Advertisement

Craiova - Pitești
Home Infrastructură Restart pe șantierul Tronsonului 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești

Restart pe șantierul Tronsonului 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești

Pe șantierul Tronsonului 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești au reînceput lucrările cu un nou constructor, Asocierea Ozaltin – Strade Bauunternehmung , la 10 luni după rezilierea contractului cu antreprenorul inițial, Tirrena Scavi, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

”Nu sunt adeptul rezilierilor decât atunci când este foarte clar că este vina antreprenorului, reziliere care să ducă la scoaterea definitivă a acestuia de pe piața românească, astfel încât să nu mai obțină alte contracte și să nu mai blocheze alte șantiere. Au fost executate toate garanțiile aflate la dispoziția CNAIR, iar prejudiciul, penalitățile și dobânzile calculate se ridică la 752 milioane lei, aplicate societății cu care am reziliat contractul, iar faptul că am reușit în 10 luni să reluăm lucrările, este un avertisment pentru alți antreprenori care încă au metehne să tragă de timp și să întârzie”, a afirmat acesta.

Asocierea Ozaltin – Strade Bauunternehmung reluat activitatea în șantier de la stadiul de 57%, mobilizând peste 100 utilaje și peste 200 oameni. Are de finalizat 17,7 km și 15 poduri și pasaje în termenul contractual de 18 luni.

Valoarea contractului este de 439,29 milioane lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile.

Tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitești se desprinde din Varianta de Ocolire Craiova Nord, punctul final fiind limita jud. Dolj cu jud. Olt. Traseul traversează teritoriile administrative ale localităților Craiova, Ghercești, Pielești și Robănești.

Drumul Expres Craiova-Piteşti constă realizarea a 121,185 kilometri de drum expres nou cu profil 2×2, incluzând construcţia a 10 noduri rutiere, 75 poduri și pasaje, 26 de intersecţii nivel divizat fără acces, 4 parcări de scurtă durată, 4 spaţii de servicii, 3 centre de întreţinere şi de deszăpezire.

Construcția este divizată în patru tronsoane. Tronsonul 2 a fost deschis integral circulației în 2022. Lucrările pe Tronsonul 3 vor fi finalizate la sfârșitul acestui an, iar pe Tronsonul 4, în cursul anului viitor.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Primăria Sectorului 1 a încasat peste 14 mil. lei din amenzile pentru mașinile staționate neregulamentar

Finanţările prin factoring pentru sectorul Auto au însumat 479 mil. euro în primele 6 luni

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

București - Giurgiu
Infrastructură

3 posibile variante de traseu pentru drumul de mare viteză București – Giurgiu

Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR) a aprobat...

Timișoara - Moravița
Infrastructură

Și cel de-al doilea lot al Autostrăzii Timişoara – Moraviţa a fost lansat în licitație

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că a...

A8
Infrastructură

Licitații în pregătire pentru loturile montane ale Autostrăzii Unirii A8, ce însumează 116 km

Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNAIR) a aprobat...

Podul peste Prut
Infrastructură

Contract semnat pentru construcția ansamblului de poduri peste Prut. Lucrările vor dura 2 ani

Contractul pentru construcţia ansamblului de poduri peste Prut, la Ungheni, a fost...