Advertisement

test bmw seria 2 active tourer - floteauto 1
Home Piaţa auto Autoturisme Test BMW Seria 2 Active Tourer: oarecum ciudat, dar perfect viabil

Test BMW Seria 2 Active Tourer: oarecum ciudat, dar perfect viabil

Ce vi se pare mai ciudat: un ceainic uriaș cu rol de casă de bilete sau un BMW cu tracțiune față și stil de monovolum? A doua variantă este, de fapt, o propunere chiar pertinentă pentru companii. Explic în continuare de ce.

test bmw seria 2 active tourer - floteauto 1
BMW monovolum cu tracțiune față. Pare că lucrurile au luat-o razna, ca în ”Alice în Țara Minunilor”…

Teoria spune că mașinile BMW sunt potrivite pentru managerii din eșalonul superior și că imaginea producătorului premium german e strâns legată de valori precum sportivitatea și luxul. Cum rămâne, însă, cu spiritul pragmatic și prețurile mai accesibile?

Apariția familiei BMW Seria 1 a rezolvat în parte aceste noi provocări, dar, realist vorbind, nevoia de spațiu și confort într-un pachet accesibil e rezolvată echitabil doar de segmentul monovolumelor. Drept pentru care a apărut ineditul Seria 2 Active Tourer. Ok, veți spune, e mai spațios decât un Seria 1, mai ales în ce privește locurile din spate și portbagajul, care variază între 468 și 1.510 litri (față de 360/1.200 litri la Seria 1). Dar să nu uităm că există Seria 3 Touring (495/1.500 litri) sau chiar SUV-ul BMW X1 (420/1.320 litri), modele cel puțin la fel de spațioase. Corect, însă cum rămâne cu diferențele de prețuri?

test bmw seria 2 active tourer - floteauto 2
Lui Seria 2 Active Tourer i se potrivește motto-ul din Star Trek: ”Spațiul, ultima frontieră”. E cel mai pragmatic BMW ieftin!

Cel mai ieftin BMW Seria 1 cu 5 uși (versiunea pe benzină 116i, de 109 CP) pornește de la 24.738 euro, în timp ce prețul de bază pentru un BMW Seria 2 Active Tourer (versiunea diesel 214d, de 95 CP) este de 27.900 euro, cu puțin peste 3.000 de euro mai mult în condițiile în care spațiul interior este la cote mult mai bune (practic, Seria 2 Active Tourer poate fi considerat un fel de variantă break foarte spațioasă a Seriei 1…). Mai mult, dacă facem comparația strict între variantele diesel, BMW 114d pornește de la 27.032 euro, deci 214d Active Tourer este mai scump cu numai 900 de euro, condiții în care monovolumul bavarez este clar soluția mai bună pentru o companie.

În ce privește Seria 3, cel mai ieftin break este 316d Touring, de 116 CP, începând de la 33.666 euro – cu peste 5.700 euro mai mult decât un 214d Active Tourer de bază, oferind un nivel similar de performanțe și caracter practic. Cel mai accesibil X1 diesel pornește de la 28.706 euro în versiunea sDrive16d, de 116 CP, ceea ce înseamnă o diferență de numai 800 euro față de 214d Active Tourer. În acest caz, putem vorbi, într-adevăr, de o dilemă: SUV compact sau monovolum?

Personal, consider că Seria 2 Active Tourer are destul de multe argumente, în principal ținând de modularitate. În același timp, deși e un BMW cu tracțiune față, comportamentul rutier este unul bun, ba chiar oferă ceva mai multă siguranță în curbele rapide decât un X1, datorită unui centru de greutate mai coborât. În plus, personal consider că monovolumul arată mai bine, ceea ce, e adevărat, intră la categoria subiectivism.

test bmw seria 2 active tourer - floteauto 3
Post de conducere care privilegiază un stil dinamic. Motorul de 150 CP de pe 118d este, în general, mai sportiv decât e cazul…

Referitor la varianta 118d Active Tourer, din testul de față, nivelul performanțelor mi se pare ceva mai ridicat față de așteptările normale de la o astfel de mașină. Motorul de 2,0 litri și 150 CP trage foarte bine chiar și în modul ECO, în timp ce modul SPORT asigură demaraje și reprize cam sportive pentru un monovolum cu tentă familistă… Pe de altă parte, șoferii care se grăbesc sunt ajutați din plin de cutia automată cu 8 trepte, iar suspensia oferă un bun compromis între stabilitate și amortizarea denivelărilor.

Eventual aș putea aduce reproșuri nivelului de zgomot al dieselului, un compromis care trebuie acceptat în condițiile unui consum mediu teoretic de numai 4,1 litri/100 km. În realitate, e o valoare foarte optimistă, condițiile normale de exploatare, în mediu urban și extraurban, ducându-ne spre o valoare de peste 5 litri/100 km, ba chiar 5,5 dacă se merge mai alert – ceea ce ansamblul motor-cutie te cam îmbie. În regim de trafic foarte aglomerat, la ore de ”maximă audiență” în București, am obținut puțin peste 7 litri/100 km cu 118d Active Tourer, sistemul Start Stop făcându-și din plin treaba.

test bmw seria 2 active tourer - floteauto 4
În spate, Seria 2 Active Tourer oferă modularitate, spațiu și confort la nivelul SUV-urilor BMW mult mai scumpe. E potrivită și pentru mămicile de carieră, dar și pentru managerii care nu țin la morga unei berline

Dacă spațiul interior este foarte generos și oferă o foarte bună modularitate, trebuie remarcat, totuși, zgomotul la vânt mai pregnant la viteze specifice autostrăzii decât în cazul unei berline Seria 3, de exemplu. Din nou, e vorba de un tribut adus caroseriei de tip monovolum, a cărei aerodinamică nu e așa de bună ca a unei berline, ci e la nivelul unui SUV, precum BMW X1. Pe de altă parte, Seria 2 Active Tourer este cel mai util BMW ieftin în acest moment, iar asta ar trebui să conteze cel mai mult pentru cei care au nevoie de un ”BMW semi-birou mobil”.

Una peste alta, Seria 2 Active Tourer e clar că merită toată atenția din partea firmelor care doresc să investească într-un brand premium, dar vor și pragmatism. Atâta doar că, pentru a menaja bugetul, consider că se poate face un compromis în privința performanțelor. Drept pentru care mi se pare foarte potrivită versiunea inferioară BMW 116d Active Tourer (cu motorul diesel de 1,5 litri și 116 CP), care consumă mai puțin și are un preț de pornire sub 30.000 de euro.

Ba chiar și varianta 114d Active Tourer, de 95 CP, cred că își are sensul, mai ales în condițiile unui preț de pornire de 27.900, care, cu siguranță, scade cel puțin până la 25.000 în condiții de achiziție de flotă. Ceea ce nu e rău deloc pentru o mașină premium cu un nivel foarte ridicat al caracterului practic. Iar asta cel mai probabil ar putea să o confirme reprezentantele sexului frumos, preocupate mai mult de rolul de mame de carieră, cărora BMW Seria 2 Active Tourer chiar le vine ca o mănușă elegantă.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Autoturisme

De la hibrid la electric: Cum se simte trecerea la Mercedes-Benz EQE?

De la hibrid la electric: Cum se simte trecerea la Mercedes-Benz EQE?...

MG3
Autoturisme

Test MG3. Sufletul petrecerii!

Comisia Europeană îi mângâie pe creștet. Micuții au emisii de CO2 infime,...

Citroën
Autoturisme

Test Citroën C3 și e-C3. Provocare acceptată!

S-au limpezit apele în grupul Stellantis, iar Citroën a primit poate cel...