Guvernul de la Amsterdam va introduce o taxă nouă, care va penaliza angajatorii pentru utilizarea unei mașini de serviciu alimentate cu combustibili fosili. Măsura marchează un punct de cotitură important în politica fiscală a țării, după ani de subvenționare a vehiculelor electrice, utilizarea mașinilor termice fiind acum descurajată în mod activ.
Începând cu 1 ianuarie 2027, taxa va fi plătită de angajatorul care pune la dispoziția salariaților orice alte mașini decât electrice cu baterie. Viitoarea taxă nu va înlocui sau modifica beneficiul în natură impozabil pentru utilizarea în scopuri personale a mașinilor de serviciu, care se aplică în prezent, ci va funcționa alături de acesta.
Cuantumul taxei va fi de 52% din beneficiul în natură impozabil. De exemplu, dacă un angajator oferă unui angajat o mașină pe benzină în valoare de 50.000 euro, cu un beneficiu de 22%, taxa se va ridica la 5.720 euro.
Măsura își propune să accelereze electrificarea flotelor olandeze utilizate în leasing. Datele oficiale arată că, în 2024, 48,2% din mașinile noi în leasing aveau încă motoare termice. Impactul așteptat al viitoarei reglementări vizează reducerea emisiilor de CO2 cu 300.000 de tone pe an.
Persoanele fizice autorizate sunt exceptate de la plata taxei, la fel ca și o serie de categorii de vehicule (inclusiv motociclete, majoritatea vehiculelor comerciale ușoare, camioane, tractoare și vehicule specializate).
CITEȘTE ȘI:
Afacerile din transporturi au scăzut cu 0,3% în primele 7 luni din 2025
Autostrada Transilvania A3. Lucrări de construcție pe întreg lotul Chiribiș – Biharia





Comentați?