Advertisement

Home Piaţa auto Flotă verde Raportul anual dezvoltare durabilă BMW Group – rezultate 2015

Raportul anual dezvoltare durabilă BMW Group – rezultate 2015

BMW Group are o tradiţie bogată în ceea ce priveşte preocuparea pentru mediu. În 1973, a fost prima companie de automobile care a numit un ofiţer intern de mediu. Ca parte a eforturilor pentru dezvoltare durabilă, BMW Group urmăreşte optimizarea tuturor produselor şi proceselor sale – de la producţie la reciclare. Rezultatele au fost recompensate cu poziţii de top în cele mai importante clasamente care urmăresc indici de sustenabilitate – este liderul industriei în Dow Jones Sustainability Index şi Carbon Disclosure Project.

În fiecare an, compania publică un raport complet al activităţii şi al indicatorilor de dezvoltare durabilă, urmărind toate aspectele în legătură cu aceasta: produse, producţie, angajaţi şi implicarea socială a companiei.

1. Produse

Unul dintre cele mai importante eforturi pe care BMW Group le face în direcția dezvoltării durabile este reprezentat de investițiile în produsele sale. În acest sens, este remarcabil proiectul Efficient Dynamics, un set de măsuri care urmăresc reducerea consumului de combustibil alături de creșterea performanțelor. Începând cu martie 2007, cu ani înaintea principalilor competitori, BMW a fost primul producător de automobile care a introdus consecvent, în standard, pentru întreaga gama de modele aceste tehnologii. Este vorba de soluții precum sistemul auto start-stop, recuperarea energiei la frânare, noi tehnologii pentru motoare sau cutia de viteză, materiale ultra ușoare sau elemente de aerodinamică avansate.

Astfel, BMW Group a fost singurul constructor care a respectat angajamentul ACEA (Asociaţia Producătorilor de Automobile Europeni) de reducere a emisiilor cu 25% în perioada 1995 – 2008 şi are obiectivul de a reduce emisiile cu încă 25% în perioada 2008 – 2020.

bmw raport dezvoltare durabila - floteauto 1 La finalul anului 2013, compania a prezentat cu succes primele modele de serie în cadrul sub-brand-ului BMW i. După ce a debutat de-a lungul anului trecut în mai multe pieţe mondiale, BMW i3 a încheiat anul 2014 ca a treia cea mai bine vândută mașină pe plan mondial. Şi BMW i8, al doilea model din gamă, s-a bucurat de un succes remarcabil – datorită cererii foarte mari, producția a fost deja dublată.

În acest moment, tehnologia BMW i este transferată către modelele BMW. În prim-plan este folosirea materialelor ultra uşoare de avangardă, precum fibra de carbon, şi soluţii de propulsie hibridă. În perioada imediat următoare este așteptat debutul mai multor modele plug-in hybrid, cu autonomie electrică suficient de mare pentru majoritatea drumurilor în oraş. Primul din această serie va fi noul BMW X5 40e care se poate deplasa în mod integral electric până la 31 km la viteze de până la 120 km/h, puterea totală a sistemului este de 313 CP, în timp ce consumul conform standardului de testare UE este de 3.3 litri pe 100  km, respectiv 78 g CO₂ pe km.

Emisii CO₂, media pentru flota de automobile înmatriculate
Pentru 2014, media pentru flota de automobile înmatriculate în Uniunea Europeană este de 4,9 litri consum/100 km pentru modelele diesel şi 6,0 litri consum mediu/ 100 km pentru modelele pe benzină. Emisiile medii pentru flota 2014 au fost de 130 g CO₂ pe km, în scădere cu 3g faţă de anul precedent. (2010: 148 g/km, 2013:133 g/km).

2. Producţie

De-a lungul timpului, BMW Group a investit consecvent în toată rețeaua de producție urmărind eficientizarea din perspectiva impactului asupra mediului. Compania urmăreşte îmbunătăţirea unei serii largi de indicatori – de la cantitatea totală sau raportată per automobil pentru emisii CO₂, deşeuri nereciclabile generate, consumul de apă, consumul de energie, compuşi volatili etc.

În 2014, BMW a investit 149.8 milioane € în programe de protecţia mediului şi s-a concentrate pe optimizarea proceselor de fabricaţie în ceea ce priveşte utilizarea cât mai eficientă a resurselor (2012: 134.4 milioane €, 2013: 148.1 milioane €).

