Advertisement

Valentin Vasile Business Lease
Home Interviuri Produsul LCV Business Lease răspunde nevoilor reale ale companiilor

Produsul LCV Business Lease răspunde nevoilor reale ale companiilor

Interviu cu Valentin Vasile, Field Sales Manager, Business Lease România

Care sunt beneficiile utilizării unui vehicul utilitar în leasing operaţional full service?

Beneficiile unui contract de leasing operaţional full service se cuantifică în primul rând în costuri predictibile, angajaţi concentraţi pe ceea ce contează pentru business şi eficienţă crescută în utilizarea flotelor auto.
Produsul LCV Business Lease a fost creionat ca un produs pentru leasing operaţional full pentru că ne-am dorit ca partenerii noştri să primească tot ce le trebuie pentru a-şi desfăşura activitatea fără întreruperi şi fără bătăi de cap. De la achiziţia vehiculului utilitar furnizăm consultanţă în vederea compartimentării acestuia şi a carosării lui pentru a servi scopurilor de business, apoi preluăm responsabilitatea achitării tuturor taxelor, impozitelor, rovinietei, asigurărilor şi monitorizăm constant autovehiculul pentru ca mentenanţa şi reparaţiile să fie efectuate la timp, în service-uri care respectă standardele de calitate Business Lease. Aceste servicii de reparaţii şi mentenanţă acoperă nu doar vehiculul în sine, ci şi echipamentele cu care acesta este dotat. În plus, la final de contract, responsabilitatea revânzării este asumată tot de Business Lease.

Aţi lansat în 2018 produsul LCV pentru vehicule comerciale uşoare de la 3,5 până la 7,5 t. De ce aţi considerat că firmele au nevoie de un astfel de produs special?

Piaţa de leasing operaţional pe segmentul LCV este destul de restrânsă. Sunt puţini cei care oferă un produs pe această nişă, dar şi mai puţini cei care acoperă nevoia de rulaj a acestor utilizatori. De fapt, ce are în plus produsul LCV Business Lease faţă de celelalte produse similare din piaţă este faptul că răspunde nevoilor reale ale clienţilor noştri. Am luat în considerare, în primul rând nevoia pentru un număr mai mare de kilometri, astfel că acoperim un rulaj de până la 400.000 de kilometri în 57 de luni. De asemenea, asigurăm consultanţă pentru carosare, optimizarea spaţiilor de stocare şi echipamente necesare pentru personalizarea vehiculului comercial, dar şi pentru protejarea acestuia în vederea menţinerii costurilor de returnare sub control.
Mobilitatea neîntreruptă pentru aceşti utilizatori este esenţială şi încercăm să găsim soluţi adaptate pentru fiecare pentru a menţine acest fluxul operaţional continuu.

Cum a fost perceput de clienţii Business Lease?

Produsul a fost primit bine de clienţii noştri, fapt care se vede în rezultatele noastre. Avem o creştere de 58% a flotei de autoutilitare Business Lease de la lansarea produsului. Piaţa continuă să fie însă împărţită, concentrând cele mai multe solicitări de leasing operaţional pe oraşele importante ale ţării. În top conduc detaşat Bucureştiul şi judeţul Ilfov, urmate de Cluj, Iaşi şi Constanţa. Rămânem însă dedicaţi demersurilor noastre de educare a pieţei în direcţia utilizării soluţiilor de leasing operaţional şi sperăm că odată cu ridicarea restricţiilor de mobilitate să putem continua iniţiativa noastră de promovare a soluţiilor Business Lease la nivel naţional.

Dincolo de produsul LCV, marea majoritate a utilitarelor pe care le administraţi sunt diesel? Cum vedeţi viitorul acestora?

