Advertisement

renault-moskvich-floteauto
Home Piaţa auto Renault vrea să obţină legendara marcă auto sovietică Moskvich

Renault vrea să obţină legendara marcă auto sovietică Moskvich

Constructorul auto francez Renault, proprietarul Dacia, a iniţiat o procedură în Rusia pentru obţinerea mărcii Moskvich, ceea ce înseamnă că ar putea relansa producţia acestei legendare mărci de automobile din perioada sovietică, transmite AFP.

„Am depus la Rospatent (Agenţia federală rusă responsabilă cu proprietatea intelectuală n.r.) documentele necesare pentru a obţine drepturile asupra acestei mărci”, a declarat un purtător de cuvânt de la Renault, transmite AFP, preluată de Agerpres.

O uzină de automobile construită în 1930, în apropiere de Moscova, a început să producă celebrele modele Moskvich în 1947, iar la finele anilor „90 era unul din cei mai mari constructori sovietici de automobile cu peste patru milioane de automobile. După prăbuşirea URSS, uzina a încetat să funcţioneze în 2001, iar în 2006 a fost declarată în stare de faliment.

renault-moskvich-floteauto
„Museum of Moscow – Proviantskie Sklady – Moskvich 400” by A.Savin

Analiştii intervievaţi de presa rusă estimează că Renault ar putea relansa această marcă pentru a-şi consolida poziţia pe segmentul automobilelor ieftine, care profită în prezent de încetinirea generală a pieţei auto din Rusia.

Renault, care în anii „60 a produse modele Moskvich la uzina sa de la Vilvorde (Belgia), intenţiona să participe în anii „90 la modernizarea uzinei Moskvich din apropiere de Moscova, în ideea de a produce aici modelul Megane, conform unui acord care nu a fost însă niciodată finalizat. În cele din urmă, pe o parte din terenul uzinei Moskvich din apropiere de Moscova grupul francez a decis în anii 2000 să-şi construiască propria sa uzină de asamblare din Rusia. Între timp, constructorul francez a devenit unul din jucătorii importanţi de pe piaţa rusească, ocupând locul al treilea în luna septembrie. De asemenea, alianţa Renault-Nissan a preluat pachetul de control la cea mai mare marcă de automobile din Rusia, Lada.

Ambiţiile grupului francez în Rusia se lovesc însă în prezent de încetinirea pieţei auto din această ţară, afectată de criza economică şi de căderea rublei. În primele nouă luni ale acestui an, vânzările de automobile în Rusia au scăzut cu 33% în raport cu perioada similară a anului trecut, iar vânzările Renault au înregistrat o scădere de 37%.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutoturismeFlotă verdePiaţa auto

Renault revizuiește Megane E-Tech Electric

Renault a prezentat Mégane E-Tech Electric revizuit, care poate fi comandat imediat....

AutoturismePiaţa auto

Noul Subaru Forester e-BOXER debutează în România

Noua generație Subaru Forester a debutat, oficial, pe piața din România. Este...

AutoturismePiaţa auto

KGM Rebranding: SsangYong devine acum KGM

Divizia de distribuție a grupului maghiar AutoWallis a anunțat oficial schimbarea numelui...

BusinessPiaţa auto

V4Drive devine V4Smart

Porsche achiziționează divizia pentru celule cilindrice litiu-ion de ultra-înaltă performanță de la...