Compania a dezvoltat consecvent toate centrele de producţie şi a implementat o gamă largă de măsuri şi tehnologii pentru a reduce impactul asupra mediului. De exemplul, BMW Group este printre primii producători de automobile care folosesc la scară largă o flotă de motostivuitoare propulsate cu hidrogen (pilă de combustie), numărul acestora ridicându-se în prezent la peste 200.

bmw raport dezvoltare durabila - floteauto 2Un alt exemplu este la fabrica de la Leipzig unde schimbătoare de căldură preiau căldura în exces de la topitorie şi o folosesc pentru încălzirea apei pentru utilizarea în fabrică. Astfel, potenţialul de economisire pe an este de 10.000t CO₂ şi 15.000 MWh. Un moment important în dezvoltarea durabilă a companiei a fost înregistrat în această lună (martie 2015) când, pentru prima dată în istorie, peste 50% din energia folosită în producţie provine din surse regenerabile. În Leipzig (Germania), BMW Group utilizează energie eoliană. La jumătatea anului 2013, patru turbine eoliene au început să funcţioneze în cadrul uzinei, astfel că 100% din energia produsă este utilizată în producţia modelelor BMW i3 şi BMW i8. La uzina din Spartanburg (statul Carolina de Sud, SUA), un sistem de gaz metan furnizează aproximativ 50% din energia necesară producţiei. La uzina Rosslyn din Africa de Sud, la finalul anului 2014 a fost pusă piatra de temelie pentru o unitate alimentată cu biogaz, care asigură încălzirea, dar furnizează şi energie. Gazul utilizat provine din produsele reziduale create de fermele de bovine şi pui. Punerea în funcţiune a acestui sistem va permite companiei ca în acest an să acopere peste 25% din energia necesară uzinei de producţie.

Încă o dată, BMW i stabilește noi standarde de performanță pentru dezvoltarea durabilă beneficiind de avantajul unui automobil dezvoltat de la zero pentru un impact minim asupra mediului. Pentru modelele BMW i, 100% din energia folosită în procesul de producție provine din surse regenerabile, consumul de energie per automobil este cu 50% mai mic decât media BMW Group şi consumul de apă este redus cu 70%. Aceasta a contribuit semnificativ la certificarea ISO pentru amprenta de emisii  CO₂ care atestă că impactul unui automobil BMW i3 este cu 30% până la 50% mai mic faţă de un automobil diesel din clasa compactă. Diferenţa finală este determinată de tipul energiei folosite pentru încărcarea bateriei.

Indicatori pentru eficienţa producţiei:

Emisii CO₂ per automobil produs
Eficienţa îmbunătăţită în producţie şi soluţii foarte eficiente de cogenerare pentru energie şi căldură, precum şi utilizarea surselor de energie regenerabilă, au dus la o reducere a emisiilor CO₂ per automobil produs cu 2,9% faţă de anul precedent la 0.66 tone (2010: 0.89t CO₂, 2013: 0.68t CO₂).

Energie consumată per automobil produs
Procese optimizate au dus la eficientizarea consumului de energie per automobil produs cu 4,7% la 2.25 MWh per unitate (2010: 2.72MWh, 2013: 2.36MWh).

Consum apa per automobil produs
Construcţiile susţinute în extinderea multor centre de producție din lume (de exemplu Tiexi – China sau Dingolfing şi Regensburg – Germania), precum şi o fabrică nouă în Araquari, Brazilia, au contribuit semnificativ la consumul de apă. Cu toate acestea, procese optimizate şi noi tehnologii, mai ales în ceea ce priveşte procesul de vopsire, au menţinut consumul de apă la nivelul de anul trecut de 2.18m³ per automobil (2010: 2.40m³/ automobil, 2013: 2.18m³).

Deşeuri nereciclabile per automobil produs
Cantitatea de deşeuri nereciclabile per automobil produs a scăzut în 2014 la numai 4.93kg. Aceasta înseamnă o îmbunătăţire de 14% faţă de anul precedent (5,73kg). Această performanţă a fost asigurată printr-o serie extinsă de tehnologii, de exemplu prelucrarea şi filtrare apei folosite în procesul de curăţare la fabricarea plăcuţelor de frână de la fabrica din Berlin (2010: 10,49kg, 2013: 5,73kg).

3. Angajaţi

BMW Group este prezent în 140 de ţări, are o reţea de cercetare şi dezvoltare cu 12 centre în 5 ţări şi 30 de centre de producţie în 14 ţări. Compania avea la sfârşitul lui 2014 116.324 angajaţi la nivel global, în creştere cu 4959 angajaţi faţă de anul precedent. În 2014, compania a investit 335 milioane € în programe de pregătire a angajaţilor (2013: 288 milioane €). Compania nu se bucură numai de statutul de unul dintre cele mai valoroase brand-uri din lume, dar şi cu imaginea unui foarte bun angajator.

bmw raport dezvoltare durabila - floteauto 3Industry 4.0
Sub numele „Industry 4.0”, BMW a dezvoltat un program de implementare a celor mai noi tehnologii care să susţină angajaţii în activităţile lor. Sunt folosite astfel recunoaşterea gesturilor şi Google Glass pentru inspecţia finală a automobilului şi marcarea rapidă a eventualelor defecte identificate. Scanarea şi printarea 3D permit realizarea de proteze unicat, adaptate perfect pentru fiecare angajat în parte, pentru angajaţii din München care sunt implicaţi pe linia de asamblare într-o operaţiune care presupune împingerea unei piese cu degetul mare. Aceste proteze speciale au rolul de a prelua din sarcina exercitată pe deget şi protejarea acestuia.

