Arval România şi cei 10 ani de răspunsuri inovatoare destinate flotelor

Interviu cu directorul comercial Arval România, Andrei Biro



andrei_biro-floteauto

 

Arval a împlinit 10 ani de business pe piaţa românească de leasing operaţional. Care au fost principalele realizări de-a lungul acestei perioade?

Din punctul nostru de vedere, cei 10 ani sunt parte dintr-o poveste mai lungă, începută în 1989, când BNP Paribas a decis să-şi extindă operaţiunile către ceea ce numim astăzi leasing operaţional. Acea poveste de succes începută în Franţa am trăit-o şi noi, ulterior, în România. De-a lungul timpului, compania a adus răspunsuri inovatoare într-un domeniu în continuă creştere, privind întotdeauna către viitor şi dând tonul “trendurilor”, prin soluţii optimizate şi tehnologie interactivă.

biro_arval
Andrei Biro, directorul comercial Arval Romania

Un succes major ai primilor 10 ani îl consider evoluţia numărului de angajaţi până la cei 55 de astăzi şi, sperăm noi, la cât mai mulţi în următorii 10 ani. De altfel, cred că asset-ul principal al Arval sunt oamenii şi evoluţia lor profesională.
În ceea ce priveşte realizările noastre, anul 2007 a fost prima bornă importantă, când flota administrată a ajuns la 1.000 de maşini, ceea ce a reprezentat un rezultat extraordinar, dacă ţinem cont de faptul că era obţinut de o companie nouă, într-o piaţă care aproape că nu exista. În acel an am depăşit toate estimările, şi ca cifră de afaceri, şi ca volume.

Apoi, 2010 a marcat crearea primei structuri Account Team, ADN-ul organizaţiei noastre la nivel de grup, deoarece aceasta permite o comunicare mai uşoară şi, în consecinţă, adoptarea unor decizii mai rapide pentru clienţii noştri.
În 2011 am obţinut Certificarea ISO 9001, iar în anul următor, 2012, flota a însumat 5.000 de maşini.
2013 a adus certificarea de mediu ISO 140001 şi rezultate excepţionale la ancheta de satisfacţie a clienţilor NPS – Net Promoter Score 55.

2014 a fost un alt an memorabil pentru noi, unul înconjurat de « stele ». În primul rând, am înfiinţat cel de-al doilea Account Team, un fapt ce a confirmat că Arval România devenise o forţă pe piaţa de profil, iar prin dublarea creşterii de la an la an ajunsese copilul-vedetă din Europa Centrală şi de Est, o regiune competitivă, cu un mediu de business dinamic. Tot în acel an, echipa a crescut atât de mult încât am avut nevoie de un spaţiu mai mare şi ne-am mutat într-un nou sediu. În 2014, Arval România a obţinut şi cel mai ridicat nivel de “Customer Satisfaction” între toate subsidiarele grupului, iar cu această ocazie Philippe Bismut, CEO Arval Group, a venit în România şi ne-a înmânat premiul ’’Excellence Quality Award’’ pentru rezultatul obţinut.

Am reeditat acest succes şi în 2015, un alt an bun pentru noi. Atunci ne-am propus şi am reuşit să creştem cota de piaţă şi astfel am urcat pe locul al doilea în piaţa de leasing operaţional, iar cifrele de la finalul trimestrul III 2016 confirmă acest lucru.

În acest moment, Grupul Arval îşi consolidează parteneriatului cu Element, împreună având în administrare peste 3.000.000 de autovehicule.

 

Arval s-a dedicat studierii şi dezvoltării unor soluţii pe două paliere neexplorate încă în România: experienţele utilizatorilor vehiculelor şi comportamentul acestora. Ce a însemnat concret acest lucru?

Noi abordăm relaţia cu o companie sub forma unui triunghi alcătuit din Arval, compania-client şi utilizator. În general, tendinţa unui furnizor de servicii este de a interacţiona doar cu factorul de decizie, adică, în triunghiul nostru, doar cu compania-client. În schimb, Arval se uită şi către al treilea element, utilizatorul, adică spre persoana care foloseşte maşina, care interacţionează direct cu noi, care are aşteptări de la noi şi care, astfel, devine o voce în cadrul companiei-client. Cum ne aflăm într-o eră digitală, inevitabil, Arval merge în această direcţie. Prin urmare, construim relaţia cu utilizatorii mai întâi prin comunicare, apoi prin digitalizare.