Piaţa de LCV-uri este o piaţă a dieselului la nivel european. Statisticile Asociaţiei Europene a Constructorilor de Autovehicule (ACEA) arată că 92,8% din vehiculele comerciale uşoare înmatriculate în Europa în 2019 au fost echipate cu motoare diesel, în timp ce ponderea LCV-urilor pe benzină este de doar 4,4%, a celor electrice (plug-in) de 1,2%, iar a celor pe combustibili alternativi a urcat la 2,8%.
În România, ponderea dieselului urcă până la 97,8% la nivelul pieţei, iar creşterile din înmatriculările de LCV-uri noi pe benzină, electrice şi hibrid din flote sunt prea timide pentru a indica o tendinţă către alte tipuri de combustibili. Tehnologiile diesel aliniate noilor standarde WLTP care menţin un nivel scăzut de poluare permit însă companiilor să păstreze amprenta de carbon în limite scăzute. Este un prim pas, iar pe măsură ce producătorii vor veni cu soluţii cu autonomie crescută, în condiţii de utilizare a tuturor consumatorilor (instalaţii de frig, aer condiţionat, etc.) cu siguranţă că vom vedea şi modificări în ponderea acestor procente.

Veţi propune companiilor şi utilizarea vehiculelor comerciale electrice sau hibride?

Promovăm aceste tipuri de autoutilitare acolo unde activitatea permite acomodarea acestor vehicule. Este însă o piaţă în formare – în 2018 au fost înmatriculate 28 de LCV-uri electrice în România, iar în 2019, 54, în timp ce pe segmentul hibrid avem doar 8 înmatriculări în 2019. Lipsa unor bune practici şi a unui istoric în gestionarea flotelor electrice sau hibride, bugetele în continuare ridicate raportat la alte motorizări, dar şi nivelul scăzut de autonomie al acestor LCV-uri îi face pe mulţi dintre managerii de flote să fie rezervaţi.

Ce fel de echipamente recomandaţi pentru siguranţa şoferilor?

Recomandările noastre merg în două direcţii care se completează reciproc: protecţia şoferilor şi protecţia vehiculului. Recomandăm în primul rând dispozitive bluetooth, senzori oglindă laterală şi instalarea tahografelor. Apoi pentru protejarea autovehiculelor şi menţinerea costurilor de returnare sub control recomandăm senzori de parcare, dar şi dispozitive de protecţie a spaţiului de încărcare.

Care sunt industriile care utilizează cele mai multe flote de utilitare de la Business Lease?

Conduc detaşat industriile FMCG, farma, distribuţie, precum şi morărit şi panificaţie.

La încheierea contractului de leasing operaţional, unde revinde Business Lease aceste utilitare?

Este important de precizat că la finalul contractului de leasing operaţional maşinile noastre sunt în continuare în stare foarte bună de funcţionare. Fiind singurii proprietari, cunoaştem în detaliu parcursul fiecărei maşini, numărul exact de kilometri, dar şi istoricul de service al acestora şi putem furniza persoanelor interesate toate aceste coordonate. Principalul instrument pe care îl folosim pentru promovarea acestor autoutilitare la sfârşitul contractului de leasing operaţional este platforma noastră, Car Collect. Accesul în platformă este permis doar traderilor autorizaţi care au ca domeniu de activitate comerţul cu autovehicule.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, Suplimentul ”Vehicule Utilitare”, iunie-iulie 2020)

 

 

CITEȘTE ȘI:

A apărut FLOTE AUTO, iunie-iulie 2020

BREXIT. Maşinile cu volan pe dreapta din Marea Britanie ar putea să nu mai fie înmatriculate

Mazda6 made in China: mai incitantă decât originalul?

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

ayvens
Leasing operaţional

Ayvens intră în parteneriat cu BYD pentru a livra vehicule electrice în Europa

Ayvens (ALD Automotive – LeasePlan) a semnat un memorandum de înțelegere cu...

arval
Leasing operaţional

Observatorul Arval pentru Mobilitate 2024: 9 din 10 manageri spun că flotele lor vor crește sau vor rămâne stabile în următorii 3 ani

Majoritatea companiilor românești rămân încrezătoare în viitorul flotelor lor, 88% anticipând stabilitate...

Hidroelectrica
Leasing operaţional

Mega-flotă de 212 autovehicule în leasing operațional pentru Hidroelectrica. Cât va costa

Compania Hidroelectrica SA va închiria un număr de minim 212 autovehicule în...