Tendinţele cromatice ale pieţei auto în 2016/17: Culorile cameleonice

An de an, designerii din cadrul Departamentului de Vopseluri şi Straturi de Protecţie al BASF, sintetizează tendinţele cromatice predominante de pe piaţa auto şi fac previziuni cu privire la alegerile cumpărătorilor. Şi asta, în condiţiile în care varietatea cromatică este uriaşă.



culori-BASF-floteauto

În acest an, tema ce reuneşte cele 65 de culori alese de specialişti este „Paralaxa”, un concept conform căruia obiectele par modificate atunci când sunt privite din unghiuri diferite. Conceptul are la bază două puncte de vedere, aparent opuse, care modelează lumea modernă: fascinaţia faţă de lumea virtuală şi dorinţa de exprimare individuală, autentică.

Culorile multifaţetate alcătuiesc tendinţa globală

La nivel global, relaţia ambiguă dintre lumea virtuală şi lumea fizică devine vizibilă pe paleta de culori auto. Nuanţele sintetice, metalizate, de albastru, gri şi alb reflectă tendinţa catre digitalizare a vietii zilnice. Îmbinarea culorilor puternice cu nuanţele naturale ilustrează o contradicţie pe care mulţi dintre noi o resimţim: o căutare a experienţelor şi a emoţiilor autentice, în special în zonele urbane, care sunt expuse mai intens evoluţiei rapide a tehnologiei. Pigmenţii inovatori care permit combinarea a două sau mai multe culori cu nuanţele metalice urbane vor îmbogăţi portofoliul de culori al maşinilor viitorului.

Schimbarea identităţilor în Europa

Unghiul din care privim un automobil vopsit într-una dintre nuanţele selectate de specialişti modifică automat percepţia asupra culorii şi texturii; acest lucru exemplifică perfect conceptul “Paralaxei” şi poate fi realizat cu ajutorul unor vopseluri speciale.

ASMR Blue-BASF-floteautoÎn general, albastrul se pretează foarte bine la obţinerea unor astfel de efecte cameleonice şi este de aşteptat să câştige cotă de piaţă cu ajutorul inovaţiilor ce schimbă percepţia asupra culorii. De exemplu, albastrul ASMR este o culoare intensă ce combină aspectul eteric, virtual cu un efect metalic tangibil.

Roşul este o altă culoare aflată în topul preferinţelor europenilor, beneficiind de aceleaşi efecte cromatice care îi permit să varieze în ochii privitorului între roşu-aprins şi roşu-închis. Pe lângă albastru şi roşu, verdele, antracitul şi negrul completează paleta preferinţelor europenilor în materie de vopseluri auto. În special negrul, una dintre culorile clasice pentru maşini, se reinventează, intensificând anumite nuanţe şi creând astfel efecte spectaculoase.

 

Deep Dive-BASF-floteautoRegiunea Asia Pacific: încrederea în sine – în ascensiune

În ciuda provocărilor economice şi a altor probleme din regiune, asiaticii îşi păstrează încrederea într-o evoluţie favorabilă. Această abordare optimistă se reflecta în culori proaspete, vii, precum albastru-verzui. În plus, asiaticii sunt în cautarea inovaţiei dublate de calitate, acestea regăsindu-se, de exemplu, în texturile delicate ale bejului nisipiu metalic, ce demonstrează legătura dintre valorile tradiţionale şi eleganţa tipic asiatică.

 

Raingarden-BASF-floteautoTendinţe progresiste în America de Nord

Culoarea evidentiaţă în America de Nord, Raingarden, este un argintiu delicat şi sofisticat care face tranziţia de la verde la albastru, în funcţie de unghiul vizual.

Îmbinarea subtilă a culorilor indică faptul că modul în care persoanele se comportă în societate şi modul în care acestea sunt influenţate de tehnologie se întrepătrund.

Combinaţia unică dintre pigmenţi şi fineţea tehnică necesară pentru crearea acestui efect demonstrează expertiza BASF în ceea ce priveşte calitatea vopselurilor.

Expertiza din întreaga lume

Raportul privind tendinţele cromatice înglobează informatii de specialitate provenind de la studiouri din regiunea Asia Pacific, Europa si America de Nord. Pe baza unei colaborari intense, echipele furnizeaza clientilor din industria auto recomandari privind tendintele globale si diferentele regionale in lumea culorilor. Expertiza BASF in domeniul designului le permite specialistilor sa identifice de timpuriu tendintele care pot individualiza o marca de automobil, contribuind astfel la constructia unei identitati care sa poata insoti cu succes masina pe intreaga durata a ciclului de functionare.

 

 

Adaugati comentariu