Advertisement

Cornetu – Tigveni
Home Infrastructură România are doar jumătate din bani pentru investiţiile în infrastructură

România are doar jumătate din bani pentru investiţiile în infrastructură

Investiţiile necesare în infrastructura de transport a României se ridică la peste 70 miliarde de euro, însă resursele disponibile până în 2030, sunt de numai 36 miliarde de euro, se arată într-un studiu realizat de compania Euler Hermes.

Potrivit documentului, infrastructura rămâne o piedică majoră pentru dezvoltarea transporturilor şi, în sens larg, a economiei naţionale, cu doar 800 km. de autostradă şi alţi 60 km previzionaţi a se inaugura în 2018.

Autorii studiului subliniază că, din punctul de vedere al calităţii, infrastructura este unul dintre factorii utilizaţi la stabilirea competitivităţii economiilor, cum ar fi şi Indexul Competitivităţii Globale al WEF, în care, în 2017, România a pierdut şase poziţii faţă de 2016, fiind clasificată pe locul 68 din 137 ţări.

„Din estimările recente, nevoile de investiţii în infrastructura de transport a României depăşesc 70 miliarde de euro, în timp ce resursele disponibile până în 2030 (conform Masterplanului de transport) sunt de 36 miliarde de euro. Soluţiile de finanţare ar fi utilizarea instrumentelor financiare, aşa cum sunt fondurile structurale, cât şi cele din Fondul European de Investiţii Strategice, precum şi utilizarea parteneriatului public-privat pentru o orientare mai bună a proiectelor către nevoile concrete de dezvoltare a economiei”, se arată în document.

Euler Hermes este o filială a Allianz şi oferă clienţilor săi business-to-business (B2B) servicii financiare care sprijină managementul creanţelor comerciale şi al lichidităţilor. Cu sediul principal în Paris, compania este prezentă în peste 50 de ţări, cu 6.050 de angajaţi.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Brașov - Bacău
Infrastructură

Traseul actualizat al Autostrăzii Brașov – Bacău A13, prezentat autorităților locale

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a prezentat autorităților locale din județele...

Varianta Ocolitoare Giurgiu
Infrastructură

Construcția Variantei Ocolitoare Giurgiu intră în linie dreaptă

Contractul pentru construcția Variantei Ocolitoare Giurgiu (12,06 km) a fost semnat între...

pod peste Dunăre
Infrastructură

11 oferte pentru proiectarea celui de-al doilea pod peste Dunăre, la Giurgiu

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit 11 oferte...

Autostrada Timișoara - Moravița
Infrastructură

Autostrada Timișoara – Moravița A9. Constructor desemnat pentru lotul 2 Jebel – Moravița

Compania Porr Construct a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru construirea lotului 2...