc în urma unui incident rutier. Apoi, să fie simplu de montat, intuitivă în utilizare, eventual să aibă microfon și funcții cât mai variate. Iar dacă se poate ca toate caracteristicile să nu crească exagerat prețul, atunci am jubila că am găsit camera ideală. Ei bine, nu știu dacă Nextbase 412GW este camera ideală, dar, cu siguranță întrunește întocmai descrierea de sus.
Cât de bine filmează?
Într-un cuvânt – excelent! Detaliind, vă spun că, de la rezoluție, până la balansul de culori, totul arată excelent pentru o cameră de filmat traficul. Camera știe să tragă filme quad-HD, adică cu rezoluție de 1440 pixeli pe latura mică, adică mai mult decât ”știu” să redea inclusiv monitoarele full-HD. Sau, pe românește, rezoluție suficientă ca să permită observarea numerelor de înmatriculare îndepărtate, cu un simplu zoom pe stop-cadru. Eu am folosit-o însă în cea mai mare parte la rezoluție full-HD, din două motive: primul – ocupă mai puțin spațiu pe card, al doilea – la rezoluția asta, filmele au o frecvență foarte bună, de 60 fps, adică fiecare secundă de filmare este formată din 60 de imagini succesive. În practică, claritatea imaginilor ”trase” astfel este cu adevărat excepțională. Practic, orice stop-cadru este extrem de ”sharp”, fără imagini fugite și fără pic de blur, indiferent de viteză.
Pentru a obține o asemenea calitate, specialiștii companiei au apelat la mijloace performante. În primul rând, un ansamblu de 6 lentile din sticlă, capabile să filmeze la un unghi de larg, de 140°. Asta înseamnă că montată pe parbriz, camera va filma toată zona frontală a mașinii și aproximativ 95% din lungimea parbrizului, deci un câmp extrem de larg. Totuși, asta aduce cu sine și o imagine ușor deformată geometric spre colțuri. Dar asta nu deranjează deloc la filmările în trafic.
Filmare la rezoluție 1080p
În lumină scăzută, senzorul își arată adevăratele calități, reușind o expunere nesperat de bună, fără zgomot puternic de imagine. Practic, puteți observa majoritatea numerelor de înmatriculare, însă nu chiar pe toate. Depinde de cât de repede se mișcă mașinile în raport cu camera și cât de mare este diferența de luminozitate dintre plăcuțele de înmatriculare și ambient. De exemplu, dacă farurile bat direct în plăcuța reflectorizantă, este greu să mai distingi caracterele.
Sigur, puteți regla manual expunerea în trepte, puteți activa/dezactiva înregistrarea sunetului, puteți alege lungimea fiecărui clip (2, 3 sau 5 minute).
Filmare la rezoluție 1440p
Un mare plus în calitatea imaginii este dat de prezența filtrului de polarizare (care nu este inclus în pachet, dar se poate achiziționa separat) . Practic, acesta se atașează inelului lentilei și, într-o anumită poziție obținută prin rotirea sa, elimină complet reflexiile din parbriz, lăsând filmarea curată.
Evident că se poate și mai bine pentru mai mulți bani: fratele mai performant 512GW vine cu senzor Sony de 6,8 mpx (față de 4 mpx la 412GW), iar capul de serie 612GW se bazează pe un senzor Sony de 8,57 Mpx, filmează 4K și are un unghi de cuprindere de 150°. Dar și prețurile sunt mai mari cu 100, respectiv 560 de lei. Eu mă declar perfect mulțumit de camera mea 412GW, pe care o consider a avea cel mai bun raport calitate a filmării/preț.
Cum arată ”panoul de comandă”?
Neted și lucios. În centrul său, se află ecranul de 3 inci, folosit pentru afișarea live a imaginilor, pentru redarea clipurilor deja salvate și pentru expunerea setărilor. Pe ambele părți ale sale se află iconițe tactile, de la care se schimbă setările, până la cele care pornesc/opresc înregistrarea și rulează filmele. Simplu și ușor de ”butonat”.
Ce alte funcții ”inedite” are?
