Sistemele de asistenţă auto ar trebui să fie obligatorii la autoturismele noi

Toate autoturismele noi ar trebui să fie echipate cu sisteme de asistenţă pentru şofer care să fie capabile să detecteze pietonii, să frâneze automat şi să adapteze viteza, spun deputaţii din Parlamentul European într-o rezoluţie adoptată recent.

În fiecare an, peste 25.000 de persoane sunt sunt accidentate mortal, iar alte sute de mii sunt rănite pe drumurile Europei.

Multe dintre acestea ar putea fi evitate prin utilizarea noilor sisteme tehnologice de asistenţă a şoferilor în situaţii periculoase. În prezent, sistemele sunt prezente în relativ puţine modele de vârf, dar, având în vedere avantajele lor evidente, deputaţii europeni doresc ca acestea să devină obligatorii pentru toate autoturismele noi.

Aceste sisteme variază de la dispozitivele inteligente de frânare la sistemul care detectează pietonii şi cicliştii. De asemenea, sistemele pot încetini automat o maşină pentru a evita o coliziune şi pentru a ajuta şoferii să rămână în limitele de viteză. Există, de asemenea, sisteme care emit sunete sau chiar direcţionează o maşină înapoi atunci când iese din bandă.

„Fie că suntem şoferi, pietoni sau biciclişti, greşim cu toţii. Şi în aceste cazuri, sistemele de asistenţă automată sunt un fel de copiloţi tăcuţi care ne ajută să evităm accidentele”, arată deputatul Dieter-Lebrecht Koch (PPE), responsabil cu direcţionarea noilor reguli în Parlament.

În timp ce în trecut sistemele de asistenţă a şoferilor erau instalate numai pentru autovehiculele de ultimă generaţie, acestea se găsesc din ce în ce mai mult în momentul de faţă pe maşinile de toate clasele. Cu toate acestea, trei sferturi dintre autoturismele noi nu sunt încă echipate cu niciunul dintre acestea, în principal datorită costului suplimentar.

Potrivit europarlamentarilor, aproximativ 92% dintre accidentele rutiere sunt cauzate de eroarea umană şi, prin urmare, ar trebui să fie obligatorie incorporarea numai a acelor sisteme de asistenţă a conducătorului auto în cazul cărora s-a dovedit ştiinţific că îmbunătăţesc semnificativ siguranţa rutieră, care au un raport costuri-beneficii pozitiv şi care au ajuns la o fază de maturitate pe piaţă.

Europarlamentarii consideră că avansul preţurilor de achiziţie a vehiculelor nu ar trebui să fie excesiv, astfel încât consumatorii vizaţi pentru astfel de maşini să îşi poată permite să le cumpere.

Totodată, în rezoluţie, deputaţii europeni recomandă ca sistemele de asistenţă a conducătorului auto importante pentru siguranţa rutieră ar trebui să fie verificate în mod regulat şi solicită Comisiei Europene să testeze aceste dispositive atunci când efectuează supravegherea pieţei vehiculelor.

„Toată lumea ar trebui să poată cumpăra o astfel de maşină. Tocmai prin implementarea pe scară largă aceste sisteme de asistenţă pentru şoferi devin mai ieftine. Prin urmare, preţul acestor maşini nu va creşte exagerat; ele vor fi doar puţin mai scumpe”, subliniază Dieter-Lebrecht Koch.

Deputaţii europeni mai intenţionează să evalueze şi posibila valoare adăugată a reducerii limitei de alcool din sânge la zero pentru conducători auto începători şi pentru şoferii profesionişti din întreaga UE.

 

 

Adaugati comentariu