Advertisement

taxi
Home Transporturi Taximetria în Bucureşti, la o nouă încercare de reglementare

Taximetria în Bucureşti, la o nouă încercare de reglementare

În şedinţa de joi a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, noile reguli privind taximetria vor fi supuse din nou aprobării.

Potrivit proiectului de Regulament pentru organizarea şi executarea serviciului public de transport în regim de taxi,, transportul public local de persoane şi/sau de bunuri în regim de taxi se efectuează numai de un transportator autorizat care deţine un vehicul rutier destinat prin construcţie tipului respectiv de transport şi, după caz, dotat cu aparat de taxat fiscalizat, o staţie radio emisie-recepţie şi o lampă taxi – toate în stare de funcţionare şi care au însemne, înscrisuri şi elemente de culoare ale caroseriei – integral galben taxi, stabilite în conformitate cu reglementările în vigoare.

În plus, viitoarele reguli privind taximetria prevăd că serviciile de dispecerat sunt obligatorii pentru toate taxiurile transportatorilor autorizaţi, care îşi desfăşoară activitatea de transport în regim de taxi pe teritoriul Municipiului Bucureşti şi nu se pot executa decât de către dispecerii taxi autorizaţi de autoritatea de autorizare a Primăriei Municipiului Bucureşti, în condiţiile în care se asigură posibilitatea clientului de a apela la aceste servicii prin comenzi telefonice sau orice alte mijloace (aplicaţii informatice, comenzi on-line pe site-ul web al dispeceratului taxi) şi de a le transmite prin staţia radio de emisie-recepţie către taximetrist.

Autorizaţia de taxi poate fi retrasă în cazul în care activitatea de transport în regim de taci cu autovehiculul respectiv a fost redusă în mod nejustificat, total sau parţial, faţă de prevederile contractului de atribuire în gestiune, timp de şase luni, respectiv 12 luni consecutive, după cum rezultă din rapoartele memoriei fiscale depuse.

În vederea atribuirii autorizaţiilor de taxi, se vor acorda punctaje, criteriile de departajare fiind: vechimea maşinii, clasificarea conform normelor de poluare euro, volumul portbagajului, echiparea cu instalaţie pentru aer condiţionat, vechimea în ani de când transportatorul a deţinut autorizaţia de taxi, existenţa airbagurilor, efortul investiţional al transportatorului autorizat, dotări suplimentare ale autovehicului, posibilitatea asigurării reale a unei activităţi de minimum opt ore pe zi.

Amenzile pentru nerespectarea prevederilor regulamentului sunt cuprinse între: 100 – 5.000 lei (pentru conducătorii auto), 500 – 50.000 lei (pentru transportatorii autorizaţi ) şi 1.000 – 50.000 lei (pentru dispeceratele taxi).

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

mobilitatea
BusinessTransporturi

Cum se schimbă mobilitatea corporativă. Studiu Uber for Business

Companiile se concentrează pe controlul costurilor, procesele simple și libertatea de alegere...

gestionarea zgomotului
Transporturi

Planul de acțiune pentru gestionarea zgomotului în Capitală a fost aprobat. Implementarea – 5 ani

Consiliul General al Municipiului București a aprobat Planul de Acțiune pentru gestionarea...

transportul rutier
Transporturi

INS: În primul trimestru, transportul rutier a fost principalul mod utilizat pentru mobilitatea persoanelor

În trimestrul I 2025, în transportul interurban şi internaţional au fost transportaţi...

afacerile din transporturi
BusinessTransporturi

Afacerile din transporturi au crescut cu 1% în primele 4 luni din 2025

Afacerile din serviciile de piață prestate în principal întreprinderilor au crescut, ca...