Advertisement

şoferi
Home Transporturi Soluţie pentru rezolvarea crizei forţei de muncă în transporturile rutiere

Soluţie pentru rezolvarea crizei forţei de muncă în transporturile rutiere

Transportatorii rutieri solicită modificarea art. 71, alin (2) prevăzut în Proiectul Codului Rutier, precum şi derogarea de vârstă pentru obţinerea permisului de conducere la Cat. C şi CE de la 21 de ani la 18 ani pentru şoferii care pot conduce vehiculele companiilor de transport rutier de marfă.

„Este una din principalele măsuri pentru creşterea reală a numărului şoferilor profesionişti care ar aduce un plus valoare pieţei transporturilor. Industria transporturilor rutiere din România aduce o contribuţie în creştere la PIB-ul României, în special datorită exportului de servicii de transport rutier, contribuind la dezvoltarea economică a României”, afirmă reprezentanţii Uniunii Naţionale a Transportatorilor din România – UNTRR.

Potrivit acestora, modificarea vîrstei minime nu se regăseşte în Proiectul Codului Rutier, prevederea inclusă fiind de fapt o aliniere la Directiva 126/2006 care face referire la vârsta de 18 ani pentru obţinerea cat. C numai pentru anumite tipuri de vehicule.
Astfel art. 71, alin (2) din Proiectul Codului Rutier, transpune art. 4, pct. 6, lit. d) din Directiva 126/2006: „Vârsta minimă pentru Cat.C este de 18 ani, iar pentru Cat. D de 21 de ani pentru conducerea următoarelor categorii de vehicule:

  • Vehiculele utilizate de pompieri şi cele utilizate de forţele de menţinere a ordinii publice;
  • Vehiculele supuse unor teste la drum, în scopul reparaţiilor sau întreţinerilor”.

„Se poate observa că nu este vorba de o micşorare reală a vârstei pentru obţinerea Cat.C şi CE pentru tinerii care doresc să devină şoferi profesionişti, ci numai pentru un număr foarte redus de tineri care pot fi utilizaţi numai pentru tipuri speciale de autovehicule”, avertizează reprezentanţii transportatorilor.

În această situaţie, UNTRR consideră că Proiectul de lege privind Codul Rutier referitor la scăderea vârstei la 18 ani pentru obţinerea Cat. C şi CE nu reprezintă o rezolvare a problemei crizei actuale a forţei de muncă în transporturile rutiere.

Proiectul de lege privind Codul Rutier se află în dezbaterea Senatului.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

New Kopel Car Import
Transporturi

30 de autobuze electrice BYD vor fi furnizate de New Kopel Car Import către municipiul Oradea

New Kopel Car Import, parte a SIXT Group România, a semnat cu...

Aeroport
Transporturi

Serviciile de transport persoane de la aeroport nu vor mai fi limitate doar la transport în regim taxi

Consiliul Concurenţei supune dezbaterii publice angajamentele propuse de Compania Națională „Aeroporturi București”...

afacerile din transporturi
BusinessTransporturi

Afacerile din transporturi, în scădere cu 7,1% în primele 9 luni din 2024

În primele 9 luni din acest an, faţă de perioada corespunzătoare din...

Exporturile de mijloace de transport
FinanciarTransporturi

Exporturile de mijloace de transport, în creștere cu 3,7% în primele 9 luni din 2024

Exporturile de mijloace de transport au crescut cu 3,7% în primele 9...