Siguranța rutieră, pe agenda Ministerului Transporturilor

Ieri, 27 Iunie, a avut loc la Ministerul Transporturilor, dezbaterea PINTalk 2017 Index de Performanță în “Siguranța Rutieră în România – Provocări și oportunități”, sub patronajul MT în strânsă colaborare cu Autoritatea Rutieră Română - ARR, Consiliul European pentru Siguranța Transportului (ETSC) si Banca Mondiala (WB).



Acest eveniment face parte dintr-o serie de conferințe ale programului PIN – Indicele de performanță a siguranței rutiere, înființat de Consiliul European pentru Siguranța Transportului (ETSC) în 2006. Prin compararea performanțelor statelor membre UE, programul PIN ajută la identificarea și promovarea celor mai bune practici și modele de acțiuni politice necesare pentru a asigura un sistem de transport cât mai sigur posibil. Programul PIN include toate domeniile relevante pentru siguranța rutieră, atât infrastructura, vehiculele și comportamentul utilizatorilor rețelei rutiere, cât și elaborarea politicilor de siguranță rutieră.

Conferința se dorește a fi o platformă pentru un schimb de experiență între experții din domeniu, pe linia implementării măsurilor si acțiunilor de siguranță rutieră care să conducă la atingerea țintei europene de reducere la jumătate a numărului de accidente și decese rutiere din Europa, până în anul 2020.

Conferința a arătat că bunele practici, schimburile de expertiză și cooperarea între statele membre UE, implementarea tehnologiilor de vârf, un cadru legislativ clar și coerent, coordonarea în plan european  reprezintă calea spre reducerea costurilor societății generate de accidentele rutiere și mai ales spre o siguranța sporită a mobilității rutiere.

Lucrările au fost deschise prin mesajul Ministrului Transporturilor, Răzvan CUC și un mesaj video transmis de Comisarul european pentru transporturi, Violeta BULC. 

În mesajul său, Ministrul Transporturilor a exprimat susținerea de către România a Declarației comune a statelor membre UE privind îmbunătățirea Siguranței Rutiere, de la Valletta, Malta, din martie 2017, atât pentru perioada rămasă până în 2020, cât și după acest prag, până în 2030. 

În continuarea evenimentului a fost prezentat mesajul Comisarului european pentru transporturi, Violeta BULC care a felicitat autoritățile române pentru adoptarea Strategiei Naționale pentru Siguranță Rutieră 2016-2020. În acest context a cerut implementarea acesteia printr-un plan de măsuri concrete și a salutat progresul înregistrat în modernizarea infrastructurii, dezvoltarea altor moduri de transport, precum transportul feroviar, dezvoltarea unui sistem de management al transportului public și control al traficului urban, dezvoltarea unui sistem automat de detectare a accidentelor, aplicarea sancțiunilor în special pe autostrăzi și implementarea unui catalog de măsuri de siguranță rutieră pentru satele liniare.

Comisarul pentru transporturi încurajează România să se axeze pe siguranța rutieră și rutele majore de tranzit atunci când aplică pentru finanțare europeană (fonduri CEF, fonduri regionale) și să ia drept exemplu de bune practici Cehia și Lituania, care au reușit să-și îmbunătățească performanța în domeniul siguranței rutiere.

La final, Comisarul pentru transporturi a asigurat România de susținerea continuă a Comisiei Europene în ceea ce privește dezvoltarea infrastructurii și schimbul de experiență, și a încheiat cu speranța că și România va deveni un exemplu de bune practici la nivel european și global în privința reducerii accidentelor rutiere.

 

Evenimentul s-a concentrat pe patru tematici majore:

•        Siguranța rutieră în România și în Uniunea Europeană;

•        Bune practici în formarea și examinarea conducătorilor auto;

•        Sisteme automate de constatare a contravențiilor și cum pot acestea salva vieți; 

•        Cum se poate îmbunătăți siguranța infrastructurii rutiere?

Această dezbatere a permis tuturor participanților, experți în domeniu și autorități, să identifice noi soluții de intensificare a eforturilor din domeniul siguranței rutiere pentru a ajunge la dezideratul comun, acela de reducere și în final eliminare a accidentelor rutiere grave.

 

 

Adaugati comentariu