Rata de motorizare din Capitală este de aproximativ 1.000 de maşini la 1.000 de locuitori în condiţiile în care media UE este de 500 de maşini la o mie de locuitori, a precizat Aura Răducu, coordonator al Autorităţii de transport Bucureşti-Ilfov.
Traficul infernal din Bucureşti este cauzat şi de creşterea, din ultimii doi ani a numărului de maşini. Potrivit coordonator al Autorităţii de transport Bucureşti-Ilfov, la finalul anului 2015, rata de motorizare era de 700 de maşini la mia de locuitori. În plus, odată cu desfiinţarea timbrului de mediu, în 2017, în România au fost
înmatriculate peste 520.000 de maşini second hand, peste jumătate dintre ele au peste 15 ani vechime.
„În anul 2014-2015, când făceam Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru regiunea Bucureşti-Ilfov, numărul de maşini era de 700 la mia de locuitori. Am refăcut datele, pentru că avem un sistem IT de actualizare, a ajuns aproape maşina şi locuitorul, deci aproximativ o mie de maşini la o mie de locuitori, în condiţiile în
care media UE este de 500 de maşini la o mie de locuitori. Deci, situaţia este extrem de dificilă la nivelul Capitalei”, a explicat Aura Răducu, adăugând că peste 50% din poluare este generată de trafic.
Pentru a rezolva problema traficului şi, implicit, a poluării produse de emisiile maşinilor, administraţia Capitalei va aplica un Plan de Mobilitate Urbană Durabilă cu un buget prevăzut de 7 miliarde de euro, prioritate având dezvoltarea în transportului public de călători.
„Este foarte important să reducem traficul de vehicule, să eliminăm această aglomeraţie excesivă. Prima soluţie credem că este dezvoltarea, modernizarea, eficientizarea transportului public de călători, ca primă soluţie care se poate realizat cât mai repede, într-un an – doi, şi realizarea unui transport integrat Bucureşti-Ilfov”,
a conchis coordonatorul Autorităţii de transport.
Comentați?