taxarea rutieră electronică
Home Transporturi Taxarea rutieră electronică. CE a constatat că 6 state membre nu și-au îndeplinit obligațiile

Taxarea rutieră electronică. CE a constatat că 6 state membre nu și-au îndeplinit obligațiile

Comisia Europeană (CE) a solicitat, joi, Finlandei, Germaniei, Italiei, Luxemburgului și Slovaciei să transpună integral toate dispozițiile necesare ale Directivei privind serviciul european de taxare rutieră electronică (SETRE) în legislațiile lor naționale. Totodată, a solicitat Sloveniei să accepte pe piața sa furnizori de servicii europene pentru taxarea rutieră electronică.

SETRE este un sistem de taxare rutieră pentru care utilizatorii drumurilor din UE pot plăti printr-un singur contract de abonament, un singur furnizor de servicii și o singură unitate de bord care ar putea acoperi toate statele membre.

Directiva (UE) 2019/520 are două obiective: asigurarea interoperabilității dintre sistemele de taxare rutieră electronică și facilitarea schimbului transfrontalier de informații atunci când nu sunt plătite taxele rutiere.

Termenul-limită de transpunere a directivei a fost 19 octombrie 2021.

În urma evaluării sale, Comisia a concluzionat că normele nu au fost transpuse integral de cinci state membre în cauză.

Prin urmare, Comisia Europeană a trimis scrisori de punere în întârziere Finlandei, Germaniei și Italiei, acestea având acum la dispoziție două luni pentru a răspunde la scrisoare și pentru a remedia deficiențele semnalate de Comisie. În absența unui răspuns satisfăcător, Comisia poate decide să emită un aviz motivat.

Pe de altă parte, în noiembrie 2021, Comisia a trimis scrisori de punere în întârziere în acest sens Luxemburgului și Slovaciei și consideră că normele UE nu au fost încă transpuse integral de cele două state membre. Prin urmare, Comisia a emis avize motivate adresate ambelor state membre. În absența unui răspuns satisfăcător din partea acestor state în termen de două luni, Comisia poate decide să sesizeze Curtea de Justiție a Uniunii Europene cu privire la acest caz.

Totodată, Comisia a decis joi să trimită un aviz motivat Sloveniei pentru că nu și-a îndeplinit obligațiile care îi revin în temeiul Directivei 2004/52/CE și al Deciziei 2009/750/CE referitoare la acceptarea furnizorilor de servicii europene de taxare rutieră electronică (SETRE) pentru sectoarele de taxare rutieră din țară.

Normele europene vizează intrarea pe piață a furnizorilor de servicii de taxare rutieră electronică și joacă un rol esențial în crearea unei piețe comune pentru serviciile SETRE în Europa, precum și a interoperabilității pentru utilizatori.

Negocierile contractuale dintre entitățile care percep taxele rutiere și furnizorii de servicii trebuie încheiate pentru a asigura accesul echitabil și nediscriminatoriu al furnizorilor SETRE pe piața serviciilor de taxare rutieră.

Slovenia are acum la dispoziție două luni pentru a răspunde preocupărilor exprimate în avizul motivat; în caz contrar, Comisia poate decide să trimită acest stat în fața Curții de Justiție a Uniunii Europene.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Vehicule comerciale în magazinul online Mercedes-Benz

Clienții DKV pot alimenta în cea mai extinsă rețea de benzinării din localități și de pe rutele esențiale de tranzit din România, indiferent de marcă

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Gara de Nord - Gara Progresul
Transporturi

Licitație pentru extinderea magistralei de metrou M4, Gara de Nord – Gara Progresul

Primăria Sectorului 4 din București, în calitate de lider de asociere, alături...

bicicleta
Transporturi

Instituțiile UE se angajează să încurajeze mersul cu bicicleta în întreaga Europă

Uniunea Europeană face încă un pas important în reducerea emisiilor generate de...

afacerile din transporturi
Transporturi

Afacerile din transporturi, în scădere cu aproape 20% în luna ianuarie 2024

Cifra de afaceri din serviciile de piaţă prestate în principal întreprinderilor a...

trafic
Transporturi

În orele de vârf, șoferii bucureșteni pierd anual în trafic 150 de ore

Capitala României ocupă un dezonorant loc 4 în Topul oraşelor în care...