Păi cea mai utilă dintre ele mi s-a părut ”Intelligent Parking Mode” și, în eventualitatea unui impact în parcare, se folosește de senzorii integrați în cameră și pornește automat înregistrarea, și astfel mașina care a provocat impactul este surprinsă automat pe filmare. Firește, asta numai dacă se află în ”raza vizuală” a camerei. Puteți regla manual sensibilitatea senzorului, în trei pași. Partea bună este că nici nu contează dacă are curent din priza de 12 V sau nu: bateria încorporată poate să înregistreze până la 30 de minute fără curent de la priză.
Dar mai are și alte funcții cu care m-am jucat: de exemplu, știe să afișeze pe filmare diverse informații, precum data și ora, poziția în momentul respectiv (folosind GPS-ul integrat), viteza de deplasare și numărul de înmatriculare a autovehiculului pe care este montată. Știe să facă și poze: poate te blochează vreo mașină și vrei s-o faci vedetă pe facebook.
Iar șoferii de camion nu au nevoie de adaptoare, pentru că Nextbase 412GW este compatibilă atât cu vehiculele cu sistem electric pe 12 V, cât și cu cele pe 24 V.
Cât de ușor este de utilizat?
Excepțional de simplu! Practic, după ce ai stabilit toate setările inițiale legate de calitatea imaginii, sunet și informațiile care vrei să apară pe film, nu mai ai nimic de făcut. La propriu. Totul e automat, de la pornirea camerei odată cu plecarea de pe loc, până la înregistrarea loviturilor încasate în parcare, fără ca măcar să fiți prezent. Nextbase 412GW face totul singură.
Iar dacă decideți s-o scoateți de pe mașină seara, nu trebuie decât să glisați, pentru că prinderea pe suport este acum magnetică și, în consecință, nu mai are ”clips” din plastic, care se tocește la montare/demontare repetată. Practic, sistemul o să reziste mult și bine în timp.
Ce conține pachetul?
Aproape tot ce trebuie ca s-o montezi și să pleci. Pe lângă cameră, primești suport cu ventuză, suport cu adeziv 3M, încărcător pentru priza de brichetă și cablu mini USB pentru încărcarea la orice port USB.
Practic, mai ai nevoie doar de card MicroSD de până la 128 Mb, pe care nu-l vei găsi în cutie, ci va trebui să-l cumperi separat. A, și de filtru de polarizare, dacă vrei ca imaginile să fie clare, fără reflexii.
Cât costă toată distracția?
Camera Nextbase 412GW costă 739 de lei la Falcon Electronics, iar un card MicroSD mai adaugă minimum 40 de lei. Iar dacă nu vreți ”mațe” prin mașină, puteți cumpăra și un kit de alimentare permanentă, cu 179 de lei, pe care specialiștii de la service știu cum să-l ascundă prin spatele bordului. În plus, filtrul de polarizare costă 99 de lei și îl poți cumpăra de aici.
Cum se conectează la telefon/calculator?
Descarci aplicația Cam Viewer din magazinul Google Play / AppStore, urmezi pașii, o conectezi la cameră și deschizi o întreagă paletă de opțiuni: poți aduce camera la ultima versiune a sistemului de operare, poți vedea în timp real pe ecranul telefonului ceea ce filmează, telemetria (harta, viteza, busola, viteza medie/maximă, distanța parcursă) și poți vedea filmele înregistrate.
Cât despre calculator, cel mai simplu este să scoți cardul și să-l introduci în slotul calculatorului, și astfel vezi toate filmările. Tot aici poți să editezi filmulețele realizate utilizând softul de editare Nextbase Replay 3TM, respectiv să blurezi numerele de înmatriculare sau fețele celor ce apar în înregistrări, să unești filmulețele realizate pentru a crea o singură înregistrare, poți vizualiza pe google maps drumul parcurs.
Mai mult, camera auto DVR este soluția legală și sigură pentru înregistrarea traficului. Deși nu transmite live, este singurul echipament creat special pentru înregistrarea video a traficului, din interiorul mașinii, care nu necesită intervenția șoferului în timp ce este la volan, dar permite partajarea ulterioară a înregistrărilor. Acest gadget se fixează la începutul călătoriei, iar modelele echipate cu Wi-Fi îți permit să faci share pe FB, Instagram etc, prin intermediul aplicației dedicate, așa cum este și modelul Nextbase 412GW. Iar înregistrările sunt salvate și blocate de la ștergere în cazul unui accident.
Comentați?