Advertisement

fiat-doblo-floteauto
Home Piaţa auto Vehicule comerciale uşoare Taxele antidumping impuse de Rusia pentru utilitarele uşoare, ilegale

Taxele antidumping impuse de Rusia pentru utilitarele uşoare, ilegale

Un grup special al Organizaţiei Mondiale a Comerţului (OMC) a declarat astăzi că taxele antidumping impuse de Rusia, care îngreunează exporturile de utilitare uşoare din Uniunea Europeană, sunt ilegale.

Grupul special a hotărât că Rusia nu a respectat o serie de norme ale OMC atunci când a introdus, în 2013, aceste taxe antidumping, care variază între 23 % şi aproape 30 % şi care afectează exporturile de vehicule italiene şi germane.

Acesta este doar un exemplu al numeroaselor măsuri luate în ultimii ani de Rusia împotriva exporturilor din UE. În constatările sale, grupul special i-a reamintit Rusiei că nu îşi poate ignora obligaţiile internaţionale.

Mă bucur să constat că OMC s-a pronunţat clar împotriva uneia dintre cele mai neechitabile, mai protecţioniste şi mai anticompetitive măsuri pe care le putem vedea astăzi în Rusia. Taxele pentru vehiculele utilitare uşoare contravin angajamentelor asumate de Rusia în momentul aderării sale la OMC. Acum măsurile în cauză trebuie să fie eliminate. Sper ca Rusia să îşi onoreze obligaţiile internaţionale şi să se conformeze fără întârziere hotărârii OMC”, a declarat comisarul pentru comerţ, Cecilia Malmström.

Grupul special a fost de acord cu UE în privinţa tuturor alegaţiilor în materie de procedură şi a recunoscut existenţa mai multor probleme în cadrul analizei realizate de Rusia care a condus la introducerea taxelor respective. Excluzându-i din calculele lor pe anumiţi producători naţionali, autorităţile ruse şi-au bazat analiza presupusului prejudiciu cauzat industriei naţionale pe cifre nerealiste. În cursul evaluării efectelor presupusului dumping, autorităţile au trecut cu vederea un alt factor: supracapacitatea  din sectorul vehiculelor utilitare uşoare din Rusia, care producea, la momentul  respectiv, de şapte ori mai mult decât se vindea efectiv pe piaţa rusă.

Părţile au la dispoziţie 60 de zile pentru a ataca în instanţă această hotărâre. În caz  contrar, Rusia va trebui să elimine taxele antidumping pe care le-a impus asupra vehiculelor utilitare uşoare importate din UE.

Taxele antidumping pentru vehiculele utilitare uşoare, introduse în mai 2013, vizează importurile din Germania, Italia şi Turcia.

Măsurile se aplică vehiculelor utilitare uşoare cu greutatea între 2,8 şi 3,5 tone, cu corp de tip furgonetă şi cu motor diesel cu o capacitate cilindrică de maximum 3.000 cmc, concepute pentru transportul de mărfuri cu o greutate de până la două tone sau pentru transportul combinat de mărfuri şi de pasageri.

Măsurile au fost adoptate de Uniunea Economică Eurasiatică şi se aplică, în prezent, importurilor în toate ţările membre ale acesteia, şi anume Armenia, Belarus, Kazahstan, Kârgâzstan şi Rusia. Dacă aceste măsuri vor fi eliminate, nu vor mai exista astfel de taxe antidumping asupra importurilor din respectivele statele membre ale UE în
niciunul dintre statele membre ale Uniunii Economice Eurasiatice.

Cauza vizează în mod special Rusia, deoarece, în 2014, când UE a sesizat OMC cu privire la această cauză, Rusia era singurul membru al Uniunii Economice Eurasiatice obligat să respecte normele OMC.

Acesta este unul dintre cele patru litigii cu Rusia pentru care UE a trebuit să solicite arbitrajul OMC de la aderarea Rusiei la această organizaţie şi până în prezent. Celelalte cauze vizează o interdicţie la import privind porcii şi produsele din carne de porc, tarifele excesive pentru importurile de hârtie şi de alte produse, precum şi o taxă de reciclare pentru autoturisme. În cauzele privind tarifele excesive şi interdicţia referitoare la carnea de porc, două grupuri speciale ale OMC au constatat, în august 2016, că măsurile impuse de Rusia contraveneau normelor OMC.

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Flotă verdeVehicule comerciale uşoare

Primele prototipuri VAN.EA sunt gata de drum

Mercedes-Benz Vans implementează următoarea etapă a strategiei sale de electrificare cu VAN.EA.

Flotă verdeVehicule comerciale uşoare

Ofensiva KIA în Europa

Coreenii de la Kia vor demara în 2025 o ofensivă pe piața...

Flotă verdeVehicule comerciale uşoare

Anadolu Automobil Rom prezintă micro-utilitara AOS BIG-e

Anadolu Automobil Rom S.R.L a lansat noul vehicul micro-utilitar AOS BIG-e pe...

Software République
Vehicule comerciale uşoare

Mobilitate inteligentă de la Software République. Proiectul “U1st Vision”

Software République ne oferă o imagine a modului în care urmează să...