Advertisement

dacia-service-floteauto
Home Administrare flote Service Service-urile Dacia-Renault-Nissan reziliază contractele cu Asirom

Service-urile Dacia-Renault-Nissan reziliază contractele cu Asirom

Asociaţia Concesionarilor Dacia, Renault şi Nissan din România (ACODAREN), care reuneşte majoritatea service-urilor Dacia, Renault şi Nissan de pe piaţa românească, a reziliat 55 de contracte pe care le avea cu Asirom, noul lider al pieţei asigurărilor RCA, şi aduce acuzaţii grave la adresa firmei de asigurări.

Potrivit unui comunicat de presă, Asirom ar folosi aceleaşi metode ca Astra şi Carpatica, asigurători intraţi în faliment, precum întârzierea plăţilor către service-uri cu lunile şi impunerea folosirii unor piese cât mai ieftine pentru reparaţii, de calitate incertă.

Asirom îşi reglează socotelile financiare pe seama service-urilor noastre, nu ne plăteşte facturile, trage de timp pentru a aduna bani din piaţă şi ne creează probleme cu clienţii. Foloseşte aceleaşi metode pe care le-au folosit Astra sau Carpatica. Odată cu apariţia problemelor de lichidităţi la asigurător, apar şi intârzierile la plata către service, iar datorită lipsei penalităţilor de neplată în contract, întârzierile ajung de ordinul lunilor. În tot acest timp, asigurătorul încasează prime de asigurare, reuşind astfel să-şi amelioreze temporar lichiditatea”, a declarat directorul ACODAREN, Marius Ghiban.

Potrivit Asociaţiei, altă metodă folosită de Asirom este prelungirea perioadei dintre constatarea şi acceptarea plăţii despăgubirii, iar în repezent asigurătorul are datorii importante şi întârzieri la plăţi către service-uri.

„Conform datelor colectate de la membrii asociaţiei zilele trecute, Asirom ne datorează peste 1.300.000 lei, având întârzieri la plată de ordinul zecilor şi sutelor de zile. În plus, avem peste 100 de maşini în diferite etape de reparaţie care aşteaptă de mult timp acordurile de la Asirom, iar clienţii noştri încep să fie iritaţi de aceste intârzieri. Noi suntem cu mâinile legate, constrânşi de respectarea contractului pe care chiar Asirom nu-l respectă faţă de noi. Calitatea şi originea acestora nu este asumată de asigurător. Există cazuri în care aceste piese au origine îndoielnică sau sunt chiar contrafăcute”, a mai spus Marius Ghiban.

Drept consecinţă, asociaţia a decis să rupă relaţiile contractuale cu Asirom.

„Am depus la Asirom notificările de reziliere pentru 55 de contracte ale noastre care mai erau în vigoare. Clienţii Dacia, Renault sau Nissan pot sta liniştiţi dacă au de făcut reparaţii pe o poliţă Asirom. Fără contracte, vom putea repara mai repede şi mai bine decât acum! Chiar dacă birocraţia este mai mare, ne ocupăm noi în locul clienţilor, fără costuri suplimentare pentru ei”, a precizat directorul ACODAREN.

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

iluminare
Service

Cum ajung mașinile să fie din ce în ce mai scumpe din cauza sistemului de iluminare

Un sondaj recent al asociației franceze de reparații auto SRA (Sécurité et...

Mașinile electrice
AsigurăriService

Mașinile electrice sunt implicate mai rar în accidente, dar reparația costă mai mult. Studii

Este mai puțin probabil ca mașinile electrice să fie implicate într-o coliziune...

service
AsigurăriService

UNSAR: Aproximativ 79% dintre şoferii păgubiţi ar apela la un service în contract cu asigurătorii

Aproximativ 79% dintre şoferii români păgubiţi ar apela la un service care...

POSA
Service

POSA: Consiliul Concurenţei trebuie să depună eforturi pentru crearea unei pieţe concurenţiale pe segmentul reparaţiilor auto

Consiliul Concurenţei trebuie să depună eforturi pentru crearea unei pieţe concurenţiale pe...