Advertisement
Baia Mare - Suceava.
Home Infrastructură Proiecte rutiere prioritare

Proiecte rutiere prioritare

Autostrăzile Lugoj – Deva şi Sebeş-Turda, continuarea programului de construcţie a cel puţin 11 variante de ocolire sau reabilitarea podului de la Giurgiu peste Dunăre sunt câteva dintre proiectele de care Ministerul Transporturilor vrea să se ocupe cu prioritate.

Potrivit reprezentanţilor Ministerului Transporturilor, proiectele de infrastructură rutieră prioritare pentru anul 2018 si perspectiva 2019-2021, sunt:

– continuarea lucrărilor la autostrada Lugoj – Deva, autostrada Sebeş Turda;

– revizuirea documentaţiei tehnico-economice şi începerea lucrărilor pentru autostrada Piteşti-Sibiu;

– realizarea coridoarelor de legătură cu autostrăzile, prin intermediul drumurilor europene şi drumurilor expres;

– continuarea programului de construcţie a variantelor de ocolire (ex: Târgu Mureş, Bacău, Carei, Craiova Sud, Târgu Jiu, Caracal, Comarnic, Buşteni, Câmpina, Mihăileşti, Săcuieni);

– reabilitare poduri şi pasaje (ex: reabilitare pod Giurgiu peste Dunăre, pasaje supraterane peste drumul de centură al municipiului Oradea).

In 2018, Ministerului Transporturilor ii sunt alocate 9,132 miliarde de lei credite bugetare, in crestere cu 0,9% fata de 2017, si 30,911 miliarde de lei, credite de angajament.

Potrivit autoritatilor, fondurile vor fi utilizate in special pentru consolidarea investitiilor din infrastructura de transport, urmand ca pentru proiectele prevazute de Master Planul General de Transport sa asigure premisele necesare cresterii absorbtiei fondurilor europene. Totodata, autoritatile vor apela si la Fondurile Europene Structurale si de Investitii – FESI, care sprijina si investitiile destinate construirii si modernizarii retelelor TEN-T.

Cresterea absorbtiei fondurilor europene pentru modernizarea infrastructurii rutiere are mai multe sanse de realizare acum, dupa ce Romania a indeplinit toate conditionalitatile ex-ante aferente sectorului de transport, eliminandu-se, astfel, riscul de suspendare a finantarii din fonduri structurale si de investitii.

De altfel, Romania poate obtine un credit de 1 miliard de euro de la Banca Europeana de Investitii (BEI), pentru a acoperi contributia bugetului de stat pentru cofinantarea unor proiecte prioritare de transport, din cadrul Programului Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020.

Guvernul a aprobat proiectul de lege privind Contractul-cadru de finantare, acesta fiind deja transmis Parlamentului pentru dezbatere si adoptare.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

codlea
Infrastructură

Autostrada București – Brașov. CNAIR a avizat documentația pentru lotul Cristian – Codlea

Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR a avizat Studiul de Fezabilitate pentru sectorul Cristian...

comarnic
Infrastructură

Circulația pe Centura Comarnic ar putea fi deschisă până la finalul anului

Lucrările la Centura orașului Comarnic, un proiect esențial pentru descongestionarea traficului de...

modernizarea Transfăgărășanului
Infrastructură

Încă un pas pentru modernizarea Transfăgărășanului

Contractul destinat proiectării lucrărilor pentru modernizarea Transfăgărășanului pe sectorul cuprins între km...

basarabi
Infrastructură

Podurile de la Basarabi și Poarta Albă – Midia-Năvodari intră în reabilitare

Podul peste Canalul Dunăre – Marea Neagră de la Basarabi, amplasat pe...