Advertisement

Home Piaţa auto Autoturisme Teoria spațiului din Baleno

Teoria spațiului din Baleno

Să găsești o mașină de clasă mică dar cu spațiu interior de clasă compactă nu este ceva des întâlnit. Ei bine, Suzuki a reușit această performanță!

De-a lungul timpului, Suzuki a reușit să convingă prin modelele sale mici. A avut câteva încercări de a scăpa de eticheta de „mare constructor de mașini mici” dar n-a reușit. Atunci a continuat să facă ce știe mai bine: autoturisme mici și mașini de teren/SUV-uri. Iar din clasa mică acum încearcă să ne convingă prin marele, sau micul, Baleno. Spunem mare sau mic pentru că Suzuki ne-a surprins la interior. Deși vorbim despre o mașină de clasă mică, habitaclul este cât într-o clasă compactă.

Design special

Dacă este să vorbim despre estetica exterioară a lui Baleno, ei bine nu putem spune că strălucește. Este, cu siguranță, un design original. Este unul prin care forma a trebuit să urmeze cerințele funcției. La prima vedere poate surprinde prin aspect, dar cu timpul ne putem obișnui cu ea. Unii au spus că mașina fie place fie nu. Dar este un design cu care, în timp, ne-am putea acomoda. Nu arată rău ci doar neobișnuit. De altfel, pentru cei care-și doresc în flotă mașini care să nu arate a uniforme și să fie ușor de recunoscut de la distanță, Baleno este chiar ceea ce le trebuie. Silueta de hatchback, cu console scurte, a permis ca în doar patru metri lungime să se instaleze o platformă tehnică ce beneficiează de un ampatament de peste 2,5 m.

Spațiul, eterna problemă

Fie că aveți de transportat zilnic persoane sau că trebuie să meargă doar două, confortul în habitaclu este important. Un agent comercial, spre exemplu, la sfârșitul zilei de muncă, mai trebuie să fie în stare să scrie și rapoartele zilnice, nu doar să ajungă cu mașina la birou sau acasă. La acest capitol, Suzuki putem spune că a dat lovitura. Chiar dacă persoanele care-i vor ocupa habitaclul au peste 1,80 m înălțime (toate 5!), vor avea suficient loc atât la cap cât și la picioare. În plus, dotările interioare sunt decente. Pentru versiunea Boosterjet sunt oferite standard instalație de climatizare automată, patru geamuri acționate electric și instalație audio cu bluetooth. Toate acestea vor face, cu siguranță, ziua mai ușoară. Iar dacă au de transportat ceva, portbagajul de peste 350 de litri va fi apreciat. Oricum, este cel mai mare din clasa vehiculelor sub 4 metri. La nevoie, se poate rabata bancheta și obține chiar o mică autoutilitară de oraș. Remarcăm că la calitatea materialelor și a finisajelor, Baleno nu strălucește. Iar dacă la o mașină de clasă mică nu avem pretenții deosebite, la o mașină de aproape 16.000 de euro avem.

Trei, da buni!

Motorizările de cilindree mică și-au dovedit eficiența pe mai toate clasele de mașini dar, fără doar și poate, cele mai potrivite sunt pentru vehiculele din clasele mică și compactă. Baleno este oferit în câteva versiuni de motorizare. Am testat versiunea de un litru turbo. Propulsorul de trei cilindrii obține peste 110 CP, ceea ce sunt mai mult decât suficienți pentru o mașină a cărei masă proprie este sub 1000 kg. Prin urmare, performanțele dinamice sunt civilizate. Cutia de viteze mai lungă, care favorizează consumul, penalizează totuși demarajul. Dar, odată lansat, Baleno se conduce foarte ușor și se comportă foarte bine. Pentru a ajunge la o masă proprie mică, au fost eliminate multe insonorizări. Prin urmare, de la 4.000 de rotații pe minut motorul devine tot mai vocal în habitaclu ajungând foarte puternic la 6.000. De fapt, când ajunge acolo, doar el se aude. Pe undeva asta este și bine pentru că acționează ca un limitator ad-hoc de accelerație și va fi folosit numai atunci când este cu adevărat necesar. La relanti, sunetul celor trei cilindri nu este tocmai plăcut, dar odată ce ajunge în turația de turbo deja se schimbă și nu mai contează că sunt doar trei pistoane sub capotă deși sunteți obișnuiți cu un ritm mai susținut, de patru.

Recomandare flotă

Cu toate bunele și relele, Suzuki Baleno Boosterjet este o surpriză plăcută datorită spațiului interior și dinamicii mașinii. Dar prețul cam mare și zgomotele interioare cauzate de motor ne fac să vă sfătuim să vă orientați spre varianta 1,2 Dualjet. Acesta, în nivelul de echipare de bază, costă 10.990 euro și pare mai adaptat traficului urban. Iar, ca dotări standard, vine tot cu aer condiționat (manual) și, desigur, același spațiu interior mai mult decât generos.

Avantaje

Dimensiuni exterioare reduse

Spațiu interior mai mult decât satisfăcător

Dotările standard peste concurență

Comportamentul dinamic

Dezavantaje

Finisajele interioare

Motorul foarte zgomotos peste 4000 rpm

Sensibil la vânt lateral

 

 

ModelSuzuki Baleno
Motor/ nr. cilindriL3, turbo
Cilindree (cmc)998
Putere maximă/turație (CP/rpm)112/5.500
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)170/2.000-3.500
Transmisiefață
Cutie de viteze5 trepte, manuală
L/l/h (mm)3.995/1.745/1.470
Ampatament (mm)2520
Volum portbagaj min/max (l)355-1.085
Masă la gol (kg)980
Accelerație 0-100 km/h (s)11,4
Viteză maximă (km/h)200
Consum mixt (l/100 km)4,5
Emisii CO2 (g/km)105
COSTURI & GARANȚIE (lei cu tva)
Cost fără depreciere (lei/km)0.41
Impozit (lei/an)40
Rovignetă (lei/an)123
RCA (lei/an)885
Revizii 4 ani/100.000 km2.200
Costuri totale pe 3 ani (lei)40.603
Preț (euro cu TVA)15.900

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

MG3
Autoturisme

Test MG3. Sufletul petrecerii!

Comisia Europeană îi mângâie pe creștet. Micuții au emisii de CO2 infime,...

Citroën
Autoturisme

Test Citroën C3 și e-C3. Provocare acceptată!

S-au limpezit apele în grupul Stellantis, iar Citroën a primit poate cel...

AutoturismePiaţa auto

Subaru Forester, a șasea generație, prezentat în România

Prezentat în România la SAB 2024, Subaru Forester este un model cheie...