Reclamele industriei automobilului, în presa interbelică. Expoziție la Biblioteca Națională


Pornind de la reclamele prezente în ziarele și revistele vremii – Adevérul, Dimineața, Universul, Curentul, Neamul Românesc, Argus etc. – , introduce vizitatorii în universul acelor timpuri de avânt economic fără precedent și al schimbărilor pe care automobilul l-a adus în viața oamenilor.
Expoziția analizează și argumentează imagistic evoluția reclamelor industriei automobilului din punct de vedere tehnic, grafic și creativ, punctând în același timp momentele cheie ce au contribuit determinant la dezvoltarea societății interbelice românești, sub influența marilor firme ce au făcut istorie în domeniul automobilismului mondial: General Motors, Ford, Renault, Fiat, Skoda.
Din punct de vedere vizual, publicul este purtat prin această poveste, prin intermediul unei serii de colaje alcătuite din reclamele, anunțurile și articolele de specialitate din presa interbelică, combinate într-o manieră modernă, dar fără a altera patina pe care timpul a așezat-o asupra lor.
Cărți și albume din colecția curentă a Bibliotecii Naționale referitoare la istoria și evoluția automobilului completează acest demers.
Expoziția este deschisă publicului în perioada 25 septembrie – 31 decembrie 2020, putând fi vizualizată și on-line, pe pagina web a Bibliotecii Naționale, www.bibnat.ro.
CITEȘTE ȘI:
Volkswagen va plăti despăgubiri pentru colaborarea cu fosta dictatură militară din Brazilia
Adient Trim Ploieşti face angajări, pe fondul revenirii pieţei auto
Zeci de taxiuri din aeroporturi, verificate de polițiștii de la Transporturi