Seat Ibiza se înnoieşte cu motorizări mai eficiente şi un sistem multimedia de ultimă generaţie. Primul test cu noul turbo în trei cilindri de 1 litru şi 110 CP.
Seat renovează pentru a doua oară modelul său de căpătâi Ibiza, după ce generaţia curentă, lansată în 2008, fusese deja actualizată acum trei ani. Bisturiul faceliftului nu lasă, însă, urme adânci. Discrete, modificările de ordin stilistic se rezumă la grefarea unei perechi de lumini diurne cu tehnologie LED şi la îmbogăţirea paletei de nuanţe exterioare cu noi culorii vii, mai apropiate de spiritul latin.
Nu la fel de exuberantă este cromatica interiorului, scăldat în tonuri de gri. O atmosferă mai puţin deprimantă ar fi de preferat, mai ales pentru un brand cu pedigree iberic. Calitatea asamblării este, însă, fără cusur, Ibiza nefiind cu nimic mai prejos decât fratele de concern Polo.
Citadina spaniolă face impresie şi la capitolul multimedia, alături de un nou sistem de infotainment (cu display tactil de 6,5 inch) capabil să aducă la bord aplicaţiile din telefoanele inteligente compatibile cu Apple CarPlay şi Android Auto.
Cea mai importantă noutate se ascunde, însă, sub capotă, acolo unde Seat oferă, în sfârşit, directorilor de flote o alternativă viabilă la alegerea de facto TDI. Noul turbo de 1 litru în trei cilindri al concernului VW îşi face apariţia şi pe Ibiza, în iteraţia de top cu 110 CP – versiunea de 95 CP nu e disponibilă în România. Dincolo de un uşor gol turbo la turaţii reduse, noul EcoTSI se remarcă prin reprize excelente şi un nivel redus de vibraţii, surprinzător în absenţa unor arbori de contraechilibrare complicaţi.
Ţinuta de drum incisivă e şi ea un atu. Setarea trenului de rulare pune accentul pe sportivitate, Ibiza fiind înzestrată în premieră cu amortizoare adaptive (pachet Dynamic, serie pe FR), ajustabile în două trepte botezate sugestiv, Confort şi Sport.
VERDICT
Când toată lumea se aştepta la un model complet nou, Seat a decis să dea din nou aripi actualei generaţii Ibiza. Faceliftul este, însă, unul mult mai profund decât lasă să se întrevadă modificările estetice subtile. Noua suspensie adaptivă şi motorul turbo de 1 litru, vivace şi economic, readuc Ibiza pe lista scurtă a celor mai bune modele de clasă mică.
Comentați?