Advertisement

Tramvai fără șine
Home Transporturi Primul tramvai fără șine este operațional. Iată ce avantaje aduce!

Primul tramvai fără șine este operațional. Iată ce avantaje aduce!

Chinezii au lansat primul tramvai fără șine. Acesta a fost dat în folosință în orașul Sichuan și poate transporta 25.000 de călători zilnic.Imaginați-vă toate tramvaiele din București, care zgâlțâie și zdrăngăne, înlocuite cu un nou tip de tramvai fără șine. Pe lângă marele avantaj al silențiozității și al rulării line, acesta ar avea și alte atuuri mult mai importante. De pildă, inserarea în șosea a senzorilor care permit rularea complet autonomă și vopsirea pe asfalt a șinei virtuale costă 19-26 milioane euro pe kilometru, în timp ce amenajarea de la zero a unui kilometru de șină clasică ar costa cu 6,4-12,8 milioane euro mai mult.

Culoar unic pentru tramvaiele 19, 23 și 27 pe B-dul. Camil Ressu

Șina are o lățime de 3,75 m, iar traseul inițial se întinde pe distanța a 17,7 km și, deși actualmente inovativul tramvai fără șine transportă doar 10.000 călători zilnic, în viitorul apropiat va fi conectat la capătul liniei de mare viteză, fapt care va mări capacitatea de transport la 25.000 de pasageri.

Tramvai fără șine

Noul tramvai fără șine este înzestrat cu senzori LIDAR și GPS care ”citesc” ruta și evită obstacolele, și astfel rulează complet autonom, chiar dacă în cabină are un vatman: acesta este doar o soluție de back-up. Poate transporta simultan 300 de călători cu o viteză maximă de 70 km/h și are sistem de propulsie electric. Totuși, pentru că nu există o legătură directă care să permită alimentarea permanentă cu electricitate (ca la tramvaie și troleibuze), bateria este încorporată în garnitura de tren și se încarcă în 10 minute la capăt de linie. Trenul este modular, deci îi pot fi adăugate sau retrase vagoane (poate avea între două și patru compartimente).

Sigur, de ce un tramvai fără șine, care presupune costuri suplimentare legate de infrastructură, și nu un autobuz electric ieftin și mult mai simplu de implementat? În sprijinul chinezilor vin două argumente: rularea complet autonomă, de care un autobuz nu este capabil și modularitatea, care îi permite creșterea sau scăderea numărului de vagoane. În final, însă, revoluționarul tramvai fără șine rămâne, în esență, doar un autobuz electric articulat și complet autonom.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

afacerile din transporturi
Transporturi

Afacerile din transporturi au scăzut cu 4,6% în primele 5 luni din 2024

Cifra de afaceri din serviciile de piaţă prestate în principal întreprinderilor a...

motorină
CarburanţiTransporturi

Pentru transportatori, subvenția destinată accizei la motorină crește la 20 de bani/litru

În ședința de Executivului de miercuri, a fost aprobată Hotărârea de Guvern...

Arabia Saudită
Transporturi

România a semnat cu Arabia Saudită un Memorandum de Înţelegere pentru dezvoltarea transportului intermodal

România a semnat, luni, un Memorandum de Înţelegere cu Arabia Saudită pentru...

AEO
FinanciarTransporturi

Facilitățile pentru companiile care dețin certificarea AEO se extind pe aria RO e-Transport

La 30 iunie 2024, a expirat perioada de grație pentru aplicarea de...