Schimbări demografice
Schimbările demografice din societate sunt reflectate şi în structura de vârstă a BMW AG. În timp ce procentul de angajaţi sub 30 de ani a rămas constant, ponderea de angajaţi de peste 50 de ani a crescut uşor. BMW lucrează constant la soluţii care urmăresc schimbările demografice ale forţei de muncă. Aceasta include de la optimizare ergonomică a locului de muncă, la programe de sport şi sănătate pentru angajaţi.

Femeile în forţa de lucru BMW
Procentul femeilor din numărul total de angajaţi variază în funcţie de domeniul de activitate. În producţie acesta este sub 10%, în timp ce în zona de vânzări acesta creşte peste 20%. Prin urmare numărul de femei în rândul angajaţilor este mai mic în ţările care au centre importante de producţie. O excepţie pozitivă notabilă este China, unde 45.4% din angajaţi sunt femei.

În Consiliul Director procentul femeilor este de 25%, în timp ce în Consiliul de Administraţie este de 12,5% (o poziţie, Milagros Caiña Carreiro-Andree, responsabilă pentru Resurse Umane). La nivel de management, ponderea este de 11.4% în BMW AG (în creştere cu 0.5 puncte procentuale) şi 14.2% în BMW Group (în creştere cu 0.4 puncte procentuale).

4. Proiecte de CSR

BMW Group se concentrează în două direcţii importante în ceea ce priveşte activităţile de CSR şi donaţii – ştiinţă şi educaţie şi societate şi comunitate, în acelaşi timp oferă susţinere folosind experienţa şi competenţele companiei. O altă dimensiune importantă în activităţile de CSR este implicarea în cooperările şi proiectele comune care implică voluntariat din partea angajaţilor mărci. În final, aici sunt considerate şi acţiunile comerciale de sponsorizare.

bmw raport dezvoltare durabila - floteauto 4O componentă cu tradiţie a proiectelor de sponsorizare ale companiei o reprezintă acţiunile culturale, unde BMW Group are peste 40 de ani de tradiţie bogată. De peste 40 de ani, BMW Group a iniţiat şi s-a implicat în peste 100 de proiecte culturale la nivel mondial. Compania pune accentul principal pe implicarea de durată în arta modernă şi contemporană, pe muzica jazz şi cea clasică, precum şi pe arhitectură şi design. În 1972, trei picturi de mari dimensiuni semnate de Gerhard Richter au fost create special pentru a fi expuse în foaierul sediului central BMW Group de la München. De atunci, artişti precum Andy Warhol, Roy Lichtenstein, Olafur Eliasson, Jeff Koons, Zubin Metha, Daniel Barenboim şi Anna Netrebko au colaborat cu BMW. În plus, compania a colaborat cu arhitecţi renumiţi precum Karl Schwanzer, Zaha Hadid şi Coop Himmelb(l)au, care au realizat designul principalelor clădiri centrale sau uzine.

În 2011, BMW Guggenheim Lab, o iniţiativă globală a Fundaţiei Solomon R. Guggenheim, Muzeului Guggenheim şi BMW Group, a avut premiera mondială la New York. Compania garantează libertatea absolută de creaţie în toate activităţile culturale în care este implicată – acest aspect este esenţial pentru lucrări revoluţionare la fel cum sunt inovaţiile importante pentru o afacere de succes.

Distribuţie buget CSR: ştiinţă şi educaţie – 43.1%, societate şi comunitate – 41.3%, cultură – 6.9%, sport – 8.1%, mediu şi dezvoltare durabilă – 0.3%, politică – 0.3%.

Total investiţii în proiecte de CSR: 34,5 milioane € în 2014, în creştere semnificativă faţă de anul precedent (2013: 28.9 milioane €, 2010: 26.6 milioane €).

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

vehiculele electrice
FinanciarFlotă verde

FMI: Tranziţia la vehiculele electrice va avea un amplu impact asupra industriei auto

Tranziţia globală la vehiculele electrice va avea un amplu impact asupra investiţiilor,...

Călărași
Flotă verdeFonduri publice

Flotă de 20 de autovehicule ”verzi” pentru Primăria Călărași

Primăria Călărași intenționează să achiziționeze, prin licitație, un număr de 20 de...

CAFE
Analize de piațăFlotă verde

Standardul CAFE. Franța se opune sancționării cu miliarde de euro a producătorilor auto

Ministru francez al Economiei, Finanțelor și Industriei, Antoine Armand, a sugerat sectorului...

Luca de Meo
Flotă verde

Luca de Meo, Renault: „Este urgent să fie oprite reglementările CAFE în 2025”

Cu ocazia Salonului Auto de la Paris, șeful Grupului Renault și președintele...