Advertisement

motorizare
Home Piaţa auto Analize de piață România a înregistrat cea mai mică rată de motorizare din UE, în perioada 2001 – 2021

România a înregistrat cea mai mică rată de motorizare din UE, în perioada 2001 – 2021

România a avut, în perioada 2001 – 2021, cel mai mare ritm mediu anual de creştere a ratei de motorizare (numărul de mașini de pasageri la mia de locuitori) din Uniunea Europeană, cu un avans de 5,4%, dar înregistrează cel mai mic număr de autoturisme la 1.000 de locuitori, arată datele publicate marţi de Eurostat.

La polul opus, sunt ţări membre UE unde rata de motorizare a înregistrat o creştere medie anuală mai mică de 1%, precum Suedia (0,3%), Germania şi Luxemburg (ambele cu 0,4%), Belgia şi Austria (ambele cu 0,5%), Franţa şi Italia (ambele cu 0,7%), Spania (0,8%), Malta şi Ţările de Jos (ambele cu 0,9%). În general, în perioada analizată, țările baltice și cele membre UE din estul și centrulul Europei au înregistrat creșteri mai puternice decât statele din vest.

În 2021, numărul mediu de autoturisme pe locuitor în UE a crescut de la 0,53 la 0,57.

Datele Eurostat arată că țările din vestul UE au înregistrat rate de motorizare mai mari decât statele din centrul și estul UE. Cu toate acestea, la nivel regional, au existat diferențe semnificative în ceea ce privește deținerea de mașini în cadrul UE. Ratele regionale sunt adesea legate de situația economică, dar pot fi afectate și de circumstanțe specifice. De exemplu, rata mare de motorizare din Valle d’Aosta (Italia) este influențată de regulile de impozitare favorabile.

Rata de motorizare pe regiuni, în 2021

motorizare

 

În anul 2021, România era pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește rata de motorizare, cu aproximativ 400 autoturisme la mia de locuitori, fiind devansată de Letonia și Bulgaria. La polul opus, Polonia şi Luxemburg înregistrau o rată de motorizare de aproape 700 de mașini de pasageri la mia de locuitori.

Rata de motorizare pentru vehiculele utilitare

În ceea ce privește vehiculele utilitare (camioane, tractoare rutiere și vehicule speciale, cu excepția remorcilor și semiremorcilor), nu există diferențe sistematice între regiunile de vest și de est ale UE. Ponderea vehiculelor utilitare în numărul total de vehicule rutiere dintr-o regiune depinde de mai mulți factori. Printre acestea se numără sistemele de transport regional și infrastructura pentru diferite moduri de transport de marfă, cum ar fi autostrăzi, linii de cale ferată, porturi și aeroporturi. Caracteristicile economice ale unei regiuni joacă, de asemenea, un rol, și anume dacă economia regională este dominată de industriile de producție sau de servicii și dacă regiunea este situată pe coridoarele cheie europene de transport de marfă.

Cele două regiuni care au înregistrat cel mai mare număr de vehicule utilitare în 2021 au fost Andaluzia (peste 1 milion de unități) și Catalonia (845.000 de unități). Ambele regiuni spaniole joacă un rol cheie în transportul de mărfuri în regiunea de vest a Mediteranei, cu conexiuni directe cu feribotul nu numai cu insulele spaniole și Ceuta și Melilla, ci mai ales între Andaluzia și Maroc și Algeria, precum și între Catalonia și Italia.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Transportatorii din COTAR au găsit soluția pentru salariile profesorilor. Replica UNSAR: Este halucinant!

Utilitarele electrice sunt mai ieftine cu 25% per km față de cele diesel

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

China
Analize de piață

Ce efecte va avea suprataxarea importurilor de mașini electrice din China

Tarifele suplimentare impuse de UE la importul vehiculelor electrice chinezești, ca răspuns...

Germania
Analize de piațăFlotă verde

Germania ar putea reintroduce subvențiile la achiziția de mașini electrice

Industria auto germană se află în mijlocul unei crize profunde, determinată de...

vehicule electrice
Analize de piață

EY Global Mobility Consumer Index: Cererea globală pentru vehicule electrice încetinește

Cererea globală pentru vehicule electrice a încetinit, iar, pentru potențialii cumpărători, principala...

kilometri
Analize de piață

Arval Employee Mobility Survey 2024: Cererea pentru soluții de mobilitate este în creștere

În 2024, cererea de soluții flexibile de mobilitate este în creștere, în...