leasing financiar
Home Administrare flote Fiscalitate Suprataxele vamale americane reprezintă o „lovitură directă asupra bugetelor flotelor”

Suprataxele vamale americane reprezintă o „lovitură directă asupra bugetelor flotelor”

Politicile de achiziții pentru flote și calculele costului total de proprietate au fost aruncate în haos de ambele părți ale Atlanticului de suprataxele vamale la importurile de autovehicule, anunțate de președintele Donald Trump.

Pe 26 martie, președintele Trump a semnat un ordin executiv pentru a impune o suprataxă de 25% pentru toate mașinile importate și anumite componente auto, în încercarea de a aborda „o amenințare critică la adresa securității naționale a SUA”.

Flotele companiilor americane vor suporta inițial greul suprataxelor de 25% pentru mașinile, utilitarele ușoare și piesele de schimb importate. Taxele de import vor crește prețurile vehiculelor noi și vor umfla bugetele de service, întreținere și reparații.

Dar suprataxele vamale ar putea, de asemenea, destabiliza valorile reziduale ale mașinilor atât în ​​SUA, cât și în Europa, în funcție de reacțiile producătorilor.

Lovitură directă asupra bugetelor flotelor

Războiul comercial al SUA cu restul lumii este „o lovitură directă asupra bugetelor flotelor, strategiilor de achiziții și planurilor de tranziție către vehiculele electrice”, arată Selinay Parlak, cofondatoarea Bluedot, o firmă americană de consultanță pentru vehicule electrice.

Aceasta a avertizat că modelele costului total de proprietate trebuie reconstruite, vehiculele îmbătrânite putând părea mai valoroase decât importurile noi, iar termenele limită pentru vehiculele electrice necesitând reprioritizări.

O serie de flote ale companiilor europene au trecut recent prin același proces, după ce Comisia Europeană a anunțat anul trecut propriile suprataxe vamale provizorii la importul vehiculelor electrice fabricate în China. Suprataxele impuse de CE, care variază de la 7,8% la 35,3%, nu au influențat încă prețurile de listă, deși este posibil să fi afectat prețurile tranzacțiilor prin niveluri mai scăzute de reduceri și stimulente pentru cumpărare.

Reacția producătorilor auto

Provocarea pentru factorii de decizie privind flotele constă în prognozarea modului în care vor reacționa producătorii de vehicule, precum și a consecințelor acțiunilor lor asupra pieței mașinilor second-hand.

Anul trecut, SUA au importat 757.654 de vehicule fabricate în UE, reprezentând 22% din producția de vehicule noi a blocului comunitar. Aproape 170.000 de vehicule noi au intrat din Statele Unite în UE, inclusiv unele dintre SUV-urile mai mari fabricate de Audi, BMW și Mercedes-Benz în SUA. Aceste importuri ale Uniuii Europene sunt deja supuse unor taxe vamale de 10%, iar CE analizează în prezent potențialele creșteri, care ar putea duce la majorarea costurilor pentru flotele companiilor din Europa.

Suprataxele vamale ar putea determina constructorii auto să își redirecționeze producția de vehicule noi către alte piețe, restricționând capacitatea operatorilor de flote de a achiziționa anumite modele de vehicule, arată Paul Holland, director general al Corpay, o companie britanică de management al plăților.

„Fluctuațiile prețurilor vehiculelor și dinamica pieței pot afecta valorile reziduale ale vehiculelor din flotă, complicând planificarea financiară și contractele de leasing”, a subliniat acesta.

Cicluri de înlocuire

Având în vedere potențialele penurii în aprovizionare și creșterile de prețuri la orizont, Steve Jastrow, vicepreședinte senior pentru consultanță strategică și analiză în cadrul Element, o companie americană de management de flote, a recomandat fleet managerilor să-și planifice cu atenție înlocuirile vehiculelor.

„Vizați mai întâi vehiculele cu kilometraj mare sau pe cele care au cel mai mare impact operațional pentru înlocuire”, a spus el.

Jastrow a îndemnat, de asemenea, echipele de achiziții ale flotelor să își diversifice acordurile pentru a evita dependența excesivă de un singur furnizor și să acorde prioritate modelelor fabricate local.

„Având în vedere schimbarea taxelor și a politicilor comerciale internaționale, prioritizarea vehiculelor fabricate predominant local poate ajuta organizațiile să își reducă expunerea la costuri neașteptate”, a punctat Steve Jastrow. „Concentrându-se pe alternative interne, companiile pot evita creșterile de prețuri legate de suprataxele vamale și își pot asigura o bugetare mai previzibilă pentru achiziționarea mașinilor de flotă”.

 

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Se dă startul Programului Rabla Auto 2025 pentru operatorii privați

 

Prejudiciu de peste 6,7 mil. lei, în domeniul ridesharing, la o societate din București

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Germania
Fiscalitate

Germania va prelungi scutirile de taxe pentru mașinile electrice până în 2035

Germania intenționează să extindă scutirile de taxe pentru cumpărătorii de vehicule electrice...

mașinile de serviciu
Fiscalitate

Țările de Jos taxează suplimentar mașinile de serviciu care nu înregistrează emisii zero

Guvernul de la Amsterdam va introduce o taxă nouă, care va penaliza...

cont unic
Fiscalitate

Cont unic pentru plata amenzilor rutiere de către persoanele fizice. Proiect

Ministerul Finanțelor a publicat proiectul de aprobare al Normelor Metodologice pentru aplicarea...

mijloace de transport
Fiscalitate

Majorări semnificative la impozitele pe mijloace de transport. Inclusiv facilități eliminate 

Creșteri semnificative ale impozitelor pe mijloace de transport sunt incluse în proiectul...