Advertisement

infrastructura rutieră
Home Infrastructură Fonduri europene pentru drumul expres Ploieşti-Paşcani

Fonduri europene pentru drumul expres Ploieşti-Paşcani

Pentru realizarea drumului expres Ploieşti-Paşcani, CNAIR a obţinut primele finanţări din fonduri europene. Banii nu sunt destinaţi construcţiei propriu-zise, ci realizării studiilor de fezabilitate.

Autorităţile pregătesc construcţia unui drum expres – DX5 Siret Expres,  pe traseul Ploieşti-Buzău-Focşani-Bacău-Paşcani (329 km), din care, ulterior, se va desprinde legătura Paşcani-Siret (120 km). Împreună cu sectorul Bucureşti-Ploieşti, parte din Autostrada A3 Transilvania, noul drum expres va completa ruta Coridorul 9 Pan European pe teritoriul românesc.

Împărţit în patru sectoare, DX5 Siret Expres este unul dintre proiectele care cumulează, în realizare, întârzieri numărate în ani.

Licitaţiile pentru elaborarea studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice aferente tronsoanelor Ploieşti – Buzău (65 km) şi Buzău – Focşani (72 km) au fost lansate încă din noiembrie 2016. De atunci, nu s-a reuşit, însă, şi semnarea contractelor.

În schimb, la jumătatea lunii trecute, CNAIR a reuşit să obţină finanţare.

Astfel, în calitate de Beneficiar al finanţării nerambursabile alocate in cadrul POIM 2014-2020, a îbcheiat cu Ministerul Transporturilor, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport (OIT), Contractului de Finanţare pentru proiectul ”Elaborare Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic pentru Drum de mare viteză Ploieşti-Buzău”.

Elaborarea Studiului de Fezabilitate care va cuprinde: Studiul de trafic, Studiul privind alternativele de traseu, Investigaţii şi studii de teren, Activităţi de proiectare, Evaluarea impactului asupra mediului, Analiza cost-beneficiu şi modelul financiar, Identificarea reţelelor şi instalaţiilor existente, Etapele de construcţie şi aspectele de sănătate şi securitate, Autorizaţii, avize şi acorduri şi Estimări de cost.

Valoarea totală a contractului este de 27,6 milioane de lei (cu TVA), 75% din valoare – 17,44 mil. lei – fiind acordată de Fondul European de Dezvoltare Regională.

Perioada de implementare a Proiectului este de 24 luni, respectiv între 31 octombrie 2018 şi 30 septembrie 2020 la care se adaugă, după este cazul, şi perioada de desfăşurare a activităţilor proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanţare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

Tot în calitate de Beneficiar al finanţării nerambursabile alocate in cadrul POIM 2014-2020, CNAIR a încheiat cu  Ministerul Transporturilor şi Contractului de Finanţare  pentru proiectul  ”Elaborarea documentaţiei tehnico-economice pentru Drum expres Buzău-Focşani”.

Şi în acest caz, elaborarea Studiului de Fezabilitate care va cuprinde: Studiul de trafic, Studiul privind alternativele de traseu, Investigaţii şi studii de teren, Activităţi de proiectare, Evaluarea impactului asupra mediului, Analiza cost-beneficiu şi modelul financiar, Identificarea reţelelor şi instalaţiilor existente, Etapele de construcţie şi aspectele de sănătate şi securitate, Autorizaţii, avize şi acorduri şi Estimări de cost.

Valoarea totală a contractului este de 29,3 milioane de lei (cu TVA), 75% – 18,5 mil. lei – provenind de la Fondul European de Dezvoltare Regională.

Perioada de implementare a Proiectului este de 24 luni, respectiv între 31 octombrie 2018 şi 30 septembrie 2020 la care se adaugă, după este cazul, şi perioada de desfăşurare a activităţilor proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanţare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

Pentru restul proiectului, Ministerul Transporturilor pregăteşte, în această perioadă, lansarea procedurilor de achiziţie publică pentru elaborarea studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice aferente tronsoanelor Focşani-Bacău (109 km) şi Bacău-Paşcani (81 km). Potrivit proiectelor de Hotărâre de Guvern, valoarea estimată a primului proiect este de 43,03 milioane de lei cu TVA, iar a celui de-al doilea, de 32,92 milioane de lei cu TVA.

Ultimul tronson, Paşcani – Siret, sector ce va finaliza practic Coridorul 9 Pan European, va intra în licitaţie şi finanţare pentru următoarea perioadă de programare, 2021-2028.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Timișoara - Moravița
Infrastructură

CNAIR pegătește lansarea licitației pentru primul lot al Autostrăzii Timișoara – Moravița

Documentația pentru proiectarea și execuția primului tronson (RemeteaMare – Jebel) de pe...

Focșani - Brăila
Infrastructură

Documentația pentru Drumul Expres Focșani – Brăila, transmisă la ANAP

Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, spre validare către Agenția Națională...

DN 2
Infrastructură

Constructor desemnat pentru modernizarea Centurii Bucureşti, între DN 2 şi A2

Asocierea Maristar COM – Hydrostroy AS – Patstroy VDH EAD a câştigat...

Ruse
Infrastructură

Proiectarea celui de-al doilea pod între Giurgiu și Ruse, la un pas de lansarea în licitație

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, vineri, la...