Advertisement

renault
Home Piaţa auto Industrie auto Profitul Renault a urcat la aproape 2 miliarde euro, datorită creşterii vânzărilor Dacia

Profitul Renault a urcat la aproape 2 miliarde euro, datorită creşterii vânzărilor Dacia

Renault, al treilea mare producător auto european, a înregistrat un profit net de 1,99 miliarde de euro anul trecut, în urcare cu 1,3% comparativ cu 2013, datorită avansului volumului vânzărilor în Europa, generat în principal de Dacia, şi a creşterii preţurilor în afara Europei.

Profitul net al grupului s-a situat la 695 de milioane de euro în 2013, creşterea de anul trecut fiind peste aşteptările analiştilor, care anticipau un profit de 1,8 miliarde de euro, potrivit MarketWatch, citat de Mediafax.

Profitul operaţional al grupului francez a urcat anul trecut la 1,6 miliarde de euro, reprezentând 3,9% din venituri, de la 1,24 miliarde de euro în 2013, se arată în raportul financiar publicat joi de Renault.

profitul-renault-a-urcat-l2-miliarde-euro-datorita-cresterii-vanzarilor-dacia-floteauto
Vânzările grupului francez în Europa au depăşit ritmul de creştere al pieţei

De asemenea, veniturile Renault au avansat cu 0,3%, la 41,05 miliarde de euro de la 40,9 miliarde de euro în perioada analizată, în urma creşterii volumului vânzărilor cu 3,2%, la 2,71 milioane de unităţi.

Vânzările grupului francez în Europa au depăşit ritmul de creştere al pieţei, urcând cu 12,5%, la 1,46 milioane de unităţi, în condiţiile în care piaţa auto europeană şi-a revenit în 2014, avansând cu 5,7%, după şase ani consecutivi de scădere.

Pentru al doilea an consecutiv, Dacia a înregistrat cea mai mare creştere a cotei de piaţă dintre brandurile prezente în Europa, de 0,4 puncte procentuale, la 2,5%, se arată în raportul financiar al grupului francez.

Înmatriculările de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare Dacia au avansat cu 24,5% în Europa, la 361.544 unităţi anul trecut faţă de 290.498 unităţi în 2013.

Cu aproape 106.000 de unităţi, Franţa este cea mai mare piaţă a Dacia, cota sa ridicându-se la 4,88%, ceea ce o plasează pe locul 5 în topul mărcilor cele mai vândute în Hexagon. Această performanţă este susţinută de succesul modelelor Duster şi Sandero.

Vânzările Dacia la nivel global au urcat cu 19% anul trecut, la 511.000 de autovehicule comparativ cu 429.596 în 2013.

Rezultatele grupului Renault au fost afectate de evoluţia pieţei din Rusia, acolo unde grupul deţine, alături de partenerul Nissan, o particiăaţie majoritară la producătorul AvtoVaz.

Producătorul francez estimează că cererea de autovehicule la nivel global va creşte cu 2% în acest an, un avans similar fiind anticipat şi pentru piaţa europeană.

Acţiunile Renault au urcat cu 8,4% la bursa din Paris, în urma publicării rezultatelor financiare pe anul trecut, marcând cel mai mare avans din octombrie 2012 până în prezent. Titlurile grupului au crescut cu 23% în acest an, valoarea de piaţă a companiei situându-se la 22 miliarde de euro, potrvit Bloomberg.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

mașină de familie
Industrie auto

(A) Cum alegi cea mai bună mașină de familie? 6 factori esențiali de luat în considerare

Alegerea unei mașini de familie nu ține doar de design sau de...

bosch
BusinessIndustrie auto

Bosch se bazează pe punctele sale forte în calitate de lider tehnologic

Grupul Bosch își continuă ambițioasa strategie pentru 2030, de a-și consolida poziția...

emisiile
Industrie autoJuridic

Emisiile de CO2: PE accelerează votul privind măsurile de flexibilitate pentru producătorii auto

Deputații europeni au convenit să utilizeze procedura de urgență pentru modificarea standardelor...

vehiculele electrice cu baterie
Flotă verdeIndustrie auto

Previziunile privind vehiculele electrice cu baterie s-au dovedit prea optimiste

Industria auto intră într-o perioadă de stagnare a volumelor de producție, conform...