În noaptea de sâmbătă spre duminică, 31 octombrie, România trece de la ora de vară la ora de iarnă, adică ceasurile se vor da înapoi cu o oră, ora 3.00 devenind 4.00.
Deja CFR Călători a anunțat că un număr de 64 de trenuri aflate în circulaţie în noaptea de sâmbătă spre duminică vor fi afectate de schimbarea orei, în contextul în care transportul feroviar va trece, în acea noapte, la ora oficială a Europei Orientale.
În 2018, Comisia Europeană a propus încetarea modificării sezoniere a orei, sondajele efectuate în statele membre arătând că o mare parte a europenilor susțin această schimbare.
Un an mai târziu, în 2019, Parlamentul European a votat cu o marjă uriașă, de 410 voturi ”pentru” față de 192 de voturi ”împotrivă”, legea ce instituie renunțarea la schimbarea sezonieră a orei, dar în care se precizează că fiecărui stat membru i se va permite să aleagă între orarul de vară și cel de iarnă. Aceasta însemna că fiecare țară trebuia să-și întrebe cetățenii pe care l-ar prefera. În Franța, de exemplu, răspunsul a fost să se respecte orarul de vară. Toate statele membre trebuiau să ia o decizie până în aprilie 2020.
Apoi a venit pandemia, iar implementarea legii votate de eurodeputați a fost pusă pe plan secundar.
Pe de altă parte, și Consiliul European „a înghețat” problema, cerând Comisiei Europene să prezinte un raport de impact înainte ca oricare dintre statele membre să adopte vreo decizie.
Pe de altă parte, Executivul comunitare a declarat că statele membre sunt cele care trebuie să ia astfel de decizii. „Mingea este acum în terenul statelor membre, deoarece depinde de ele să găsească o poziție comună în Consiliu”, a declarat un purtător de cuvânt al Comisiei.
Concluzia pare să fie că, deocamdată, schimbarea sezonieră a orei rămâne în vigoare, iar România va trece și în acest an de la ora de vară la ora de iarnă.
CITEȘTE ȘI:
Actele de vânzare-cumpărare ale maşinilor ar putea fi încheiate electronic
Protejarea împotriva atacurile ransomware. Ce au de făcut companiile care gestionează flote?
Comentați?