Advertisement

Home Piaţa auto Analize de piață Recul al vânzărilor Dacia în Europa în prima lună a lui 2025

Recul al vânzărilor Dacia în Europa în prima lună a lui 2025

Marca românească Dacia, parte a grupului francez Renault a înregistrat un recul al vânzărilor din ianuarie 2025 față de aceeași lună din 2024.

Datele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) arată că în luna ianuarie 2025, europenii au înmatriculat 48.998 de mașini ale mărcii Dacia, în scădere cu 5,2% față de rezultatul din ianuarie 2024 (51.666 unități). În acest context, cota de piață a mărcii a scăzut de la 5,1% până la 4,9%.

În ciuda declinului din ianuarie, Dacia a atras mai mulți clienți decât marca principală a grupului din care face parte, Renault. Astfel, conform ACEA, mașinile brandului francez au fost înmatriculate în 48.443 de exemplare, cu 18,1% peste rezultatul din luna similară a anului trecut (41.020 unități).

Totodată, în ianuarie 2025, Dacia a depășit în clasamentul celor mai înmatriculate mărci auto din Europa nume importante precum Kia (41.762 unități), Opel (28.449 unități), Citroen (27.170 unități), Fiat (23.608 unități) sau Cupra (20.855 unități).

Deși a început anul slab, 2025 se anunță favorabil pentru Dacia. Marca românească, parte a grupului Renault, are în portofoliu de scurt timp o nouă generație Duster și un nou model electric Spring și pregătește intrarea pe piață a primului său SUV de clasă compactă, Bigster.

Mărcile cu cele mai mari vânzări din Europa în ianuarie 2025 au fost Volkswagen (112.844 unități), Toyota (72.804 unități), BMW (59.765 unități), Skoda (59.465 unități) și Peugeot (55.445 unități). Cele mai mari creșteri au fost raportate de Alpine (122,3%), Cupra (56,7%) și Lexus (43,7%), în timp ce scăderile cele mai importante sunt vizibile la Smart (-97,5%), Lancia (-73,2%) și Jaguar (-47,3%).

La nivelul grupurilor auto, liderul clasamentului vânzărilor rămâne Volkswagen (268.409 unități), acesta fiind urmat de Stellantis (154.079 unități), Renault (97.910 unități), Hyundai-Kia (83.297 unități) și Toyota (80.270 unități).

Deși vânzările sale nu sunt încă mari, este demn de observat că grupul chinez SAIC a crescut în Europa cu 36,8% – cea mai mare majorare a vânzărilor la nivel de grup de pe continent – până la 22.994 unități. Acest grup comercializează vehicule ale mărcilor MG, Maxus, IM sau Roewe.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

vehicule electrice
Analize de piațăFlotă verde

Vânzările de vehicule electrice la nivel mondial au crescut cu 29% în primele 4 luni

Numărul de vehicule electrice vândute la nivel global în luna aprilie 2025...

Stellantis
Analize de piață

Stellantis depășește Toyota la vânzările de vehicule hibride în Europa

În primul trimestru al anului 2025, Stellantis a vândut mai multe vehicule...

emisii
Administrare floteAnalize de piață

Doar 27% dintre flote își pot măsura emisiile de CO2. Studiu Alphabet (BMW)

În pofida unei creșteri constante a monitorizării emisiilor, doar 27% dintre flote...

toyota
Analize de piațăBusiness

De ce Toyota rămâne cel mai profitabil producător auto din lume

Profitul net al constructorului auto japonez Toyota în anul fiscal 2024 –...