Şoselele de centură ale Bucureştiului, în aşteptare

În 2018, nu s-a făcut niciun progres semnificativ pentru decongestionarea traficului din Bucureşti. Cu licitaţii contestate, proiecte tehnice în curs de pregătire sau, pur şi simplu, cu lucrările nefinalizate, şoselele de centură ale Capitalei rămân în continuare la stadiul de deziderat.



centura sud

Infrastructura este în continuare una dintre cele mai mare probleme ale României. Din cauza infrastructurii necorespunzătoare, ţara rămâne pe primul loc între statele Uniunii Europene în ceea ce priveşte media persoanelor decedate în accidente rutiere la mia de locuitori. În acelaşi timp, biciciiştii şi motocicliştii îşi riscă zilnic viaţa într-un Bucureşti sufocat de milioane de autoturisme, iar transportul în comun este deficitar nu doar din cauza lipsei de viziune, ci şi a infrastructurii rutiere.

Cel puţin pentru Capitală, finalizarea proiectele de dezvoltare a transportului ne duce cu gândul la Fata Morgana. Deşi finanţarea lucrărilor pentru modernizarea actualei şosele de centură şi pentru construirea Inelului 2 la profil de autostradă se va realiza din fonduri europene nerambursabile prin POIM 2014-2020, în multe cazuri acestea nici nu au început.

Iată care este situaţia actuală.

1. Modernizarea centurii rutiere a municipiului Bucureşti intre Al – DN 7 si DN 2 – A2:
– Lot 1, cuprins între autostrada A1 (km 55+465) – DN 7 (km 64+160), se află în executie, cu un progres fizic de 86,50%.
– Lot 2, cuprins între DN 2 (km 12+300) şi autostrada A2 (km 23+750), este nefinalizat, procedura de achiziţie publică a lucrăritor rămase de executat fiind în curs de desfăşurare.

2. Pasaj suprateran pe DJ 602 Centura Bucureşti – Domneşti
Construcţia nu a început, în acest moment fiind în curs de elaborare Proiectul Tehnic.

3. Proiectare şi execuţie Pasaj Mogoşoaia pe Centura Bucuresti peste DN 1A
Construcţia va fi realizată de compania Strabag, valoarea investiţiei fiind de 32,3 milioane de lei fără TVA. Potrivit contractului încheiat în luna octombrie 2018, durata de realizare este de 30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare şi 24 luni pentru execuţia lucrărilor. Antreprenorul a ofertat o perioadă de garanţie a lucrărilor de 10 ani.

4. Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între A2 km 23+600 şi Al km 55+520
– Lot I: Amenajare nod rutier CB – DN 4 (Olteniţa) km 29+500 – 33+190. Pentru contractarea lucrărilor de execuţie CNAIR a primit şase oferte, care sunt în curs de evaluare.
– Lot II: Amenajare nod rutier CB – DJ 401 (Berceni) km 33+190 – 35+600. Şi în acest caz, pentru contractarea lucrărilor de execuţie CNAIR a primit şase oferte, care sunt în curs de evaluare.

5. Autostrada de Centura Bucureşti km 0+000 – km 100+900 (autostrada A0). Valoarea estimată a investiţiei totale este de 1,3 mld. euro.
– Lotul 1: Sector 1 – km 52+070 – km 52+770 aferent Centura Nord; Sector 2 – km 52+770 – km 69+000 aferent Centura Sud;
– Lotul 2: km 69+000 – km 85+300 aferent Centura Sud;
– Lotul 3: Sector 1 – km 85+300 – km 100+765 aferent Centura Sud; Sector 2 – km 0+000 – km 2+500 aferent Centura Nord.
Licitaţia pentru atribuirea serviciilor de proiectare si execuţie lucrări a fost finalizată, au fost declaraţi căstigătorii fiecărui lot, în prezent fiind contestate rezultatele procedurii pe toate cele trei loturi.
Proiectarea acestui segment de autostradă ar urma să dureze 12 luni, iar execuţia 30 de luni, după atribuirea contractului.
– Sector Nord, km 2+500 – km 52+070. În acest moment, CNAIR spune că pregăteşte documentaţia de licitaţie.

 

Adaugati comentariu