Până în 2030, vor exista suficiente vehicule comerciale ușoare electrice (eLCV) pe piață pentru a permite introducerea zonelor cu emisii zero (ZEZ) în toate capitalele Europei, consideră organizația neguvernamentală Transport & Environment (T&E).
Grupul care susține transportul curat își bazează afirmația pe propriul studiu, care constată că nu doar oferta, ci și costul total de proprietate (TCO) al eLCV-urilor va avea un nivel care să permită implementarea ZEZ în toate capitalele europene.
Potrivit T&E, gama de modele este din ce în ce mai adecvată și suficient de diversă în specificații, atât pentru companiile mici, cât și pentru cele mari, pentru ca acestea să înlocuiască vehiculele diesel cu cele electrice.
Organizația susține că acest lucru este important, deoarece decarbonizarea eficientă a centrelor orașelor se va produce mai rapid dacă vor fi excluse în totalitate vehiculele termice, inclusiv cele pentru transportul de marfă.
„Având în vedere că se așteaptă ca eLCV-urile să fie mai ieftine decât alternativele lor diesel până în 2027, companiile ar trebui să aibă tot ce le trebuie pentru a opera în zonele de transport de marfă cu emisii zero din întreaga Europă”, a declaratsusține Barbara Stoll, director principal al Campaniei Orașe Curate de la T&E.
Luând în considerare costurile TCO, studiile arată că LCV-urile alimentate cu motorină erau deja mai scumpe decât LCV-urile electrice cu baterie în majoritatea țărilor europene. Gama de modele eLCV disponibile astăzi include 23 de modele cu o autonomie de peste 250 km, dintre care trei au o autonomie mai mare de 330 km.
Sursa foto: oxford.gov.uk
CITEȘTE ȘI:
Se știu finalistele Car of the Year 2025!
Comentați?