Proiectul de lege pentru modificarea Codului Rutier (OUG 195/2002) care prevede dreptul Poliţiei de a dispune şi ridicarea maşinilor parcate neregulamentar pe trotuar a fost adoptat de Senat şi a ajuns pe masa deputaţilor.
Iniţiativa, ce aparţine deputatului Cătălin Drulă, modifica OUG 195/2002, cunoscută şi sub denumirea de Codul Rutier, prin faptul că elimină sintagma „pe partea carosabilă” din prima propoziţie a art. 64 alin. (1).
Astfel, aliniatul (1) al art. 64 va avea următoarea formulare: „Poliţia rutieră poate dispune ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar. Ridicarea şi depozitarea vehiculelor în locuri special amenajate se realizează de către administraţiile publice locale sau de către administratorul drumului public, după caz.”
În opinia iniţiatorului, ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar este o măsură ce poate fi dispusă de Poliţie, mai ales în cazurile în care astfel de vehicule incomodează sau creează situaţii de pericol pentru participanţii la trafic.
În forma în vigoare a Codului Rutier, ridicarea maşinilor poate fi dispusă doar dacă vehiculele sunt staţionate ilegal pe partea carosabilă. Prin urmare, dacă un vehicul este staţionat neregulamentar în întregime pe trotuar, poliţia nu poate în prezent dispune ridicare acestuia.
„Prin această formulare, poliţia este privată de un instrument eficient prin care poate înlătura pericolul creat, spre exemplu, de blocarea accesului de către o maşină parcată neregulamentar într-un spital sau o şcoală sau o grădiniţă. Sau în cazul în care prin staţionarea vehiculului respectiv, pietonii – inclusiv părinţi cu copii mici sau persoane cu dizabilităţi – sunt forţaţi să folosească carosabilul pentru deplasare, expunându-se riscului de accidente. În toate aceste situaţii, din cauza formulării actuale a legii, poliţia nu poate dispune singura măsură care înlătură efectiv pericolul, adică înlăturarea acelui vehicul”, îşi motivează demersul deputatul Cătălin Drulă.
Potrivit parlamentarului, Poliţia are nevoie de instrumente eficiente pentru a înlătura această stare de pericol acolo unde există.
„Prezenta propunere vine ca urmare a blocajelor întâlnite în practică de către poliţie, a reclamaţiilor cetăţenilor, dar şi administraţiilor locale”, arată Cătălin Drulă.
Pentru ca proiectul să devină lege, el trebuie adoptat şi de Camera Deputaţilor, forul decizional în acest caz.
CITEŞTE ŞI:
Finanţarea staţiilor de reîncărcare pentru municipii, prelungită pentru a 6-a oară
Cum a ajuns România lider regional pentru ALD Automotive pe segmentul flotelor „verzi“
Orban: Eliminarea supraaccizei la carburanţi va reduce inflaţia
Comentați?