Soluţii de telematică de la WebEye

Reducerea costurilor este o provocare indiferent de business, iar lupta este cu atât mai mare într-un domeniu extrem de competitiv cum sunt transporturile. De cele mai multe ori, reducerea costurilor nu poate fi durabilă în absenţa unor investiţii în servicii sau soluţii, precum cele de telematică.
telematică

Pentru firmele care fac transporturi internaţionale, pentru jucătorii din logistică şi FMCG, soluţiile de telematică sunt o investiţie nu doar inspirată, ci şi necesară.

Am discutat despre raportul investiţii – rezultate cu mai mulţi transportatori care folosesc soluţiile WebEye. Iată şi concluziile.

Viator & Vektor a implementat soluţiile de telematică de la WebEye în 2014. După o perioadă de testare a soluţiilor au ales pachetul premium cu accesorii cu precizie foarte mare, considerând că aceasta este cea mai potrivită soluţie pentru flota sa de peste 90 de vehicule. Ceea ce s-a şi confirmat în timp, compania îmbunătăţindu-şi performanţele pe fondul unei mai bune organizări a activităţii. Valoarea adăugată netă a soluţiilor telematice se traduce prin economii substanţiale de carburant şi prin reducerea costurilor cu întreţinerea vehiculelor, frecvenţa servisării scăzând.

Ahead Logistics, un jucător important în domeniul distribuţiei, a apelat la serviciile WebEye anul trecut, din dorinţa de a-şi optimiza activitatea. Au ales aceste soluţii pentru că sistemul generează rapoarte detaliate, acurateţea datelor este incontestabilă, iar echipa Webeye este flexibilă şi oferă suport rapid atunci când intervenţia ei este necesară.

Pentru noi a fost important să avem un manager de cont dedicat, ceea ce WebEye ne-a oferit. De asemenea, ne-am dorit să putem beneficia de montarea echipamentelor oriunde în România. Ne interesează şi asistenţa pe care WebEye o oferă transportatorilor pentru achitarea taxei de drum în Ungaria (HUGO)”, a spus Dan Orjehovschi, manager de transport la Ahead Logistics, care gestionează o flotă de 32 de autotrenuri şi semiremorci frigorifice.

Cu o flotă de peste 300 de vehicule, Dianthus a decis să-şi upgradeze soluţiile telematice folosite, optând pentru WebEye datorită rapoartelor mai detaliate pe care le generează: foaia de parcurs detaliată, stilul de şofat, raportul privind orele petrecute de şoferi în străinătate, monitorizarea orelor de funcţionare Sirocco, monitorizarea orelor de condus ale conducătorilor auto în timp real. Dan Niculescu, directorul general al departamentului Transport Internaţional la Dianthus, spune că „a contat mult posibilitatea de interconectare a sistemului WebEye cu sistemul nostru ERP şi faptul că acesta a putut fi montat pe orice camion din flota noastră, indiferent de marcă”.

De asemenea, esenţială în selectarea furnizorului de soluţii telematice a fost flexibilitatea WebEye în gestionarea cerinţelor clientului.

După un an de folosire a sistemului WebEye, Dianthus bifează rezultate la capitolul economie de combustibil, progrese în privinţa unui stil de condus economic – datorită soluţiei DrivingStyle care permite identificarea greşelilor şoferilor, monitorizarea mult mai detaliată a traseului parcurs şi uşurinţa cu care pot fi interpretaţi parametrii de către personalul de la monitorizarea traficului.

Compania Corsarul Roşu, a cărei flotă numără peste 90 de camioane, a implementat sistemul WebEye în august 2016 şi consideră că cel mai mare beneficiu este, până în acest moment, reducerea consumului de carburant, printr-un stil de condus mai responsabil, eficientizarea activităţii şi prin eliminarea extragerilor de combustibil.

Un avantaj categoric este acela că sistemul WebEye a permis conectarea la montoarele auxiliare (pompă), aşadar putem  monitoriza în timp real orice basculare/descărcare. Prin urmare, acum ştim în timp real dacă maşinile noastre descarcă/încarcă în locurile stabilite cât şi timpul de funcţionare a montoarelor auxiliare”, a spus Ion Roşu, administratorul companiei Corsarul Roşu.

Societatea apreciază rapoartele detaliate oferite de sistem, precum şi acurateţea datelor şi faptul că WebEye i-a pus la dispoziţie un manager de cont. Alertele pe mail privind eventuale extrageri de motorină din rezervoare, alertele la ieşirea din perimetrul de lucru a utilajelor şi alertele la basculări/descărcări nejustificate sunt extrem de utile pentru mai buna gestionare a businessului.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, mai 2017)

 

 

 

Adaugati comentariu