Advertisement

pietroasele
Home Infrastructură Sorin Grindeanu: Undă verde pentru toată Autostrada Moldovei. Contract semnat pentru Lotul Pietroasele – Buzău

Sorin Grindeanu: Undă verde pentru toată Autostrada Moldovei. Contract semnat pentru Lotul Pietroasele – Buzău

Contractul pentru execuția lucrărilor pentru Lotul 3 Pietroasele – Buzău, parte din tronsonul Ploieşti – Buzău al Autostrăzii Moldova A7, a fost semnat, miercuri, cu Asocierea de constructori turci Nurol – Makyol.

”Undă verde pentru toată Autostrada Moldovei, de la Ploiești la Pașcani! Prin semnarea ultimului lot din Autostrada A7, de 13,9 km, am încheiat astăzi seria contractelor necesare pentru a finaliza borna din PNRR prin care primim finanțare pentru acest proiect”, a afirmat, miercuri, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Lotul Pietroasele – Municipiul Buzău era ultimul din Autostrada A7 pe care nu au fost demarate lucrările, din cauza unor multiple și succesive contestații.

Pentru cei 13,9 km, costurile sunt de aproximativ 1,09 miliarde lei (fără TVA) și lucrările urmează să fie realizate în 20 de luni.

În prezent, situația pe celelalte 12 loturi din A7 este următoarea:

Tronsonul Ploiești – Buzău (63,25 km)
– Lotul 1 (Dumbrava- Mizil): 21 km. Stadiul fizic al execuției: 25% (contract semnat în 16.06. 2022). Lucrările trebuie finalizate până în octombrie anul 2024.

– Lotul 2 (Mizil- Pietroasele): 28,35. Stadiul fizic al execuției: 20,5 % (contract semnat în 7.06.2022). Lucrările trebuie finalizate până în octombrie 2024.

Tronsonul Buzău – Focșani (82,44 km)
– Lotul 1 (Buzău – Vadu Pașii): 4,6 km. Stadiul fizic al execuției: 21 % (contract semnat în 06.09.2022). Lucrările trebuie finalizate până în august 2024.
– Lotul 2 (Vadu Pașii – Râmnicu Sărat): 30,8 km. Stadiul fizic al execuției: 22% (contract semnat în data 12.01.2023). Lucrările trebuie finalizate până în aprilie 2025.
– Lotul 3 (Râmnicu Sărat- Mândrești Munteni): 36,1 km. Stadiul fizic al execuției: 22% (contract semnat în 12.01.2023). Lucrările trebuie finalizate până în aprilie 2024.
– Lotul 4 (Mândrești Munteni – Focșani): 10,94 km. Stadiu fizic al execuției: 24% (contract semnat în 06.09.2022). Lucrările trebuie finalizate până în august 2024.

Tronsonul Focșani – Bacău (95,9 km)
– Lotul 1 (Focșani – Domnești Târg): 35,6 km. Stadiul fizic al execuției: 9,5% (contract semnat in data de 15.12.2022). Lucrările trebuie finalizate până în septembrie 2025.
– Lotul 2 (Domnești Târg – Răcăciuni): 38,78 km. Stadiul fizic al execuției: 2% (contract semnat in data de 15.12.2022). Lucrările trebuie finalizate până în noiembrie 2025.
– Lotul 3 (Răcăciuni- Bacău): 21,52 km. Stadiul fizic al execuției: 1,25% (contract semnat în 15.12.2022). Lucrările trebuie finalizate până în noiembrie 2025.

Tronsonul Bacău – Pașcani (77,38 km)
– Lotul 1 (Săucești- Trifești): 30,3 km. Stadiul fizic al execuției de 2,9% (contract semnat in data de 15.02.2023). Lucrările trebuie finalizate până în luna noiembrie 2025.
– Lotul 2 (Trifești- Gherăeşti): 18,99 km. Stadiul fizic al execuției de 1% (contract semnat în 15.02.2023). Lucrările trebuie finalizate până în noiembrie 2025.
– Lotul 3 (Mircești- Pașcani): 28,09 km. Stadiul fizic al execuției: 1,2% (contract semnat în 15.02.2023). Lucrările trebuie finalizate până în noiembrie 2025.

”A7 reprezintă practic coloana vertebrală a infrastructurii rutiere din zona Moldovei și este o alternativă modernă la DN2 (E85), unul dintre cele mai periculoase drumuri din România.
După ce va fi construită în totalitate, Autostrada Moldovei A7 va asigura conectarea Reginii Moldova, pe o ruta de mare viteză, cu PortulConstanța ( pe ruta A7-A3-A0-A2), dar și cu frontiera cu Ucraina (vama Siret). Traficul rutier de tranzit se va muta pe această autostrada ceea ce va degreva DN2, pe care se va desfăsura preponderent traficul rutier local”, a explicat directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Parlamentul European vrea ca toate subvențiile pentru combustibilii fosili să fie eliminate, la nivel global, până în 2025

Prima secțiune din Autostrada Nordului A14 a obținut Acordul de Mediu

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...