Seat Ibiza. Modestie spaniolă

Discretă şi frumoasă, noua generaţie Ibiza începe să-şi facă loc pe piaţă. Argumentele sale sunt legate de aspect, costuri şi confort. Va fi, oare, suficient să-şi găsească un loc în flote?



Orice companie care se decide să investească într-o maşină urbană, dar pe care doreşte să o utilizeze frecvent şi în parcurs extraurban ar trebui să ia în considerare oferta celor de la Seat, cu noua generaţie Ibiza. După cinci milioane de unităţi vândute, micul model al mărcii spaniole din grupul german Volkswagen se prezintă ca promotor al noii platforme MQB A0. O platformă ce va fi adoptată şi de alte modele ale grupului, dar primul care a primit-o este Seat Ibiza.

seat ibiza3Foarte important este că noua platformă a permis majorarea ampatamentului cu 9 cm, care se traduc printr-un spaţiu interior mai generos, depăşit doar de Opel Corsa. În schimb, la Corsa este mai puţin spaţiu la cap. Un alt avantaj este majorarea ecartamentului şi, implicit, o îmbunătăţire a ţinutei de drum şi, mai important în viaţa de zi cu zi, un volum declarat al portbagajului de 355 de litri. Colegii de la Quattroruote au măsurat, în schimb 290 de litri. Suficient pentru aproape orice necesităţi de transport chiar şi pe distanţe lungi, pentru 2 persoane cu bagajele aferente.

Designul spaniol

seat ibiza2Ibiza a avut un şarm aparte faţă de alte modele de clasă mică din grup. Designul său a fost întotdeauna apreciat iar noua generaţie nu vrea să facă excepţie. Cei care vor dori să iasă din anonimat cu un vehicul care să arate mai agresiv, o pot face cu Ibiza fără probleme.

Din păcate, odată trecuţi la interiorul maşinii, inspiraţia designerilor s-a oprit sau a fost oprită de contabili. Habitaclul pe nivelul de echipare Style este prea anost pentru cât de spectaculos arată exteriorul.

Din punct de vedere ergonomie nu putem reproşa nimic. Toate butoanele şi toate comenzile sunt acolo unde neam aştepta să fie. Doar că plasticele tari, tonurile de gri şi ambianţa generală nu dă dovadă de prea multă creativitate. Pentru companie însă, acesta nu va fi un impediment. În habitaclu, angajaţii se vor simţi confortabil la drum lung, deşi probabil că le va trebui o husă pentru volanul cam subţire pentru gusturile anului 2017.

Dinamică onestă

Motorizarea de trei pistoane şi un litru capacitate poate fi oferită şi în versiunea de 115 CP. Varianta testată, cea de 95 CP, este mulţumitoare pentru o maşină de sub 1.200 de kilograme. Cuplul motor dezvoltat este asemănător unui propulsor de doi litri, doar că vine de la 1.500 de rotaţii pe minut şi rămâne la aceeaşi valoare până la 3.000 de rotaţii pe minut. Astfel, la depăşiri, totul este mai uşor. Oricum, au apus vremurile în care vedeam motoare de doi litri pe maşini de clasă mică, şi o spunem cu bucurie pentru că noile propulsoare, aşa mici cum sunt, reuşesc să obţină performanţe dinamice şi economie de carburant. Desigur, valorile declarate nu sunt tocmai apropiate de realitatea traficului din cel mai aglomerat oraş european. Chiar şi aşa, în regim urban nu am depăşit 6,1 l/100 km ceea ce oricum este foarte bine. După mai multe ore petrecute la volan, am constatat că nu a apărut amorţeala specifică unei maşini de clasă mică. Ne-a deranjat uşor calitatea tapiţeriei. Probabil că la niveluri de echipare mai ridicate să se schimbe situaţia.

Dotări:

Standard:
Aer condiţionat manual, banchetă spate rabatabilă asimetric, instalaţie audio cu conectivitate Bluetooth şiecran color de 5”, computer de bord cu display mediu, conectivitate USB, Aux-in şi SD Card, Front-Assist (sistem de prevenire a coliziunilor frontale), geamuri faţă acţionate electric, senzor de presiune pneuri, senzor de lumină.

Opţionale:
Vopsea metalizată: 546 euro; Pachet Enjoy Style II (include jante aliaj de 16”, pachet LED pentru stopuri, senzori de parcare faţă/spate): 902 euro, Media System Plus: 421 euro

Recomandare pentru flotă

Cu o apariţie destul de frapantă în lumea clasei mici, Seat Ibiza promite să fie un bun companion într-o firmă. Consumul scăzut de carburant, confortul la drum lung şi ţinuta pe viraje o recomandă pentru o utilizare mixtă urban/extraurban. Multe maşini de clasă mică sunt obositoare pe distanţe mari, dar Ibiza reuşeşte să nu se încadreze în această categorie.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, septembrie 2017)

 

 

Adaugati comentariu