După cum ştiţi, compania noastră are un proiect la nivel internaţional, Arval Smart Experience, operaţional din 2015, prin care adăugăm interacţiunii cu companiile-client o dimensiune digitală. În cadrul acestui proiect, strict pentru utilizatorii maşinilor Arval, am creat Arval Mobile+, o aplicaţie inovativă, unică, uşor de folosit, ce se poate descărca gratuit din App Store şi care le oferă toate informaţiile utile, de la hărţi şi date despre vehicul, până la toate contactele necesare. Deja ne pregătim să trecem la versiunea a doua, în care plaja de funcţionalităţi va fi extinsă cu opţiunea unor programări directe sau cu acces la mai multe documente legate de maşină. În plus, există şi posibilitatea creării unui portofel virtual, care să includă documentele utilizatorului. Pe viitor, pe măsură ce interacţiunea cu autorităţile se va digitaliza, vom include şi o astfel de funcţionalitate în Arval Mobile+. Aceasta este, deci, direcţia pe care o urmăm: experienţa cu utilizatorul şi digitalizarea completă a relaţiei cu acesta. Încercăm să reducem interacţiunea prin telefon, punând la dispoziţie, în format digital, toate informaţiile de care are nevoie.

 

Cum au evoluat afacerile companiei în prima parte a anului?

Piaţa de leasing operaţional şi înmatriculările auto cresc, iar acest lucru este încurajator pentru noi. Totodată, încrederea în economie şi consumul îşi revin după perioada de criză, acestea fiind alte elemente îmbucurătoare. Ca atare, după primele trei trimestre ale anului, am înregistrat o creştere anuală de 15%, ceea ce înseamnă un ritm mai bun decât al pieţei, un avans pe care încercăm să-l menţinem. Toată activitatea Arval România şi rezultatele echipei se concretizează în câteva cifre de referinţă pentru domeniul în care activează: 8.200 vehicule în administrare, din care 7.340 vehicule full leasing operaţional şi 860 vehicule în fleet management, 410 clienţi şi 55 de angajaţi.

 

Din perspectiva companiilor-client, ce trenduri caracterizează în acest moment leasingul operaţional?

Analizăm foarte mult trendurile, atât cele externe, referitoare la producătorii auto, cât şi cele interne, ce privesc dorinţele clienţilor. De remarcat este că majoritatea companiilor sunt orientate spre eficientizare. A eficientiza nu înseamnă însă a reduce. De exemplu, pe segmentul vehiculelor utilitare uşoare căutăm modele cu motoare mai mici, dar cu o capacitate de încărcare la fel de mare şi putem eficientiza folosirea acestora prin optimizarea rutelor, prin folosirea sistemelor de monitorizare şi prevenţie a utilizării maşinii, nu doar a localizării. Acestea ar fi, de exemplu, trendurile care caracterizează sectorul de distribuţie sau de curierat.

În ceea ce priveşte aşteptările clienţilor, aceştia optează către maşini mai bine echipate, chiar dacă intervine o scădere în gamă, de exemplu de la clasa sedan premium către clasa compactă. Tendinţa actuală este de a abandona modelele entry în gamă în favoarea celor mai bine echipate şi de a le utiliza o perioadă mai lungă. Observăm, deci, că nu mai există ciclurile de 36 de luni, ci de 48 – 54 de luni. În concluzie, utilizatorii vor o maşină mai bună la un cost mai eficient, care să reziste în timp şi care să reflecte, totodată, imaginea companiei.
Pe de altă parte, suntem atenţi şi la trendurile care vin din Vest, adică la conceptele de car-sharing, la cele de “înverzire” a flotelor şi la nevoia de a dezvolta o infrastructură de alimentare pentru vehiculele electrice şi hibrid. Privim în viitor cu încredere, dar şi cu precauţie.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, noiembrie 2016)

Adaugati comentariu