Taximetriştii ameninţă că se vor retrage de pe Aeroportul Otopeni

Companiile de taximetrie care au contract cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă se vor retrage, de săptămâna viitoare, dacă nu va fi eliminată reclama care încurajează călătorii să apeleze la serviciile de transport în sistem Uber.



Transportatorii susţin că suma pe care o plătesc aeroportului pentru a avea dreptul să opereze în zonă este de circa 220.000 de euro anual.

„Conducerea Aeroportului Henri Coandă, din Bucureşti, ignoră absolut toate problemele pe care le-a creat pirateria taximetriştilor care operează ilegal în zona aeroportului şi permite accesul maşinilor în sistem Uber. Mai mult, aeroportul a permis amplasarea unui panou publicitar, din care cetăţenii români sau străini care au nevoie de transport înţeleg că Uber este compania acreditată inclusiv pentru a face transferuri de la aeroport către orice destinaţie. Probabil că au uitat cei care conduc aeroportul de la Otopeni că o studentă din Japonia a fost ucisă cu bestialitate, acum câţiva ani, de un „pirat” care se ocupa cu racolarea de clienţi dezinformaţi şi creduli. Înţelegem că se încurajează pirateria, cu absolut toate consecinţele acestei activităţi, pe Aeroportul Henry Coandă, însemnând frauda fiscală, distrugerea imaginii României în lume şi, pe cale de consecinţă, subminarea economiei naţionale, dar şi alte fapte penale, de la agresiuni, sechestrare de persoane şi tâlhărie, până la viol şi crimă!”, atrag atenţia reprezentanţii Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).

aeroportPotrivit acestora, în virtutea sumelor pe care le plătesc anual companiile de taxi pentru a opera pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă, se solicită înlăturarea panoului publicitar din zonă, prin care se încurajează activitatea Uber, în caz contrar taximetriştii ameninţând că îşi vor înceta activitatea în acel perimetru.

„Piraţii de la aeroport strică imaginea companiilor de taxi din România şi chiar imaginea României în lume. Noi am purtat negocieri ani în şir, pentru activitatea desfăşurată la Aeroportul Henry Coandă. Am respectat absolut tot ce ni s-a impus. În această vară, Guvernul a simţit nevoia să dea chiar o Ordonanţă de Urgenţă, pentru a reglementa volumul obligatoriu al maşinilor care operează ca taximetre la aeroport. Acum constatăm cu stupoare că Uber este acceptat şi promovat ca operator de taxi şi de transferuri de persoane, dincolo de toate negocierile care s-au purtat în ultimii ani (…) Ne permitem, ca plătitorii acestei taxe de 220.000 de euro anual, să le dăm un ultimatum celor care conduc aeroportul de la Otopeni: dacă până luni nu va fi înlăturat panoul care face reclamă transportului în sistem Uber, toate companiile de taxi plătitoare de taxe pentru a opera pe aeroport se vor retrage. Facem acest lucru pentru o economie corectă în România, în acord cu legislaţia în vigoare, dar şi pentru că nu putem închide ochii în faţa pericolelor la care sunt expuşi clienţii, prin dezinformarea lor chiar cu acordul conducerii aeroportului. Dorim să asigurăm un transport civilizat, cu preţuri corecte, afişate la vedere, fără posibilitatea de negociere, dar şi să garantăm siguranţa clienţilor care au nevoie de transport în regim de taxi sau de transferuri de la Aeroportul Internaţional Henri Coandă de la Otopeni”, susţine COTAR.

Recent, reprezentanţii serviciului Uber au afirmat că sunt deschişi să colaboreze cu autorităţile din România pentru dezvoltarea unor metode digitale care să simplifice declararea veniturilor pentru persoanele care desfăşoară activităţi independente şi susţin că serviciul este 100% digital şi fiscalizat.

Uber vine cu aceste precizări în urma informaţiilor furnizate de COTAR, potrivit cărora Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a cerut Uber Olanda o listă detaliată cu toţi utilizatorii acestui sistem de transport şi cu toate cursele operate anul trecut, pentru a verifica dacă toţi şoferii au declarat veniturile astfel obţinute.

Reprezentanţii COTAR au precizat, săptămâna trecută, că o persoană din sectorul 6 al Capitalei a avut, anul trecut, încasări de peste 60.000 de lei ca şofer în sistem Uber.

 

Adaugati comentariu